Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har begynt på Diane p-piller mot kviseproblemene mine, og har tatt pillene i to uker nå. Huden min har ikke blitt bedre, snarere verre :tristbla: (er det egentlig normalt?)

Dette har fått meg til å lure på om jeg skal hoppe over mensen, for jeg vil ikke risikere å få et skikkelig mensenutbrudd når huden min allerede er gått helt bananas. I tillegg tenker jeg at det kan speede opp prosessen litt. Så er spørsmålet, er det farlig å utsette mensen på Diane? Legen min presiserte at man skulle ta 21 tabletter, deretter ha en ukes pause før man starter på nytt brett. Men man kan jo utsette mensen på andre p-piller... Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vent i 3 måneder før du ser et riktig svar ang acne.

Og kjære vene, man blør utrolig lite på denne pillen, i den tiden du trenger det, bruk tampong og bytt ofte :jepp:

Skrevet

Ja vent i 3 måneder før du ser et riktig svar ang acne.

Og kjære vene, man blør utrolig lite på denne pillen, i den tiden du trenger det, bruk tampong og bytt ofte :jepp:

Hmm, jeg må vente i tre måneder før jeg ser om det hjelper på acnen min? Er forberedt på at det kan, og sannsynligvis vil, ta lang tid før forbedringer viser seg, men er det vanlig å få utbrudd i begynnelsen?

Godt å høre at man ikke blør så mye, selv om det sikkert er individuelt. Er likevel lysten på å hoppe over mensen. Ikke pga. at det er plagsomt å ha mens, men fordi jeg lurer på om det kan hjelpe på å hindre kviseutbrudd som kommer i forbindelse med mensen. I tillegg vil jo prosessen gå litt fortere. Hvis jeg skipper mensen de første tre gangene, så vil jeg jo bli ferdig med tre av brettene på kortere tid.

TS

Skrevet

Når man går på p-pillen er det bare å hoppe over eller utsette mens om man ønsker det. Hopp over placebo pillene og begynn rett på neste mnd. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...