Gå til innhold

Hva kan tights brukes til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan tights brukes til vanlig svarte lårkort skjørt tilhverdags? Med kilhæl til sko hvis det har noe betydning. Hvis ikke det går ann å bruke, hva bruker man til slike skjørt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk heller strømpebukser. Tights er håpløs mote..

Skrevet

tights kan brukes til masse. Det er liksom loop holet til daffe buksen. For tights er like behagelig som en joggebukse, men ser ikke litt like slitent ut.

Du kan bruke tights under skjørt, til lengre topper eller tunikaer, eller under kjoler. Alt ettersom hvordan disse ser ut da, men fult mulig.

Go for it! Så lenge du føler deg komfortabel da... =)

Skrevet

Takk for svar:)

Til deg som nevne strømpebukse.. vil det ikke se naken ut med strømpebukse for litt hud vil jo stikke igjennom?

Skrevet

Hufffffff, ikke tights med skjørt under! :nei: Det er det strømpebukse er for :lur: Du trenger jo ikke bruke tynn strømpebukse.

Du kan bruke tjukk, i basisfargene svart, grå og hvit:-)

Men i mine øyne er tights mer som en buksemen det er finere om du bruker en litt lengre overdelenn en genser som går til hoftene! :)

Jeg bruker nesten ikke vanlige bukser lengre, er jo sååå komfortabelt i tights, og ser bra ut så lenge du gjør det riktig! :jepp:

Og om det å se nakent ut, syns jeg ikke! Men det er litt hvordan du selv ser på det og hvordan du føler deg! :)

Skrevet

Hufffffff, ikke tights med skjørt under! :nei: Det er det strømpebukse er for :lur: Du trenger jo ikke bruke tynn strømpebukse.

Du kan bruke tjukk, i basisfargene svart, grå og hvit:-)

Tights med skjørt under virker en smule upraktisk ja :fnise:

Ang strømpebukser, Pierre Robert har gode og varme strømpebukser, og disse får du kjøpt overalt, typ dagligvareforretninger.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Tights skal ikke brukes til noen ting, mener jeg. :D

Skrevet

Regner med at en eller annen over her mente skjørt OVER tights. Tights er altfor tykt og klumpete til å ha under skjørt. Finn heller en fin, tykk strømpebukse. Og hva kan tights brukes til... tja, du kan ha en tunika eller laaang overdel til. Men please, la overdelen dekke skrittet/rumpa.

Gjest energystar
Skrevet

Tights er jo ikke klumpete under skjørt hvis man bruker svart bomulltights. Den er jo like myk som vanlig strømpebukse, samt stitter stramt. Så kan man da bruke et skjørt som går feks fra midten av låret og opp til midjen? Når jeg går ut på byen bruker jeg bestandig strømpebukse, men jeg tenker til hverdags? Hva er forskjellen mellom det og en svart strømpebukse.. de ser jo nesten likens ut..bare at tights er tights..

Skrevet (endret)

Ang tights til skjørt så synes jeg det kommer veldig an på skjørtet. Litt "grovere" skjørt kan godt ha tights til i mine øyne. Er skjørtet en mer pynta variant er det finest med strømpebukse.

Endret av fruBeist
Skrevet

Tights med skjørt under virker en smule upraktisk ja :fnise:

Ang strømpebukser, Pierre Robert har gode og varme strømpebukser, og disse får du kjøpt overalt, typ dagligvareforretninger.

:ler: litt for seint på kvelden da jeg skrev det kanskje, men mente jo såklart omvent, altså ; ikke tights under strømpebukse!! :)

Det er også neinei :nei:

Skrevet

Tights er jo ikke klumpete under skjørt hvis man bruker svart bomulltights. Den er jo like myk som vanlig strømpebukse, samt stitter stramt. Så kan man da bruke et skjørt som går feks fra midten av låret og opp til midjen? Når jeg går ut på byen bruker jeg bestandig strømpebukse, men jeg tenker til hverdags? Hva er forskjellen mellom det og en svart strømpebukse.. de ser jo nesten likens ut..bare at tights er tights..

Javel, men tigths og strømpebukser er vanligvis ikke helt like. Strømpebukser er vanligvis i en annen kvalitet, sitter enda mer klistret til kroppen og er tynnere. Tights blir mer som en veldig tynn bukse, gjerne i bomul. Jeg har i allefall aldri hatt en strømpebukse som er i samme kvalitet som de vanlige sorte tightsene jeg har. Det er forkjell.

Skrevet

:ler: litt for seint på kvelden da jeg skrev det kanskje, men mente jo såklart omvent, altså ; ikke tights under strømpebukse!! :)

Det er også neinei :nei:

Tights under strømpebukse blir vel og kanskje i meste laget? :skratte:

Skrevet

Tights under strømpebukse blir vel og kanskje i meste laget? :skratte:

Ooh, varmt och skjønt (og boblete) på kalde dager :ler:

Skrevet

HAHAH!!! :ler:

HVA er det som feiler meg?? Lite søvn kanskje :søvn:

Jeeg mente (håper jeg klarer å formulere meg rett denne gangen!!)

Strømpebukse bruker man under kjole, skjørt o.l.

Tights bruker man under tunika lange gensere o.l

How did I do now? :sukk:

Skrevet

HAHAH!!! :ler:

(...)

How did I do now? :sukk:

Perfect ;)

Skrevet (endret)

Jeg bruker mest strømpebukse selv, men har en svart bomullstights jeg kan bruke til korte skjørt og kjoler. Er ikke noe glad i å bruke tights til lengre saker. Når det er sagt, syns jeg ikke tights gir noe slags frikort til å bruke kortest mulig kjolegenser. Kjolen/genseren bør dekke rumpa og vel så det.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Bare den ikke blir brukt som bukse så passer den til det meste, man MÅ ha noe over som dekker rumpa. Unntaket er kanskje 7 år gamle jenter.

Skrevet

Jeg har en tights fra Pierre Robert som er ganske blank i stoffet og ser helt ut som en strømpebukse. Jeg foretrekker den, fordi jeg kan ha ullsokker til når det er kaldt, og i tillegg er den helt tett, og lar ikke huden skinne igjennom slik som strømpebukser ofte gjør. Den brukes både til hverdags og til penere anledninger (men bruker da støvletter til, ikke pumps).

Når det gjelder den tråkige bomullstightsen man får kjøpt på f.eks. Cubus, er jeg ytterst skeptisk. Man må definitivt ha noe over som dekker rumpa. Uansett ville jeg ha investert i tights i skikkelig kvalitet som ikke blir grå i fargen og slapp i knærne etter én vask. Har man den riktige tightsen, kan den faktisk ha hold-in-effekt på bena og få dem til å se lekre ut, snarere enn å avsløre all appelsinhud slik billigtightsene ofte gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...