Gå til innhold

Ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å gå ned i vekt uten å bygge muskler? Trener på et helsestudio 3 ganger i

uken - burde jeg da holde meg bare til kondisjon eller blir det litt ensidig?

Jeg er en jente på 24 år som fort bygge muskler (aner ikke hvor de musklene kommer jeg

fra egentlig, synes det er litt irriterende). Uansett jeg vil gå ned noen kg UTEN å

bygge så mye muskler, noen tips eller råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å bli seende ut som en bodybuilder nei :P Men husk, litt styrketrening bør du trene, for jo mer muskler du har, jo høyere forbrenning får du. Så det er jo absolutt anbefalt. Jo mer muskler, jo mer forbrenner du, jo mer kan du spise uten å legge på deg igjen. Ikke at det er et mål å hiiive i seg alt man ser, men du tar poenget mitt :P

Skrevet

Du bygger fort muskler.

Hva mener du med dette?

Skrevet

Du bygger fort muskler.

Hva mener du med dette?

At jeg enkelt og greit får muskler veldig fort. Spesielt i overarmene. Selv synes jeg

det ikke er så veldig fint. Vil ha en stram og fin kropp, men vil ikke se ut som

noe bodybuilder.

Skrevet

Du kommer ikke til å se ut som en bodybuilder med mindre du virkelig går inn for det, så ikke vær redd for det.

Skrevet

Av litt styrketrening får du en naturlig, sterk og sunn kropp.

Av MYE styrketrening og kalorioverskudd får du store muskler.

Skrevet

Går det an å gå ned i vekt uten å bygge muskler?

Det er tilnærmet umulig å bygge muskler ved vektnedgang, så du trenger absolutt ikke bekymre deg (selv om jeg ikke helt forstår hvorfor du er redd for muskler).

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå må du ikke henge deg opp i tallet på vektskiva. =) Husk at muskler veier mye mer enn fett, og du burde heller si at du vil redusere fettprosenten din i stedet får å gå ned i vekt.

Når dét er sagt, så skal det ekstremt mye til for at vi jenter skal se ut som bodybuildere. Vi må trene seks ganger hardere enn mannfolkene for å bygge muskler. Dessuten får man ikke store "bulkemuskler" dersom man heller tar flere repetisjoner. I stedet for 6-8, så tar man 12 f.eks...

Les denne artikkelen fra iform.no.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=936

Den handler om myter rundt trening og kosthold og sier blant annet:

"Det er litt paradoksalt at 16-årige gutter som er vandrende testosteronbomber, trener hver dag og spiser store mengder mat, allikevel bruker mange år på å bygge opp kroppen sin - mens kvinner som har det helt motsatte hormonelle miljøet og lever på salat og knekkebrød tror de blir bodybuildere bare av å drikke proteinshake og løfte vekter! I stedet strammer man inn, former kroppen og gjør den mer rustet på utfordringer den vil møte i løpet av levetiden."

Skrevet

Ned i vekt- uten muskler. Hva vil du være da? En radmager modell? Som ikke kan annet enn å gå fint og se pen ut?

Jeg bygger selv mye muskler, syns jeg før. Nå har jeg også startet med regelmessig styrketrening. Bygger fortsatt muskler, men har ikke blitt noe nevneverdig større av den grunn. Bortsett fra mindre enkelte steder :fnise: Man BYGGER virkelig kroppen, FORMER den og blir fin! Jeg skal selv gå enda mer ned i vekt, og tenker at jeg vil miste FETT, ikke muskler.

Uannsett hva du ønsker å gjøre, lykke til. Håper det gir resultater...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...