Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt de beste brillene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken butikk/kjede er det best å kjøpe briller? Har sjekket litt med Specsavers, Interoptikk, Krogh osv. Men jeg er litt usikker fortsatt. Er det noen som har noen erfaringer her? Pris, kvalitet, service. etc etc.

Hilen

Gunnill

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Service: jeg har veldig dårlig erfaring med Specsavers, svært god med en Brilleland og passelig med en annen, kjempeerfaring med en Interoptik.

Pris og kvalitet: Brilleland all the way. Interoptik og Krogh har god kvalitet til høye priser, Specsavers har dårlig kvalitet til lave priser, Brilleland har alt fra skrot til Moods til priser som jeg synes står i forhold til kvalitetsnivåene.

Skrevet

Hvor i landet holder du til?

For min del er det kvaliteten på optikeren som er avgjørende for valg av hvor jeg handler mine briller. Har brukt samme optiker i 11 år, og selv om jeg nå har flytta 1,5 time med buss derfra kommer jeg til å fortsatt bruke samme optiker. Tidligere har jeg ikke vert til samme optiker 2 ganger, har brukt briller i 17 år. Synet mitt er såpass viktig for meg at jeg heller betaler det det koster for optikeren jeg har et godt forhold til, framfor å risikere å få noe sånn halvveis fordi det er billigere en annen plass.

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt nye (hentet i går faktisk), og har sjekka litt rundt om pris. Siden jeg er student, så er jo pris egentlig ganske viktig. Likevel endte jeg med Interoptik. Jeg har progressive glass, og forskjellig styrke mellom glassene, og ville ha best mulig behandling (antiripe og antirefleks), og da var det plutselig nesten ikke noe forskjell mellom interoptik og specsavers lengre.

I tillegg så fikk jeg veldig god hjelp med å finne infatning på interoptik. Det virker som de som jobber i butikken har veldig peiling på hva som kommer til å kle deg. Sånn føler jeg ikke det er på specsavers. Jeg titta og på Krogh, tror de er flinke der og, men føler det er litt mer "hipster," og interoptik har mer utvalg i litt mer klassiske /nøytrale briller, men det kan jo være spesifikt for akkurat de butikkene jeg har vært i.

Skrevet

AB fra rett over her igjen (beklager det forresten, gikk litt på autopilot å huke av for anonym)

Ville bare føye til at jeg er enig med fruBeist, om at det viktigste er å finne en optiker som er flink. Men det er ikke noe i veien for at de skriver ut resultatene fra synsprøven din, og at du kjøper brillene et annet sted for det. Brillene skal tross alt være midt i fjeset, og de er jo en ting man gjerne ikke bytter ut hvert år, så det er veldig viktig å finne en infattning man liker. Så da synes jeg man gjerne kan gå å titte litt forskjellige steder. Dersom man stoler mest på egen optiker, er det heller ikke noe problem å kjøpe infattning f.eks hos krogh, og så ta de med til Interoptik for å få glass. Men det blir nok litt dyrere, siden de gjerne gir en rabatt ved kjøp av komplett brille.

Skrevet

Mange fine svar her. Veldig fint for en nykommer blant de fireøyde;-) JEg har noen foreløpige briller nå, men skal som sagt få kjøpt meg noen permanente så snart som mulig. Og jeg tror det er viktig å finne riktig optikker som man har over tid. Og som det ble sagt her, brillene skal jo tross alt sitte midt i fleisen. Har vært innom et par her b.la Specsavers som har reklamert med kvalitetsbriller til lav pris. Men det er likevel viktg med god kvalitet, så jeg er usikker.

Vel, jeg tar med meg rådene videre og så får vi hvor jeg ender opp.

Flere råd tas forøvrig i mot med takk.

Gunnill.

Skrevet

Etter å ha vært veeeeldig skeptisk lenge, så fikk jeg en time hos min nærmeste Specsavers i vår, og er kjempefornøyd. Men jeg tror det er veldig avhengig av avdeling. Dette er en liten en, men med høyt kvalifisert personale. Tidligere brukte jeg Synsam, og var veldig fornøyd. Jeg har også prøvs Krogh optikk og skal aldri tilbake dit.

Skrevet

Ja, forresten, da jeg flyttet til Oslo plagdes jeg veldig med å finne ny optiker. Jeg prøvde meg rundt en stund før jeg landet på den Brilleland-filialen jeg er hos nå. Det kan ta tid. Ulempen med den filialen jeg går til er at det ikke er hver gang jeg får min favoritt-optiker der, det savner jeg fra den lille Interoptik-filialen jeg brukte før hvor det bare jobba én optiker.

Skrevet

Ja, forresten, da jeg flyttet til Oslo plagdes jeg veldig med å finne ny optiker. Jeg prøvde meg rundt en stund før jeg landet på den Brilleland-filialen jeg er hos nå. Det kan ta tid. Ulempen med den filialen jeg går til er at det ikke er hver gang jeg får min favoritt-optiker der, det savner jeg fra den lille Interoptik-filialen jeg brukte før hvor det bare jobba én optiker.

Det burde d være mulig å bestille time os din favorittoptiker, selv om det jobber flere der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...