Gå til innhold

Symaskin - Singer 2263

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaringer med Singer's symaskin 2263, som selges av Coop i to uker framover...

Jeg har aldri sydd før, og jeg ønsker meg en nybegynner-maskin som er stødig. Passer denne maskina til mitt bruk? (Sy rette sømmer til jeg kan klare noe annet; legge opp bukser og sy puter og gardinsømmer etc). Er dette ei maskin som man kan lære seg å sy maskinsøm med? Og forhåpentligvis bruke til mer avanserte ting etter hvert; uten å måtte ha en annen maskin når den tid kommer...

Håper på noen råd, salget startet den 15.11 (i dag). Til 1400 kroner, og 149 £ fra Singer's hjemmeside i England, er det jo en veldig rimelig maskin...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei. Dessverre ser jeg at jeg er litt treg.. Kjøpte du maskinen? Hvis du gjorde det, håper jeg du blir fornøyd :) Min erfaring er uansett at det lønner seg å legge litt penger i en symaskin, uansett om man er nybegynner eller ikke.. Eller faktisk HVERTFALL hvis man er nybegynner. Jeg kjenner ikke særlig til den maskinen du beskriver (har erfaringer med en som er bittelitt dyrere), men jeg vet at det er en såkalt billig maskin.. Det som kan være problemet med disse er at de krever mer tålmodighet når det gjelder det tekniske (egen erfaring, hvor man må kløne mye med feks undertråd osv), og de gir rett og slett mindre syglede. De kan også være mindre stabile. Men alle har forskjellige preferanser, og noen er veldig fornøyde med en slik maskin.

Jeg mener man burde gi minst 3-4000 for en god symaskin (også nybegynnere), men det finnes nok flere her med andre meninger :) Lykke til med symaskinjakt, og den maskinen du faller for :)

Edit: Når det gjelder å kjøpe maskinen på Coop, vil jeg ikke anbefale det i utgangspunktet.. Der har de lite eller ingen peiling om det skulle være noe galt med maskinen. Støtt gjerne en av de lokale syforretningene hvor du gjerne finner bøttevis med kunnskap og erfaring, eventuelt kan du handle på www.symaskiner.no. Det har jeg veldig god erfaring med. God service og kjapp levering. Bare å ta en telefon om du lurer på noe :)

Endret av gullhjerte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...