Gjest Pet Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Først må jeg si at jeg alltid har hatt en rar greie med det å kjøre til OBS! (gjør det kanskje én gang i året). Jeg kommer alltid fra Helsfyr, kjører rett over lyskrysset ved Hasle og så til høyre. Etter det er jeg like forvirret hver gang, men jeg tror jeg pleier å ta til venstre ved Arcus og så til høyre, men jeg har alltid en følelse av at jeg ikke vet hvor jeg skal kjøre, men plutselig ser jeg OBS! og blir veldig glad og overrasket. Kan også legge til at jeg en gang kjørte feil da jeg skulle hjem fra OBS! og tok til høyre i stedet for til venstre da jeg kom ut og havnet i et boligområde oppe ved Aker sykehus og kjørte rundt der (meget tissatrengt) i sikkert 20 minutter før jeg endelig kom meg ut på rikvsvei 4 (ut av byen) og måtte opp til Bjerke for å snu. I dag kom jeg fra sentrum og skulle til OBS! og oppdaget at det ikke var lov til å svinge til venstre i krysset ved Hasle og kjørte de rett over og tok første til venstre. Og da kom forvirringen ganske fort og jeg klarte å svinge til høyre ved Arcus (tror jeg bare fulgte etter bilen foran og trodde de også skulle til OBS!) og der var det jo noe voldsomt med byggeaktivitet. Det var umulig å kjenne igjen noen ting og før jeg visste ordet av det var jeg på vei ned Sinsenveien mot Carl Berner. Da fikk jeg litt småangst for dit ville jeg overhodet ikke. Jeg kjørte inn på en parkeringsplass ved noe som het Fjellhaug skoler (noe religiøse greier?) og fikk snudd der og kjørte opp igjen for å prøve å komme inn på den veien jeg vanligvis kommer på på vei til OBS!. Det klarte jeg ikke, men tok en runde til på måfå og kjørte forbi Peppes, Rema osv men så ikke tegn til OBS! eller de fine OBS!-flaggene. Da følte jeg meg så dum så jeg kjørte hjem uten å spørre noen om veien. Er det meg det er noe galt med, eller er det veldig vanskelig å finne veien til OBS! Løren?
Rosalie Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Jeg har kun våget meg på å kjøre fra Sinsenkrysset og ut på ring 3 mot Ryen, og avkjøringen til Obs! der. For den er passe firvirrende å finne, ja!
JumboJenny Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 hahaha :D Pet - du er fantastisk! Får håpe du finner veien neste gang!
Gjest Pet Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Jeg har kun våget meg på å kjøre fra Sinsenkrysset og ut på ring 3 mot Ryen, og avkjøringen til Obs! der. For den er passe firvirrende å finne, ja! Er det skiltet avkjøring der?
Gjest Pet Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 hahaha :D Pet - du er fantastisk! Får håpe du finner veien neste gang! Takk for komplimentet! Tviler på at jeg kommer meg til OBS! på gamlemåten igjen.
¤flicka¤ Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Det er veldig vanskelig å finne fram dit, det kan jeg skrive under på. Bare såvidt jeg fant fram sist jeg skulle dit, voldsomt med forandringer som er blitt gjort. Så du har min dypeste medfølelse
Timar Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Jeg bor rett i nærheten, og har konkludert med at det er enklest å GÅ til Obs MEN: Hvis du passerte peppes og rema, så var du i riktig gate, skulle bare ha fortsatt nedover veien mot Økern senteret, antar du kjørte motsatt vei, hvis du kom opp ved Arcus. Kommer du opp ved Arcus/gamle økern bilauksjon, så svinger du til høyre på hjørnet av treningssenteret. Da har du løren torg rett foran deg og peppen på skrå til venstre. Ellers går det an å kjøre gjennom Hasle lyskrysset (hvis du kommer fra Helsfyr), svinge til venstre hvis du kommer fra Tøyen/sentrum og på toppen av bakken svinger du inn før take away kiosken. Da kommer du også bort til arcus
Gjest Pet Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Jeg bor rett i nærheten, og har konkludert med at det er enklest å GÅ til Obs MEN: Hvis du passerte peppes og rema, så var du i riktig gate, skulle bare ha fortsatt nedover veien mot Økern senteret, antar du kjørte motsatt vei, hvis du kom opp ved Arcus. Kommer du opp ved Arcus/gamle økern bilauksjon, så svinger du til høyre på hjørnet av treningssenteret. Da har du løren torg rett foran deg og peppen på skrå til venstre. Ellers går det an å kjøre gjennom Hasle lyskrysset (hvis du kommer fra Helsfyr), svinge til venstre hvis du kommer fra Tøyen/sentrum og på toppen av bakken svinger du inn før take away kiosken. Da kommer du også bort til arcus Ble litt mer forvirret nå, men det gjør ikkke så mye fra eller til. Jeg kom fra sentrum og tok første til venste etter krysset på Hasle og så tok jeg til høyre og borti veien der så jeg både Peppes og Rema. Skulle jeg bare fortsatt rett fram der? Trodde det var det jeg gjorde da jeg nesten havnet på Carl Berner, jeg. Men jeg klarer ikke å rekonstruere hele turen nøyaktig i hodet mitt nå.
Gjest Eurodice Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Takk for komplimentet! Tviler på at jeg kommer meg til OBS! på gamlemåten igjen. Komplimenten . 1
Rosalie Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Da er jeg hjemme fra Obs. På Ring 3 fra Sinsen mot Løren er det skiltet mot Løren der du skal av. Og derfra er det bare en vei å kjøre for tiden, og den går direkte til Obs. Ellers kjørte jeg motsatt vei tilbake, og dersom du kom slik at du så Lørensenteret (?), skulle du kjørt så du hadde det på venstre side. Da hadde du truffet rett på Obs.
Timar Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Ble litt mer forvirret nå, men det gjør ikkke så mye fra eller til. Jeg kom fra sentrum og tok første til venste etter krysset på Hasle og så tok jeg til høyre og borti veien der så jeg både Peppes og Rema. Skulle jeg bare fortsatt rett fram der? Trodde det var det jeg gjorde da jeg nesten havnet på Carl Berner, jeg. Men jeg klarer ikke å rekonstruere hele turen nøyaktig i hodet mitt nå. Haha, jeg er rimelig dårlig både på å følge anvisninger og å gi dem Men atte, hvis du havna på carl berner, så kjørte du motsatt vei av dit du skulle Du skulle kjørt sånn at du hadde peppes og rema på din venstre hånd, og gilde/nortura på høyre hånd, da finner du obs noen hundre meter ned i bakken
Wonders Skrevet 17. november 2010 #12 Skrevet 17. november 2010 slik som det ser ut der nå er det helt forferdelig om man ikke er lokalkjent. Ellers er det godt skiltet, men de forandrer på det hele tiden da det er bygging og veiarbeide der hele tiden. Klikk på streetview http://maps.google.no/maps?q=obs%20l%C3%B8ren&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=no&tab=wl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå