AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Jeg har lyst til å gå innom den lokale Fretex-butikken i håp om å finne meg noe fint. Vintage eller slik. Men jeg synes egentlig det er fryktelig flaut å skulle gå inn der. Hva synes dere om folk som går på Fretex? Er det et sted du handler av og til? Finner du noe fint? Eller er det et sted der du ALDRI kunne satt din fot? Hva synes du om folk som handler der?
Gjest Bella_ Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Synes det er typisk fjortis å tenke sånn 2
Aubree Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Jeg har lyst til å gå innom den lokale Fretex-butikken i håp om å finne meg noe fint. Vintage eller slik. Men jeg synes egentlig det er fryktelig flaut å skulle gå inn der. Hva synes dere om folk som går på Fretex? Er det et sted du handler av og til? Finner du noe fint? Eller er det et sted der du ALDRI kunne satt din fot? Hva synes du om folk som handler der? Har aldri vært på fretex.. Men har planer om å ta meg en tur snart. Fordi nå vet jeg hvor butikken ligger Kom over den en dag jeg var å gikk i byen. Flaut? Nei hvorfor det? Kan være skatter overalt :D Hva så om det er brukt? Så lenge det faller i smak!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Er da ikke flaut å handle på Fretex. Hender jeg stikker innom der. Fant ut at pocketbøker skal jeg slutte å handle i en vanlig butikk for der var det utrolig mye forskjellig. Også nyere bøker. Mange fine ting i glass og porselen. Møblene var overpriset og der finner man nok rimligere på finn.no. Det bugner av klær og leter man så kan man finne noen perler. Sist jeg var der så skulle jeg bare levere noe. Sto ved siden av et eldre ektepar hvor hun kjøpte seg et par pene støvletter, en genser og en bluse. Alt til 350 kr.
Gjest stillness Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Jeg syns absolutt ikke at det er flaut å gå innom Fretex.Har ingen problemer med dette og har funnet fine ting og klær både der og på andre bruktbutikker. Finner ikke fine ting hver gang jeg går innom der,men er en plass der man må være litt heldig for å finne noe. Tenker fint lite over hvem som går på Fretex,men de gangene jeg har gått der så har jeg sett veldig forskjellige folk.
The Kitten Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Jeg dømmer ikke folk ut i fra hvor de handler. 2
Sugerøret Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 (endret) Før syntes jeg det var flaut og ville ikke bli sett i en slik butikk.Heldigvis har jeg forandret mening.Kreativt egentlig å starte en butikk på slike betingelser. Har akkurat vært i en fretex butikk og der var det mye jeg kunne tenkt meg. Smart miljøvalg også ikke sant? ok eneste negative er at prisene er noen ganger for høye med tanke på at dette er brukte varer..Men mulig jeg er sær Endret 16. november 2010 av Kårky 2
Pingting Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 ...jeg ville vært mer flau over å mangle økonomisk sans, være miljøuvennlig og å være så snobbete at jeg ikke kunne handle på Fretex. Bruktbutikker er kult! 5
Sunniva81 Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Jeg elsker å handle i sånne butikker Både på Fretex og antikk forhandlere. Har funnet masse fint som jeg elsker å ha stående fram i huset. Det var veldig sånn før, at det var flaut å gå inn på Fretex, men sånn er det ikke lenger. Mange i venninne gjengen min som handler kjempekule klær der som de går med til daglig. Selv finner jeg sjeldent klær der, men har kommet over et eller annet kult plagg De har jo mye ting og tang, og har ofte funnet gjenstander som jeg er ute etter og som jeg har handlet til en slikk og ingenting.
Vulpes Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 (endret) Nei, jeg synes absolutt ikke det er flaut. Ikke i det hele tatt. Og jeg er en 22 år gammel jente som er relativt bevisst på hvordan jeg ser ut og hvilke klær jeg går med, og attpåtil er jeg fra Bærum :gjeiper: Men nei, kan ikke skjønne hvorfor det skal være flaut å handle på Fretex. Man sparer penger, noe som er et stort pluss, samt at man får tak i klær som ikke alle andre har. Når det er sagt har jeg aldri handlet noe der da, haha. Men det er bare fordi jeg ikke har tenkt på det. Har vært innom og titta sammen mamma, og at det skulle være flaut falt meg ikke inn. Endret 16. november 2010 av Tonje!
fruBeist Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 Fretex er genial! Vi har gitt de kassevis av bøker, servise, ting og tang, samt handla ymse. Kona fant f.eks ei skikkelig gammeldags kjøttkvern til 50 kr, som tilsvarende nytt ville kosta ca 1000 kr. Da helst som tilbehør til en dyr kjøkkenmaskin. På andre bruktforretninger har vi f.eks fått tak i 10 dype tallerkner samt kakefat til ca 100 kr, et nett fullt med bøker for 40 kr. Kan og snuble over en stilig veske eller 3 Klær er det lenge siden jeg har kjøpt brukt, men det er mest pga tilfeldigheter. Klær får seg en tur i vaskemaskina, og servise en tur i oppvaskemaskina før bruk. Null stress. 1
Gjest Uglefot Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 (endret) ok eneste negative er at prisene er noen ganger for høye med tanke på at dette er brukte varer..Men mulig jeg er sær Først og fremst,synes ikke det er flaut å handle på fretex. Ang det du skriver her Kårky,helt enig. Eller,plutselig fant fretex ut at retro er in og satte opp prisene og kom med f.eks. fretex unika. Synes det blir litt imot hva utgangspunktet var.. Mulig jeg tar feil men jeg trudde fretex var til for at mennesker med litt mindre i pengeboka kunne kjøpe møbler,klær og div til en billig penge. Pluss at det skulle gi arbeidsplasser til folk som sliter med å komme seg ut i arbeidslivet. Det var kanskje sånn sett flaut å dra på fretex før det ble in,så noe godt kom det iallefall ut av at det ble in å dra dit. Edit:glem det Endret 16. november 2010 av Uglefot
søstertusenfryd Skrevet 16. november 2010 #14 Skrevet 16. november 2010 Først og fremst,synes ikke det er flaut å handle på fretex. Ang det du skriver her Kårky,helt enig. Eller,plutselig fant fretex ut at retro er in og satte opp prisene og kom med f.eks. fretex unika. Synes det blir litt imot hva utgangspunktet var.. Mulig jeg tar feil men jeg trudde fretex var til for at mennesker med litt mindre i pengeboka kunne kjøpe møbler,klær og div til en billig penge. Pluss at det skulle gi arbeidsplasser til folk som sliter med å komme seg ut i arbeidslivet. Det var kanskje sånn sett flaut å dra på fretex før det ble in,så noe godt kom det iallefall ut av at det ble in å dra dit. Edit:glem det
Gjest Sommertid Skrevet 16. november 2010 #15 Skrevet 16. november 2010 Jeg synes absolutt ikke det er flaut å handle på Fretex. Har funnet noen skatter der innimellom. elsker butikken, men det blir ikke så ofte jeg er der da det ligger langt vekke fra der jeg bor.
feuerstein Skrevet 16. november 2010 #16 Skrevet 16. november 2010 Kjøper veldig gjerne bøker på Fretex. For et gitt verk er jo teksten den samme enten selve boken er ubrukt eller 20 år gammel, og så lenge boken kjøpes for min egen underholdning er det revnende likegyldig om omslaget er skrukkete og papiret gulnet. Hender jeg finner morsomme klær der, men sjelden noe jeg føler for å bruke til daglig.
CocoPiaf Skrevet 16. november 2010 #17 Skrevet 16. november 2010 Synes ikke det er flaut å handle på Fretex - de har jo mye kult!Det som er synd er at det har blitt så populært - dermed dyrt! De som det er meningen for at skal handle der har jo nesten ikke rå, det er synd ellers har de kjempe masse kule retro ting
HopelessFear Skrevet 16. november 2010 #18 Skrevet 16. november 2010 Jeg handler ofte på fretex og andre brukthandlere/antikvaritetsbutikker. Syns det er et perfekt sted for å finne noe som ingen andre har, eller å finne bøker av serier som jeg samler på.
Chiyo Skrevet 16. november 2010 #19 Skrevet 16. november 2010 Jeg elsker å kjøpe bøker på Fretex. Ofte ser jeg på barnebøkene der også fordi de har ofte de gamle bokseriene.
Mirabella76 Skrevet 16. november 2010 #20 Skrevet 16. november 2010 (endret) Eg likar ikkje å handla på Fretex, og har kun vore med mora mi og kjøpt nokre fat, koppar o.l. der, når eg skulle flytta på hybel for første gang. Kanskje eg er sær, men eg likar ikkje å kjøpa brukte, gamle ting, som eg ikkje anar kven som har hatt før meg. Eg har ingen problem med å handla i billige butikkar, som f.eks Europris, Nille o.l. For då er tinga nye, og ikkje brukt av andre før eg kjøper dei... Endret 16. november 2010 av Mirabella76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå