AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Hva betyr det? Har søkt aap for en tid tilbake og fikk brev i posten i dag. I brevet står det at jeg har behov for det de kaller spesielt tilpasset innsats fra nav. Er dette aap eller noe annet? Er dette brevet en godkjenning på noe som helst måte?
Gjest navnelapp Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Dei har vel fatta eit vedtak om at du skal få støtte og hjelp til å finne ut av kva du kan jobbe med, kva som er dine styrkar og kva kompetanse du har. Såvidt eg veit har dei mange slike prosjekt, der ein får individuelt tilpassa kartlegging og tiltak.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Ok. Pratet med ei dame på nav som sa jeg skulle søke aap og det er samme dame som er min saksbehandler. Skjønner ikke dette. Så jeg får ikke aap? Men noe annet i stede?
Gjest navnelapp Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 AAP står for ArbeidsAvklaringsPengar. Dei skal altså avklare kva type arbeid du kan ha. Altså det som sto i brevet. Dei må jo finne ut kva DU kan gjere i løpet av den perioden du er på AAP.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Så det vil si at dette brevet sier indirekte at jeg får innvilget aap?
Gjest navnelapp Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Det må du nesten spørje NAV om.
Snop Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Så det vil si at dette brevet sier indirekte at jeg får innvilget aap? Jeg ville ikke tolket det som det med én gang hvis det er som noen sier her, at det betyr at de skal finne ut hva du kan gjøre og ikke gjøre. Jeg vet ingenting om din situasjon, men dersom dere skal ha kartlegging kan de jo også finne ut at du egentlig ikke trenger AAP, men at du kan klare deg i arbeidslivet uten. Eller at du trenger noe annet enn AAP.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Jeg siterer fra brevet: Vi har vurdert at du har behov for det vi kaller spesielt tilpasset innsats fra nav. Det betyr at vi mener at du igjennom egen aktivitet og innsats fra nav, vil ha mulighet til å komme i arbeid. Du har rett til å få en plan som beskriver hvilke aktiviteter og virkemidler som er nødvendige. Denne planen må du være med og utarbeide. Det jeg syns er litt rart er at hun på nav sa jeg skulle søke og at jeg mest sannsynlig kommer til å få aap. Jeg gikk sykemeldt i ett år - sykemeldeperioden min er nå over og må derfor søke sosialhjelp. Sliter sterkt psykisk og går til psykolig jevnlig. Fikk dette brevet etter èn mnd med søknaden hos nav. Vil det da si at jeg i desember får første utbetaling?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Den som kan svare er nav. Ta en telefon dit.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Har dessverre ikke kommet igjennom der i dag
Snop Skrevet 17. november 2010 #11 Skrevet 17. november 2010 Jeg siterer fra brevet: Vi har vurdert at du har behov for det vi kaller spesielt tilpasset innsats fra nav. Det betyr at vi mener at du igjennom egen aktivitet og innsats fra nav, vil ha mulighet til å komme i arbeid. Du har rett til å få en plan som beskriver hvilke aktiviteter og virkemidler som er nødvendige. Denne planen må du være med og utarbeide. Det jeg syns er litt rart er at hun på nav sa jeg skulle søke og at jeg mest sannsynlig kommer til å få aap. Jeg gikk sykemeldt i ett år - sykemeldeperioden min er nå over og må derfor søke sosialhjelp. Sliter sterkt psykisk og går til psykolig jevnlig. Fikk dette brevet etter èn mnd med søknaden hos nav. Vil det da si at jeg i desember får første utbetaling? Jeg fikk også beskjed om at jeg mest sannsynlig kom til å få både ditt og datt. Det gjorde jeg ikke. Du må nok ikke regne med å få noen utbetaling av AAP i desember om det er det du mener. Først må du få innvilget AAP. Gjør som de andre sier, ta en telefon til Nav. Oppdater oss gjerne etterpå på hvordan det går
Leiah Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 I NAV skiller man mellom de som har behov for standard innsats, situasjonsbestemt innsats, spesielt tilpasset innsats og varig tilpasset innsats. Dette vedtaket som du har fått kan påklages om du ikke er fornøyd med vurderingen NAV har gjort. Har du fått vedtak om spesielt tilpasset innsats har NAV gjort en arbeidsevneburdering vurdert ut fra egenvurdering, legeerklæring og egen kjennskap til deg. Konklusjonen har da blitt at du har nedsatt arbeidsevne. Har du søkt om arbeidsavklaringspenger vil du mest sannsynlig snart få et vedtak om dette i posten. Er arbeidsevnen din redusert med minst 50% på grunn av sykdom, skade eller lyte og du oppfyller vilkårene om behandling og/eller aktivitet/tiltak vil du få innvilget AAP. Oppfyller du ikke vilkårene vil du få avslag på AAP. Selv om du ikke skulle oppfylle vilkårene for AAP, kan du ut fra din sosiale situasjon likevel ha nedsatt arbeidsevne og få vedtak om at du har behov for spesielt tilpasset innsats fra NAV for å komme i arbeid. Dette vedtaket gir tilgang på en rekke tiltak gjennom NAV. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå