puttaliten Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Som overskriften sier. Hva er deres holdning hvis det skulle blitt spørsmål om legalisering av cannabis i Norge? For eller imot? begrunnelse?
Chiyo Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Yes pliis! :gjeiper: Jeg vil gjerne at det skal være lovlig. MEN så er jeg en av dem som ville brukt hodet og ikke smoka 24/7. Jeg har vært "litt" borti cannabis så det er ikke super spennende for meg. However om det skulle blitt lovlig ville det sikkert vært en bølge av nybegynnere. Jeg mener akkurat idet det blir lovlig vil vel kjempe mange prøve å få henda på det... spesielt blandt ungdommer. Så om det bør bli lovlig vet jeg ikke. Jeg vil ikke si noe om det. Men det hadde vært sweet om det var. 2
puttaliten Skrevet 15. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2010 Jeg er faktisk for legalisering av cannabis men kun pga. den enkle grunnen at jeg tror med å få cannabis over til staten istedet for langerne så får vi en aldersgrense på det. Bedre kontroll og har også troen på at dette vil føre til mindre kriminalitet. Stoffmiljøet blir mindre og har troen på at det blir vanskeligere for ola dunk og havne på kjøret siden han rett og slett ikke kommer inn i dette miljøet som cannabis fører med seg. 2
madison rose Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 jeg ser heller at folk røyker i helga, enn drikker seg fulle. når det er sagt verken røyker eller drikker jeg, og har ikke behov for å få legalisert cannabis. selv om jeg ikke tror bruk av cannabis over lengre tid er bra, ville legalisering vært positivt for noen (fordi det ville avkriminalisert alle de vanlige folka som røyker litt innimellom) og gjort det lettere å få tak i hos ordentlige folk. og som sagt, folk som røyker seg høye > folk som drikker seg fulle. 2
Chiyo Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Dessuten hvis cannabis ble lovlig i Norge ville ting som er knyttet til ulovlig handel kanskje bli mindre av. Det er jo en mørk side av denne handelen som man ikke ser.
bys Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Yes pliis! :gjeiper: Jeg vil gjerne at det skal være lovlig. MEN så er jeg en av dem som ville brukt hodet og ikke smoka 24/7. Jeg har vært "litt" borti cannabis så det er ikke super spennende for meg. However om det skulle blitt lovlig ville det sikkert vært en bølge av nybegynnere. Jeg mener akkurat idet det blir lovlig vil vel kjempe mange prøve å få henda på det... spesielt blandt ungdommer. Så om det bør bli lovlig vet jeg ikke. Jeg vil ikke si noe om det. Men det hadde vært sweet om det var. Enig med denna jeg
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 To aspekter taler sterkest for legalisering i mine øyne -Få bukt med et stort kriminelt miljø, og påføre staten inntekter via moms istedet for utgifter ved straffeforfølgelse -Rettferdighetsprinsippet. Når det meste av forskning konkluderer med at cannabis ihvertfall ikke er mer skadelig enn alkohol synes jeg lovverket må reguleres ved at enten begge blir lovlige eller at alkohol også blir ulovlig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå