Gå til innhold

Fraseparert eksmann vil ha skilsmisse papirer nå

Anbefalte innlegg

Skrevet
I alle saker der det er mulig, skal fylkesmannen innhente skriftlig bekreftelse fra to vitner over 18 år om at ektefellene har levd atskilt i separasjonstiden og ikke gjenopptatt samlivet. Det benyttes standardskjema for denne erklæringen, og den må ikke være eldre enn 4 måneder. Slikt skjema benyttes både når ektefellene har vært separert og når de krever skilsmisse etter samlivsbrudd uten forutgående separasjon.

http://www.paragrafen.no/?id=46

Skrevet

I stand corrected... Det er altså snakk om en adskillelseserklæring i tillegg til søknaden. Det virker som om det ikke behøver å være de samme vitnene som skriver under på adskillelseserklæringen som på skilsmissesøknaden?

Skrevet

Det er to ulike punkter ja, så man kan bruke ulike vitner. Men jeg synes det var like greit å bare få de samme to til å skrive under på begge delene.

Skrevet

TS igjen her...

Jeg tenkte jeg skulle høre med en advokat for sikkerhets skyld, og det er lettere å si til eksmannen at han ikke får noen underskrift hvis jeg faktisk har snakket med en advokat...

Men er det noen som vet om det finnes et sted som jeg kan spørre en advokat som ikke er så dyr...? Jeg har jo bare noen spørsmål, og skal ikke anlegge sak eller noe...

Har hørt om at det finnes gratis advokathjelp, men vet ikke hvor...

Skrevet

Drit i å kast bort penger på advokat. Si til eksen at når året er gått kan han fylle ut sin del, og sende inn den, og så vil skilsmissen gå igjennom, uavhengig av hva du foretar deg. Det er ingen grunn til at han skal ha noe fra deg, men du bør selvsagt sende inn ett skjema selv også, i tilfelle han ikke gjør det.

Skrevet

Ring til Fylkesmannen der hvor du bor.

Det er jo uansett Fylkesmannen som skal ha papirene og som innvilger skillsmissen - og da vet vel de nøyaktig hvordan dette fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...