Gå til innhold

skilsmisse...mekling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og gubben har kommet fram til at skilsmisse blir det rette for oss.

Problemet er at han sliter psykisk og klarer på ingen måte å møte opp på noe kontor for mekling.

Kan han slippe unna meklingen hvis han har legeattest på at han er for syk?

Har prøvd å søke etter svar, men finner det ikke.

På forhånd takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym34
Skrevet

Har dere barn sammen? I såfall står det skrevet i loven at dere MÅ møte til mekling. Dere må sende med kopi av meklingsattest sammen med separasjonssøknaden. Vet ikke hvordan det stiller seg om han ikke møter opp men bare du.... kanskje du får et skriv/attest på at du har iallefall møtt opp og så sender du denne attesten med søknaden? Uansett ville det være til stor hjelp for han å tvinge seg selv til å bli med da han kan få tilbud om samtale med en terapeut.

Lykke til! Been there...... :sukk:

Skrevet (endret)

Ingen skal tvinge han til noe som helst, få en legeerklæring så kan du gå alene til mekling for å få en attest. Så sender dere legeerklæringen hans med meklingsattesten.

Endret av Piper
Skrevet

Ring fylkesmannen og spør.

Hvis han er for psyksik syk til å møte, vil jeg tro dere burde vente til han er litt bedre. Det høres ikke noe særlig ut å bli tvunget gjennom seperasjonsmekling når man er så syk. Kan det ikke vente til han kommer seg litt på bena, dere kan jo bo hver for dere selv om dere ikke har vært til mekling enda. Høres ikke bra ut å skulle skrive slike papirer med en som er så syk.

Skrevet

Ring fylkesmannen og spør.

Hvis han er for psyksik syk til å møte, vil jeg tro dere burde vente til han er litt bedre. Det høres ikke noe særlig ut å bli tvunget gjennom seperasjonsmekling når man er så syk. Kan det ikke vente til han kommer seg litt på bena, dere kan jo bo hver for dere selv om dere ikke har vært til mekling enda. Høres ikke bra ut å skulle skrive slike papirer med en som er så syk.

Vi kommer til å vente til våren/sommeren med å sende inn søknad. Vi skal fortsette å bo sammen fram til da, både for barnas og hans skyld.

Kjekt å ha det meste klart før den tid slik at vi vet litt hva vi går til utenom det følelsesmessige :)

Ut ifra hva han selv sier så kommer han ikke til å klare å møte da heller, jeg personlig mener han burde prøve,men jeg kan ikke tvinge ham. Dette er ikke en skilsmisse full av fighting, men to venner som ikke fungerer som kjærester lengre :)

Skrevet

Det haster ikke med mekling så lenge dere skal fortsette å bo sammen. En seperasjon er ikke gyldig med mindre en av dere flytterut. Når det er dags for mekling kan dere skrive en privat avtale sammen som du kan ta med tl mekling sammen med en sykemelding for din mann. Legeerklæring er ikke god nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...