Gå til innhold

Ung og Bortskjemt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vil bare anbefale dere å se på et svensk program som begynner litt før 5 idag. I forrige uke var det premiære, og det ble fort en snakkis i vårt kjære naboland.

En gjeng med sykt bortskjemte ungdommer, som har fått alt de peker på, og så og si aldri møtt motstand, aldri vaska, aldri lagd mat osv osv, blir plassert i et stort hus sammen med mange andre likestilte ungdommer.

Jeg satt så og si med hakeslepp igjennom hele programmet forrige uke, og av en eller annen syk grunn gleder jeg meg til etterpå :P

Slutten av programmet skal foreldrene til disse ungdommene sitte i en sofa og kommentere hvordan oppførselen og progressen har vært for disse små.. Helt utrolig vil mange av dem forvare disse handlingene (som for oss normale vil være helt utenkelig). En person reiser hjem hver uke.. Spennende:P

Dere får dømme selv. Hva synes dere? Plottet har vi lissom sett før, men likevel tar dette egentlig ganske helt av..

Programmet går på svensk tv1

Endret av spørsmålstegnet
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har sett det...og jeg tror at det finnes ganske mange av dette slaget ungdommer (i alle aldre) - desverre. Trist å se på. :sukk:

Endret av Margareth
Skrevet

Jeg syntes det alltid er moro når en lager slike program.

En plasserer ungdom som tydeligvis ikke har lært noe om livets realiteter av sine overbeskyttende foreldre i situasjoner hvor de må gjøre ting på egenhånd.

Av en eller annen merkelig grunn er det ungdommen som er lat,bortskjemt og dumme mens ingen stopper opp og tenker over hvorfor foreldre i dag oppdrar ungene sine til å bli så håpløse ved å ordne alt for dem.

Skrevet

hehe. Sant!

Lurer veldig på hvordan tankegangen til foreldrene er. En ting er å være overbeskyttende, men en annen ting er å gi dem visakortet, hente dem, vaske, rydde og lage mat til dem, frem til dem er godt over 20 år..!!!!

Tror de foreldrene at de ungene kommer til å gjøre det for sine unger igjen?????

Skrevet

Jeg har sett den Britiske versjonen hvor bortskjemte ungdom som aldri har jobbet før bor sammen i et hus. Hver uke fikk de en ny jobb som de skulle gjøre. Det var alt fra stuepiker til servitører til lærere. Synes det var et veldig spennedes program. Men ble helt matt over noen foreldre som forsvarte oppførselen til ungene sine. Å være 25 år ogfortsatt bo hjemme hos mor og aldri hatt en jobb før er SYKT!!

Skrevet

Tror de foreldrene at de ungene kommer til å gjøre det for sine unger igjen?????

Det har vist seg at barn av "frie oppdragere" og barn som har vært bortskjemt selv ikke gjør det samme mot sine barn som sine foreldre gjorde mot dem. Mange av dem ser på det som noe foreldrene gjorde galt mot dem og ikke som et gode når de selv blir eldre og får barn.

Skrevet

Det har vist seg at barn av "frie oppdragere" og barn som har vært bortskjemt selv ikke gjør det samme mot sine barn som sine foreldre gjorde mot dem. Mange av dem ser på det som noe foreldrene gjorde galt mot dem og ikke som et gode når de selv blir eldre og får barn.

Jeg skrev vel litt mye slang :P Skulle aldri stått "tror de foreldrene" men "tror foreldrene". Men det skjønte du .. :)

Nei, ikkesant. Mulig det er lettere for de fine damene å finne seg rike menn. Verre for guttene da kanskje.. En dag må de jo møte veggen noe sinnsykt!!

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Så på en britisk versjon av det for en stund siden.

Skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig å bli sånn?

Hun ene der på 25 år var ekstrem..

Er det samme som går i Sverige, eller er det en ny sesong ? :P

Skrevet

Huff ja hun på 25 var ille. Tenk å være 25 og aldri hatt en jobb før? Kan ikke skjønne at foreldrene hennes finner seg i det.

Skrevet

Hey! Nei, det er nye epioder, og det er svensker som har rollen. Om et kvarter begynner episode 2..

Oh yeass!!! hehe.. disse her er helt sykt ekstreme! Ta en titt! Kanskje de er verre en engelskmennene.. selvom det skal litt til :P

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Når jeg er 25 år skal jeg bo for meg selv å ha full jobb hvertfall.

Ser på det nå :D

Skrevet

Når jeg er 25 år skal jeg bo for meg selv å ha full jobb hvertfall.

Ser på det nå :D

HAHA! Jeg er sjokkert. Heldivis gikk rett person ut da, men det første mammaen hennes sier er å fortelle hu at nå skulle hu få nye klær. OMG!!!! Ut med olga isabelle! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...