vennskap82 Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg er på aktiv boligjakt:)og innser at jeg kommer til å måtte utnytte hver kvm godt!:)Håper på å få tak i en på 30- 40 kvm, men det er fortsatt høy kvm pris, storbyen er fortsatt dyr så det er kanskje for optimistisk. Hva er smarte valg for oss som ikke har masse plass? Og er det mulig å få tak i smarte ting som også ser litt pent ut også og ikke ødelegger hele leiligheten? F esk: klestørking Thank u thank u for innlegg!! Måtte det bli mange:)
Lyra Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Sånne syns jeg er smarte om en har liten plass, så har en masse oppbevaringsplass under.
Gjest mari kontrari Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Kommer ikke på så mye i farten, men to tips: Det ene er at om du ikke vil ha køyeseng, så gå det an å bygge en vanlig rammemadrass i ønsket størrelse på feks kjøkkenskap i stedenfor ben - det gir mye oppbevaringsplass men ruver ikke så mye som køyeseng. ...også syns jeg det er nyttig å gå rundt på ikea for å kikke på løsningene de viser der de har stilt ut små "rom" og "leiligheter". Selv om jeg ikke ville valgt en rent ikea-hjem er det ikke til å komme bort fra at de har endel fint, og de har ikke minst satset litt på smarte løsninger.
einna Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Hvis du googler temaet, får du opp masse lurt Mitt tips er å velge en del multifunskjonsmøbler, som puff og stuebord med oppbevaringsmuligheter i. Du bør også bygge i høyden. Billyhyllene fra Ikea er geniale, du han kjøpe en ekstra topphylle og halve skapdører slik at du kan lagre diverse i disse også.
MissStiles Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Her vil jeg følge med! Har en liten leilighet. Møblert om leiligheten sikkert 3 ganger i løpet av den tiden jeg har bodd der. Alltid greit med nye tips!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Jeg er på aktiv boligjakt:)og innser at jeg kommer til å måtte utnytte hver kvm godt!:)Håper på å få tak i en på 30- 40 kvm, men det er fortsatt høy kvm pris, storbyen er fortsatt dyr så det er kanskje for optimistisk. Hva er smarte valg for oss som ikke har masse plass? Og er det mulig å få tak i smarte ting som også ser litt pent ut også og ikke ødelegger hele leiligheten? F esk: klestørking Thank u thank u for innlegg!! Måtte det bli mange:) Vil benytte muligheten til å tipse om en artikkel som kommer i MAG, som er i salg 22.november. Her er det mange tips til dette - samt tre leiligheter som er eid av studenter med liten plass.
Hinata Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 (endret) En lur ting for oppbevaring av klær utenom sesong(og ikke minst gjestedyner) er vakuumpakking, vakuumposer kan du få tak i på f.eks. biltema Endret 16. november 2010 av Hinata
vennskap82 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2010 Åh, herlig folkens!",) Tusen takk alle og enhver som har lagt igjen tips og vink!",)Kjempemoro å se at jeg hadde fått svar:) Håper det kommer mange fler små og store tips flere enn bare jeg vil ha bruk for å høre!",) Litt googling må til- kommer dere over noe: sleng det gjerne inn her:) Tusen takk, dere er snille:)
vennskap82 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. november 2010 En lur ting for oppbevaring av klær utenom sesong(og ikke minst gjestedyner) er vakuumpakking, vakuumposer kan du få tak i på f.eks. biltema Luddig!* thumbs up!* Takk!
vennskap82 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2010 Vil benytte muligheten til å tipse om en artikkel som kommer i MAG, som er i salg 22.november. Her er det mange tips til dette - samt tre leiligheter som er eid av studenter med liten plass. Takk for tipset,interessant:) mulig jeg går til anskaffelse av mitt første mag da:)
vennskap82 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2010 Her vil jeg følge med! Har en liten leilighet. Møblert om leiligheten sikkert 3 ganger i løpet av den tiden jeg har bodd der. Alltid greit med nye tips! Ja, ikke sant:)Har du et tips selv: kjør på!
Lykkelitenen Skrevet 17. november 2010 #12 Skrevet 17. november 2010 Klestørking er vanskleig, men det finnes klessnorer som man fester på en vagg, så henger man opp et feste på motsatt vegg. Når man tørker klær drar man snoren over og fester den, når man er ferdig bare løsner mans norer og den trekker seg sammen på ene veggen. * dååårlig forklart * Selv har jeg ikke en gang plass til det og bruker kleshengere i vinduet. Lar vinduet stå litt åpent og har på radiator under vinduet, så tørker de på null komme svitsj. Å bruke oppbevaringsmuligheter under møbler er også bra. Skuffer under senger eller under sofaen er kjempe smart (under sofaen bør den være så den ikke syntes), der kan man oppbevare mye!
Gjesten Skrevet 17. november 2010 #13 Skrevet 17. november 2010 Bedroller er genialt for å oppbevare ting under sengen. Rulles lett frem, så der kan du ha alt fra klær og bøker til kjøkkenredskaper. Fant også denne siden som kanskje kan gi deg noen ideer
vennskap82 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 17. november 2010 Kommer ikke på så mye i farten, men to tips: Det ene er at om du ikke vil ha køyeseng, så gå det an å bygge en vanlig rammemadrass i ønsket størrelse på feks kjøkkenskap i stedenfor ben - det gir mye oppbevaringsplass men ruver ikke så mye som køyeseng. ...også syns jeg det er nyttig å gå rundt på ikea for å kikke på løsningene de viser der de har stilt ut små "rom" og "leiligheter". Selv om jeg ikke ville valgt en rent ikea-hjem er det ikke til å komme bort fra at de har endel fint, og de har ikke minst satset litt på smarte løsninger. :)Du mener at en snekrer sammen en seng OPPÅ flere kjøkkenskap bortover som en fester til gulvet?:D Hehe! Luddig:) Blir det stødig og bra? Jeg har fint lite peiling på sånt, så gøy å få tips til gode ideer! Hvordan gjør en det for å få den bredden en vil ha? Jeg tenker madrassbredde ikke mindre enn 110 cm. Har lenge tenkt på mulighetene køyeseng gir og tenkt at det er det jeg må velge for å ikke miste for mye plass ettersom jeg ikke vil ha en smal enkeltseng- men kjøkkenskap-løsningen din er interessant!",) Nei, jeg skjønner deg. jeg vil heller ikke ha ikea fra a til å i leiligheten, men som du sier- de har mye fine, smarte ting:) En finner sine favoritter:) Takker
Gjest Best Skrevet 17. november 2010 #15 Skrevet 17. november 2010 Til klestørking vil jeg anbefale en stang fra vegg-til-vegg på badet. Der kan man henge klær på kleshenger + sånne småplaggkaruseller. Praktisk å tørke jakker/ skjorter/ bluser på kleshenger for da er det bare å henge de rett inn i skapet etterpå.
vennskap82 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #16 Skrevet 17. november 2010 Til klestørking vil jeg anbefale en stang fra vegg-til-vegg på badet. Der kan man henge klær på kleshenger + sånne småplaggkaruseller. Praktisk å tørke jakker/ skjorter/ bluser på kleshenger for da er det bare å henge de rett inn i skapet etterpå. Aha, dt var lurt:) Bør stangen monteres fast i veggen, eller fønker det md noe alla sugekopper el lignende? Kor selges stang og disse karusellene? Thank u thank u:)
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #17 Skrevet 17. november 2010 Jeg har en vanlig stang som egentlig brukes til dusjforhenget. Ingenting som skal skues fast i vegger.
SmallTalk Skrevet 17. november 2010 #18 Skrevet 17. november 2010 Jeg mener at man kan få kjøpt tørkestatyv som er spesialtilpasset dusjkabinetter, slik at man kan tørke klærne i dusjen. Da sparer man ihvertfall gulvplass. Skap som går helt opp til taket er en fordel. Seng som man kan få plass til skuffer under likeså... Eller bygge den opp skaper slik noen her inne foreslo. Det kreves nok litt snekkerferdigheter, men dersom man kan skaffe seg ekstra skapplass på denne måten, er nok det en lur løsning.
Rosalynn Skrevet 17. november 2010 #19 Skrevet 17. november 2010 Noen gode tips: Lyse vegger gjør rommet større Unngå mange farger - velg ut 2-3 basisfarger. Innredd også i lyse/pastellfarger Om du har mulighet - unngå gardiner Bygg i høyden Du bør lagre ting under senga. Finnes mange gode oppbevaringsløsninger Kjøp kombinert vaskemaskin og tørketrommel. Det koster litt ekstra - men utrolig deilig å slippe å henge opp vasken i leiligheten. Tenk på hva du vil prioritere og velg enten sofakrok eller spisestue. Du sparer mye ved å la et møbel ha flere funksjoner. 1
vennskap82 Skrevet 17. november 2010 Forfatter #20 Skrevet 17. november 2010 Hentet fra http://www.klikk.no/bolig/rom123/article370012.ece: "Flere gode tips fra Interiørdesigner Fredrikke Friis Bertheussen: *Overfør musikken fra cd-ene dine til en ipod med dokkingstasjon, så kan du legge alle cd-er i boden og frigjøre plass i hyllene. *Hvis du har en frittstående stereobenk får du mer romfølelse hvis du monterer bein på den. Da virker gulvarealet i rommet større. *Mange kjøper tv- og stereobenker som er dypere enn nødvendig. Hvis det er tilfellet kan man få mye romfølelse av å sage av benken i bakkant så du får frigjort plass i forkant. Selv 10 cm fra eller til kan gjøre mye for romfølelsen i en liten stue. Velg bord og puffer med oppbevaringsfunksjoner til sofakroken. *Møbler i pleksiglass, eller med overflater i speil og glass øker romfølelsen. Finner du ikke et vanlig hi-fi møbel som gjør nytten kan man ofte bruke systemer beregnet på kjøkken eller garderobe. Eller så kan forhandlere som Zanz formidle nye skreddersydde stereomøbler laget av gamle materialer eller med utgangspunkt i gamle møbler som høvlebenker. *Mange ønsker en innredning der man kan skjule mest mulig av det tekniske utstyret sitt som høytalere. Men produsenter som for eksempel danske S.A. og engelske B&W, lager høytalere i god klassisk og moderne design, som ikke trenger å gjemmes bort."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå