Gå til innhold

Kvalitetsklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvilke butikker selger klær som holder i årevis?

Jeg skal oppdatere garderoben min, og tenkte å kjøpe inn noen "basisklær", som jeg ønsker at skal vare i noen år.

Kvalitet viktigere enn pris, men jeg har ikke ubegrenset penger.

Hvor handler du når du går for kvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

helt klart går jeg etter kvalitet, men er oxo nøye på å følge vaskebeskrivelsen. Hjelper lite om du kjøper joggesko til tusner om du kaster dem i vaskemaskinen så de krymper og sålen muligens glepper.

Synes Hugo Boss har mye bra kvalitet. Steen og Strøm eller den i gaten ovenfor.

Marlene Birger har mye bra, bogstadveien eller Eger eller Byporten.

Liker Høyer Woman jeg.Match Woman har noe innimellom. Riccovero Consept Store i byporten er bra. Og Camilla Risøe er bra.

Synes Byporten har mye bra butikker, ikke glem Coast og Fransa.

Benetton har gode klær, InWear er fint. Cubus har bra ullundertøy.

Lene V, B.Young, H&M, mexx, X-Company,Bik Bok, Only når lissom ikke opp.

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg synes merket Inwear har veldig gode klær. har noen cardiganer derfra som holder seg pene i vask etter vask etter vask. Også koster de faktisk bare en 100-lapp mer enn cardiganene på H&M. Ellers synes jeg benetton er veldig gode på ull. Har noen lammeullsgensere derfra som har holdt i årevis (riktignok så håndvaskes de da).

Ellers så synes jeg ikke at kvalitet nødvendigvis henger sammen med merke/pris, men med hva plagget er laget av. Meker som vanligvis lager bra ting, kan plutselig ha 30% akryl i en dyr ullkåpe, og da kommer den til å bli stygg og nuppete rimelig kjapt. Imidlertid har jeg en god del plagg fra hm, zara og mango som har vart i mange år, men så sjekker jeg alltid "ingredienslista" når jeg kjøper meg noe. Jeg kjøper f.eks aldri noe som inneholder akryl eller sko/vesker av pvc.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!

Jeg tar til meg alle tips. Vaskebeskrivelse og ingredienslisten er notert! =)

Skrevet

Nå har det seg sånn at min favorittbutikk ikke sender til Norge, men jeg har ordnet meg med venninner i England, Sverige og Canada.

Adressen er Anthropologie.com, de har klær for alle stiler, og kvaliteten er absolutt fantastisk. Mine klær har holdt mange år allerede, og arbeidet er gjennomført og detaljert. Klærne har alltid det lille ekstra som gjør dem særegne og flatterende.

Jeg har kun kjøpt jakker, kjoler og topper her, har foreløpig ikke prøvd bukser. De har også interiør, sko og tilbehør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...