Gå til innhold

Ergometersykkel det samme som å sykle ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg bare lurte på om ergometersykkel vil gi samme effekt som å sykle ute, trene de samme musklene m.m.

Jeg har lyst til å begynne å sykle, men jeg er i så dårlig form at jeg ikke klarer å gjøre det ute, derfor hadde det vært fint å trene seg litt opp på ergometersykkelen jeg har stående under trappa fra min bror som ikke ror.

Jeg setter pis på alle svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykkel er sykkel. Det går vel an å regulere motstanden på ergometersykkelen? Som om du skulle syklet opp en bakke feks.

Skrevet

Hei,

Jeg bare lurte på om ergometersykkel vil gi samme effekt som å sykle ute, trene de samme musklene m.m.

Jeg har lyst til å begynne å sykle, men jeg er i så dårlig form at jeg ikke klarer å gjøre det ute, derfor hadde det vært fint å trene seg litt opp på ergometersykkelen jeg har stående under trappa fra min bror som ikke ror.

Jeg setter pis på alle svar. :)

Akkurat nå og i noen måneder framover er det jo ikke akkurat ideelt å ha sykling ute som treningsform, men det går jo utmerket an å bruke sykkelen til skole, jobb, butikken osv. bare man har piggdekk. Det gir jo bevegelse og litt bedre form det også.

Jeg skal allikevel innrømme at jeg for noen uker siden gikk fra å trene lange turer utendørs til å trene på spinningsykkel inne og i svømmehallen. Selv om det går utmerket å sykle til og fra jobben så blir det for kaldt å sykle lange turer.

Ja, du trener de samme musklene om du tråkker på en ergometersykkel som om du hadde syklet på en sykkel ute, men det blir litt mer varierte bevegelser på en ordentlig sykkel utendørs, fordi du der får helning i motbakkene, du står og tråkker på en helt annen måte enn på ergometersykkel osv. Allikevel er det bra trening, det er den måten jeg selv holder meg i for på fram til det blir mulig å gå langrenn.

Skrevet

glemte si d i d over, at spinnigsykkelen er den som ligner mest utesykkelen.

på spinningsykkel får ens stått å tråkket mer, bruker litt mer en bare føttene å jobbe med når en står

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...