Gå til innhold

Tikei vs Everyday Minerals.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått prøver fra begge nå. Synes Tikei blir gråaktig på huden min, alle fargene i Neutral blir slik..I Everyday har jeg fair medium og den blir litt mørk så skal bestille nye prøver derfra. Hva slags farge bør jeg gå for, i ID har jeg brukt Fairly light eller light. den første litt for lys men den funker fint nå om vinteren, den andre litt for gul/mørk.

Slik jeg forstår det er Ivory - Fair- Light etc som er fargenyansene til EM ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått prøver fra begge nå. Synes Tikei blir gråaktig på huden min, alle fargene i Neutral blir slik..I Everyday har jeg fair medium og den blir litt mørk så skal bestille nye prøver derfra. Hva slags farge bør jeg gå for, i ID har jeg brukt Fairly light eller light. den første litt for lys men den funker fint nå om vinteren, den andre litt for gul/mørk.

Slik jeg forstår det er Ivory - Fair- Light etc som er fargenyansene til EM ?

Begge disse er svært gode! Min omtale av EDM kan du lese her. Jeg er kjempe fornøyd.

Men må legge til at jeg fikk langt flere komplimenter for huden min da jeg brukte Tikei. Sluttet å bruke den da ingen av fargene matchet hudtonen min :( Jeg orker ikke styr med å blande, så derfor ble det EDM :)

Skrevet

Hvilken formula i EM er det snakk om? fair medium i intensive ble for min lyse hud litt for mørk. Slik jeg har forstått det var da fair et lysere steg på stigen (for kald, rosatonet hud), men den ble alt for lys. Dermed blandet jeg de to og fikk en perfekt match. Syntes ikke blanding nødvendigvis er så mye styr. Det jeg gjorde var å åpne begge behodlerene, blande alt sammen i en glassbolle og så fordele blandingen i de to beholderene. Så nå har jeg to bokser med min match og slipper å blande hver gang jeg skal sminke meg :)

Skrevet

Ja, hadde jeg ikke funnet min perfekte match hadde jeg nok også gjort det :) Men nå som jeg har funnet min, ser jeg ikke poenget med å gjøre det ;) Derfor ble det Everyday Minerals fremfor Tikei. Selv om jeg er veldig glad i Tikei også.. Får håpe de kommer med flere farger snart :D

Skrevet

Fant min perfekte match hos TiKei og holder meg dermed også til den. Den nest lyseste for kald hudtone, mener jeg å huske at det var. :) Perfekt for oss bleikfiser!

Skrevet

Fant min perfekte match hos TiKei og holder meg dermed også til den. Den nest lyseste for kald hudtone, mener jeg å huske at det var. :) Perfekt for oss bleikfiser!

Lucky you :) :) :)

Skrevet

Uansett hudtone ville jeg valgt Tikei fremfor EDM.

EDM er ikke hva det var. Jeg har selv brukt EDM i mange år og vært fornøyd. Men for snart ett år siden begynte huden min å oppføre seg unormalt. Rett som det var poppet det frem underjordiske "kviser", huden føltes ofte også tørr og stram, i det hele tatt ikke allright.

Så fant jeg ut at EDM hadde tilsatt en ny ingrediens . Lauroyl Lysine. Og etter en kort googling fant jeg dette

, dette, og etter å ha funnet ut at forumet på EDM brått ble stengt ble jeg nysgjerrig på hvorfor..og fant en hau av tidligere EDM fans her

Min tid med EDM er iallefall definitivt over!

Skrevet

Jeg tror EDM har vokst seg for store. Kundeservicen er helt forsvunnet, og alle de fine fordelene på sidene er fjernet. I tillegg tok de bort min favorittfarge, så dersom jeg skal ha den, må jeg mikse selv. :sur:

Jeg har ikke prøvd Tikei fordi jeg antar at den er for tørr for tørr hud? Personlig liker jeg Alima, men nå synes jeg ikke fargen jeg har er en god match.

Skrevet

Hmm.. Dette hørtes jo ikke helt bra ut.. Jeg har ikke reagert på EDM enda, men jeg har faktisk merket en tendens til å bli noe mer tørr enn før! Ja det er helt forderfelig at de skal glemme sine kunder når de blir store. Glemmer de helt at det var disse kundene som har ført dem dit dem er idag? Huff.. :(

Skrevet

Yasi: Hvis du ikke er allergisk mot Lauroyl Lysine, så vil du jo ikke reagere på det. Jeg kjøpte en sample nylig for å sjekke, og den var like god som før (for meg)! Tikei inneholder Boron Nitride som mange andre igjen reagerer på (jeg klør av Tikei, så jeg mistenker at det er Boron Nitride jeg reagerer på). Alle har sine ingredienser som man kan bli allergisk mot. Det betyr ikke at ALLE er allergisk mot det. Husker jo for en stund siden, da ble jo plutselig "alle" allergisk mot Bismuth... Ganske morsomt :)

Skrevet

Yasi: Hvis du ikke er allergisk mot Lauroyl Lysine, så vil du jo ikke reagere på det. Jeg kjøpte en sample nylig for å sjekke, og den var like god som før (for meg)! Tikei inneholder Boron Nitride som mange andre igjen reagerer på (jeg klør av Tikei, så jeg mistenker at det er Boron Nitride jeg reagerer på). Alle har sine ingredienser som man kan bli allergisk mot. Det betyr ikke at ALLE er allergisk mot det. Husker jo for en stund siden, da ble jo plutselig "alle" allergisk mot Bismuth... Ganske morsomt :)

Ja, det er sant! Kan jo bare hende jeg blir litt tørr på grunn av været.. Skal finne ut av det =) Men uansett så elsker jeg EDM <3

Skrevet

Jeg klør mest av alt av Alima (som jeg ellers liker veldig godt), og den har veldig få ingredienser. :forvirret: Derimot tåler jeg Jane Iredale og Glominerals godt, samt EDM Original Glo, så det er nok som de sier der borte: Your Mileage May Vary.

Skrevet

Lauroyl Lysine har ofte samme uønskede bivirkning på huden som Bismuth. Mange reagerer på det og opplever å få kviser/uren hud.

Og er man i tillegg allergisk så kan huden bli rød, tørr, stram og tilogmed hovne opp de mest utsatte plasser (f.eks under øynene).

Skrevet

Ja, da er det smart å kjøpe en sample først, for å se om man selv reagerer på den ingrediensen. Hvis man ikke reagerer, så er det jo ingen grunn til å holde seg unna hvis man er fornøyd med produktet.

Skrevet (endret)

Jeg tror EDM har vokst seg for store. Kundeservicen er helt forsvunnet, og alle de fine fordelene på sidene er fjernet. I tillegg tok de bort min favorittfarge, så dersom jeg skal ha den, må jeg mikse selv. :sur:

Jeg har ikke prøvd Tikei fordi jeg antar at den er for tørr for tørr hud? Personlig liker jeg Alima, men nå synes jeg ikke fargen jeg har er en god match.

De har vokst seg såpass store at de ikke går av veien for å behandle sine kunder som yesterdays trash. Forumet ble brått fjernet da det nok ble for mange som stilte "feil" spm..etc. Nå er der kun en "Fan side" til erstatning...der selvfølgelig ingen form for tvil eller kritikk har plass.

Kanskje Silk Minerals kunne vært noe. Der kan du, må du blande fargen din selv. Personlig syns jeg det er veldig ok.

Endret av Fam
Skrevet

Hmm, det virker litt komplisert. :sjenert: Men jeg har prøvd mange ulike merker, og den perfekte fargematch har jeg hittil til gode å finne, så kanskje det hadde vært verdt forsøket dersom finishen er fin og ikke så tørr.

Skrevet

Hmm, det virker litt komplisert. :sjenert: Men jeg har prøvd mange ulike merker, og den perfekte fargematch har jeg hittil til gode å finne, så kanskje det hadde vært verdt forsøket dersom finishen er fin og ikke så tørr.

Finishen er fin.Føles som om man ikke har makeup på. Blir ikke kakete (eller hva man skal kalle det), den holder lengre enn EDM (min erfaring og mange andres). Har du tendens til å reagere med kløe så prøv Vegan formelen (mange reagerer på silke).

Blandingen er egentlig ikke så vanskelig ;) Og der er hjelp å få, f.eks Her og her.

Jeg fant min matc direkt, mulig flaks.

Skrevet

Takk, Fam. :) Jeg må ta en titt senere. Det frister jo alltid å teste noe nytt, spesielt på denne årstiden hvor huden generelt trenger litt ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...