Marielle :) Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 (endret) Hei! Jeg har tenkt meg på folkehøgskole fra neste høst, men sliter litt med å velge hvilken. Har lyst til å gå musikal-linje/vokal-linje, så det er en forutsetning. Hadde i tillegg vært en fordel om skolen lå på Østlandet. Har noen anbefalinger? De skolene jeg har sett på hittil er: - Seljord - Romerrike - Ringerrike - Follo Har noen erfaring med en av disse? Eller kjenner noen som har gått der? Heller egentlig mest mot Seljord med tanke på opplegg og studieturer, men selve stedet virker så øde ..(ca 3000 innbyggere i hele kommunen) :-) Endret 16. november 2010 av Marielle :)
Zoo Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Jeg gikk på Haugetun Folkehøyskole. Der hadde de sang, scene, studio som drev mye med sang, satte opp musikaler, dro til London etc. Skolen er helt fantastisk, og lærerene er utrolig flinke. Vil absolutt anbefale skolen. Linja vet jeg ikke så mye om selv, da jeg ikke gikk den linja, men de som gikk den storkosa seg iallefall
PecanPie Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Ang. innebyggere på stedet tror jeg ikke det har så mye å si. Skolen blir et eget lite samfunn. 1
Marielle :) Skrevet 18. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2010 (endret) Ang. innebyggere på stedet tror jeg ikke det har så mye å si. Skolen blir et eget lite samfunn. Jaa, jeg vet jo det. Jeg bare tenker at det ligger ganske usentralt.. Og at det kanskje er lite å gjøre og se der hvis man vil ut fra skolen på fritiden (cafe, kino, utesteder o.l). Men det er jo ikke sikkert det har noe å si. Sikkert masse å gjøre på skolen uansett Er nok bare jeg som er litt redd for å flytte til et så lite sted fordi jeg kommer fra en relativt stor by. Er det igjen som har gått på Seljord fhs? Som kan fortelle meg litt om hvordan de opplevde å bo der? Endret 18. november 2010 av Marielle :)
Gjest Spinell Skrevet 19. november 2010 #5 Skrevet 19. november 2010 Romerike hadde i alle fall tidligere ord på seg for å være den skolen "alle" teater- og musikalartister i Norge hadde gått, gjerne som forberedelse til opptak på teaterhøgskolen eller annen sceneutdanning.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #6 Skrevet 19. november 2010 [quote name=Marielle ' date='18 november 2010 - 17:40' timestamp='1290094845' post='8595584] Er det igjen som har gått på Seljord fhs? Som kan fortelle meg litt om hvordan de opplevde å bo der?
Gjest idakaroline Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Ta en titt på nettsidene til Folkehøgskolen i Hurdal! Hadde tenkt å gå på den skolen selv, men fant ut at jeg heller ville ta et år i utlandet istedenfor
Gjest Navifairy Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Jeg vil anbefale Skjeberg Folkehøyskole. Den ligger i Østfold, 12 min fra Sarpsborg, 20 min fra Fredrikstad og 15 min fra svenskegrensa Den er ikke veldig sentral, men miljøet der er helt utrolig. De har en musikklinje kalt "Musikk og Musikkproduksjon". De spiller inn en cd i løpet av året, og lager blant annet musikkvideo og har et par store konserter bla i Fredrikstad. Anbefaler denne skolen på det varmeste. Jeg er for tiden elev der, på Bilde og Kommunikasjon. Selvom det er ute i "gokk", kunne jeg ikke tenkt meg et bedre sted å lære seg å leve så tett sammen med andre mennesker
Marielle :) Skrevet 23. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2010 Takk for svar alle sammen :-) Har foreløbig søkt på Seljord FHS, men regner med at jeg slenger inn en søknad et par steder til, sånn i tilfelle jeg ombestemmer meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå