NettMeg Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Jeg har ADD og har fått råd fra en kostholdsveileder om å bli glutenfri.. Gluten påvirker tydeligvis folk med ADD negativt.. Noen som har hørt noe om dette før, eller som kanskje har erfaringer ? Jeg fikk også tips om og begynne på herbalife for og få i meg nok næring og ha noe og spise til mellom måltider.. (jeg er allergisk mot mye..) Noen som har erfaringer med herbalife? ER det godt? for du mer energi av det? Har mye forstoppelse, hjelper det mot det?
Sekretæren Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 (endret) Det er ikke noe magisk med Herbalife i forhold til andre måltidserstattere. Om du vil spe på med kalorier fordi du ikke får i deg nok mat, ville jeg valgt en vanlig gainer. Mye billigere, minst like bra, om ikke kanskje bedre. Jeg kan anbefale å kjøpe et av måltidserstatterne herfra, eller merket Dalblads herfra. Av de eksemplene jeg ga deg, kan du vurdere hvilke du skal velge i forhold til mat, pris eller forholdet mellom proteiner og karbohydrater. Det er forskjellige preferanser der. Jeg har selv prøvd Herbalife i forbindelse med trening, det var før jeg var klar over det store markedet sporternæring og måltidserstatning faktisk er. Jeg ble regelrett dritsur da jeg oppdaget at jeg hadde betalt 7 ganger så mye enn det jeg egentlig behøvde. Så det er et velment tips. Måltidserstattere må brukes fornuftig, da. Spis ordentlig mat der du faktisk kan spise mat, og om du ikke har mat du tåler i nærheten, så er en shake en grei løsning. Endret 16. november 2010 av SportyShorty leif
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Hvordan merker du at du har ADD? Hvordan er det i forhold til ADHD? Ja, jeg vil garantere deg at du vil bli bedre av å spise glutenfritt, samme med å holde seg unna melkeprodukt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Hvordan kan dú garantere dét? Finnes det forskning som skulle tilsi 100%-resultater?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Hvordan kan dú garantere dét? Finnes det forskning som skulle tilsi 100%-resultater? Jeg vet det fordi jeg kjenner flere som er blitt bedre av det. Drit i forskning, det er menneskene du må se på som det faktisk fungerer på. Jeg har ikke ADD, men har en annen sykdom som jeg er blitt bedre av, fordi jeg ikke spiser gluten, melk eller sukker. Jeg kan konsentrere meg og følge med på hva som skjer, og kan holde en samtale. Jeg er klar i toppen. Det var jeg ikke før. Noen mennesker fungerer fint med melk og gluten og sukker, andre mennekser fungerer ikke, hjernen og sansene blir sløvet, og man lever i en boble man ikke kommer ut av.
Mixelite Skrevet 25. november 2010 #7 Skrevet 25. november 2010 Jeg vet det fordi jeg kjenner flere som er blitt bedre av det. Drit i forskning, det er menneskene du må se på som det faktisk fungerer på. Jeg har ikke ADD, men har en annen sykdom som jeg er blitt bedre av, fordi jeg ikke spiser gluten, melk eller sukker. Jeg kan konsentrere meg og følge med på hva som skjer, og kan holde en samtale. Jeg er klar i toppen. Det var jeg ikke før. Noen mennesker fungerer fint med melk og gluten og sukker, andre mennekser fungerer ikke, hjernen og sansene blir sløvet, og man lever i en boble man ikke kommer ut av. Jeg er også bedre uten gluten og melkeprodukter, men synes det er drøyt å garantere noen at de vil bli bedre av å kutte dette ute av kostholdet. Det fungerer ikke for alle! Det jeg _nesten_ kan garantere, er at _om_ det funker, så vil det være veldig bryet verdt! Til trådstarter: Ikke kutt ut gluten fra kosten din uten å gå veien om legen og få tatt tilgjengelige prøver først! Om det nå skulle vise seg at du har en eller annen godkjent diagnose(finnes kanskje ikke flere enn cøliaki og evt. irritabel tarm), så kan du søke om støtte til fordyret kosthold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå