AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Hvilke utesteder(20-års) er bra å gå på i Bergen? Hvor er det lett å bli kjent med og komme i kontakt med nye mennesker, og hvor er det bra å gå hvis man vil danse?
Gjesten Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Metro hvis du vil danse. Ellers vil jeg anbefale Garage og Dubliner
Betty2 Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 zachen har jo det meste, både rolig plasser der mann kan prate. og plasser med høy musikk og dansegulv. gratis og komme inn. og klientell i alle aldere. hører mange sier at scotchman er bra, men at dørvaktene er noen maktsyke folk (har ikke vært der selv) LUX er jo greit hvis du vil danse, men koster å komme inn, og drikken er ikke noe billigere der enn andreplasser. selv har jeg sans for, fruktbar, zachen, pacific, salsa.
LilleTulla Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Lille er også ganske bra, egentlig er aldersgrensen litt høyere enn 20, men du kommer inn dersom du er jenter hvertfall. Metro, LUUX, og Feliz er typiske danse steder.
Gjest mari kontrari Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Tror det kan være en idè å skrive litt om hva slags person du er/vil møte, og kanskje hva slags musikk du liker. Personlig syns jeg Metro er et (unnskyld språket) helt forjævlig sted, og Felize frister det heller ikke å besøke etter en tur med medstudenter der tidligere. Ville heller anbefalt steder som Garage, Landmark, Victoria, Opera, Hulen og Kvarteret (studentsteder) m.fl. Trikset for min del om jeg vil danse er å se hvem som spiller og sjekke de ut på nett - da finner du ut om du får musikken du ønsker å danse til. For når alt kommer til alt - folk har utrolig forskjellig smak i musikk, stemning og hva slags mennesker man vil være rundt.
NettMeg Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Champions Vil jeg anbefale.. gode danse muligheter der =D
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Takk for forslag! Liker å gå steder der bakgrunnsmusikken ikke er altfor høy, slik at det faktisk er mulig å høre hva den andre sier, uten å måtte skrike. Slitsomt. Gjerne steder der det er lett å bli kjent med nye grei folk;) ¨Hvordan er musikken på Lille? Liker litt sånn popmusikk, det som går på radioen om dagen;) Med andre ord musikk det er mulig å danse litt til dersom d er ønskelig:)
Betty2 Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Champions Vil jeg anbefale.. gode danse muligheter der =D Champions er nå blitt omgjort til SIN. det som en gang var et helt greit sted å gå ut, er blitt en sosse plass med dyre drikker, dyrer inngangs penger. og Øl i Stett glass...... men hvis man har sansen for den slags, så er det absolutt anbefalt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #11 Skrevet 17. november 2010 Hvilke typer er spesielle "sjekkesteder" da? Tenker da ikke på ONS, men kjæreste/bekjentskapmateriale=)
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #13 Skrevet 26. november 2010 Hva med Onkel Lauritz? Jeg er ikke helt sikker på aldersgrensen der. Men stedet er mer pratested enn dansested
cindarella Skrevet 26. november 2010 #14 Skrevet 26. november 2010 Scotsman, Lille, Zachen, Salsa, Jacob Aal, Garage og Cafe Opera er de jeg liker best Synes det er koselig på Wave (ved Zachen) også, men er litt usikker på når det er åpent, da jeg bare har vært der på en vanlig ukedag.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #15 Skrevet 26. november 2010 Ingen som henger på Exodus lenger, kalt Dusen... det er 18 årsgrense, og ble regnet som et 14 års-sted da jeg bodde i Bergen.
Gjest Anjelika Skrevet 26. november 2010 #16 Skrevet 26. november 2010 Tror det kan være en idè å skrive litt om hva slags person du er/vil møte, og kanskje hva slags musikk du liker. Personlig syns jeg Metro er et (unnskyld språket) helt forjævlig sted, og Felize frister det heller ikke å besøke etter en tur med medstudenter der tidligere. Ville heller anbefalt steder som Garage, Landmark, Victoria, Opera, Hulen og Kvarteret (studentsteder) m.fl. Enig! Litt morsomt å lese denne tråden, for nesten alle anbefalinger som er kommet er de desidert kjipeste utestedene i Bergen. Metro, Feliz og Champion er jo nærmest berømte for å være fullstendig grisejævlige steder å være. Mangler bare Torget Music Pub så er listen komplett. Men dette er jo min og mine venners mening, noen andre liker dem jo åpenbart. Så det kommer jo helt an på hvordan du er og hva du foretrekker Kvarteret burde jo være en grei start, det er vel noe for alle der. Og ikke minst noen for alle, er sosial stemning der, lett å bli kjent, samt litt kjøttmarkedtendenser uten at det blir for mye.
Gjest Dainty Skrevet 26. november 2010 #17 Skrevet 26. november 2010 Exodus og Fincken er absolutt å anbefale, spesielt om man ønsker et klassisk sted med behagelig atmosfære og voksent klientell
cindarella Skrevet 27. november 2010 #18 Skrevet 27. november 2010 Exodus og Fincken er absolutt å anbefale, spesielt om man ønsker et klassisk sted med behagelig atmosfære og voksent klientell Jepp, og så kan man avslutte kvelden med et glass rødvin på Ovenpå!
Gjest Dainty Skrevet 27. november 2010 #19 Skrevet 27. november 2010 Jepp, og så kan man avslutte kvelden med et glass rødvin på Ovenpå! Rett og slett en alle tiders helaften med alt det beste Bergens uteliv har å by på! Det kan også være verdt å legge turen innom Sjøboden.
agenda Skrevet 27. november 2010 #20 Skrevet 27. november 2010 Rett og slett en alle tiders helaften med alt det beste Bergens uteliv har å by på! Det kan også være verdt å legge turen innom Sjøboden. Hahaha, dere er slemme
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå