Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med Emmaljunga Edge duo? positivt og negativt med vognen ønskes.

Hva er inkludert som basis, og hva anbefales å kjøpe til?

Evt - andre vogner dere har gode erfaringer med og anbefaler på det sterkeste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt den, men da lillesnuppa ikke har kommet enda, har vi ikke fått prøvd den ut på ordentlig, annet enn testturer rundt i stua, samt en liten testtur med en 3 år gammel gutt i sportsvogndelen ;)

Men mine opplevelser med den så langt er:

Positivt:

- Virker veldig stødig og stabil

- Virker god på vinterføre

- Veldig god plass i bagen

- Justerbart håndtak, slik at den passer veldig godt for både mannen på 1.90, samt at en venninne på 1.60 "godkjente" den :fnise: (Vi har classic understellet, så det er ikke teleskophåndtak, men det man kan "knekke" ned)

- Likte at det er innebygget myggnetting som er lett å dra ut. Det følger også med regntrekk med refleksbånd på, og der vi kjøpte den (i Sverige) fikk vi også med stelleveske på kjøpet. (vet ikke om man får det her i Norge!? :vetikke:)

- Det er også mange små tekniske finesser som virker greit å ha (uten at jeg har fått testet ut noe særlig) Justering av fjæring på understellet, "lufteluker" her og der for god ventilasjon inn til barnet osv..

Negativt:

- Det er en stor vogn, så hvis man er ute etter noe lite og nett er det nok ikke det helt riktige valget.

- Med stor mener jeg også også relativt tung. Vi kjøpte en mykbag til å ha oppi den vanlige bagen for å gjøre det litt enklere med bæring siden vi bor i 5.etasje uten heis. Den vanlige bagen er ganske tung å skulle bære langt. Sportsvogna er nok også litt tyngre å trille enn mange andre. (Men igjen, den er veldig stødig og solid!)

De jeg kjenner som har denne vogna er strålende fornøyd med den ihvertfall, så håper jeg blir like fornøyd.. :)

Skrevet

Vi er strålende fornøyd med den. :)

Den har god plass, og er vann og vindtett.

Den har god fjæring, og er lett å trille i både terreng og på asfalt.

Den er solid, så vi føler at hun ligger trygt.

Refleksene synes veldig godt i mørket, og at håndtaket er vendbart og kan stilles er genialt.

Det eneste negative er at den er vanskelig å legge sammen. (Veldig hard dings som må løsnes.)

Såvidt jeg husker måtte vi kjøpe regntrekket løst. Stelleveske var ikke inkludert . (Vi kjøpte i Norge.)

Skrevet

Vi har hatt den hele tiden til vår 14 mnd. gamle sønn.

Er stort sett veldig fornøyd med den, kan skrive under på det de over sier. (Vi har dog overhodet ikke hatt noe problem med å slå den sammen).

Største fordel er at det er såpass god plass i den, og den er kjempebra på vinterføre. Vi har sportsunderstellet, og de luftfylte hjulene flyter omtrent oppå snøen. :)

Største bakdel er at den er såpass tung. Slitsomt å gå tur i oppoverbakker og ulendt terreng (men man blir i god form da ;)), og tungt å få løftet den inn i bagasjerommet.

Stelleveske var ikke inkludert nei.

Skrevet

Det eneste negative jeg kan si om vognen er at den er tung og løfte inn i bagasjerommet. Ellers er den topp på alle måter :D

Skrevet

Jeg kan også bare si meg enig med de andre her, bortsett fra at vi ikke har noen problemer med sammenleggging.

Vi har et barn på 16 mnd og har kun brukt Edge Duo. Vært fornøyd med den i alle faser så langt. Stor, stødig og gode fjærer gjør den til en drøm å kjøre på både grusveier, skogsveier og snø.

Men man må jo se an behovet. Trenger sikkert ikke de egenskapene i bysentrum. Negativt: den er stor og tung og tar dermed plass i bagasjerommet i bilen.

Skrevet (endret)

Veldig fornøyd :-) Vi har med sportsunderstellet. Den er tung, men nå har vi sjelden måtte ta den inn og ut av bilen, da vi har hatt en mindre trille i tillegg. Den er knall å trille (vi kjøpte en golftrallepumpe som er liten og som sitter på siden av vogna, for den blir tung å trille når det blir lite luft. Jeg har pumpet luft 3 ganger på 2 år).

Vi kjøpte vogna i Sverige hvor alt var inkludert av regntrekk og stelleveske (ca kr 5900 SEK, for 2 år siden). Vi venter en ny baby i april 2011 og jeg sendte en forespørsel på priser rundt deler til vogna (handlekurven under vogna koster ny kr 150 SEK, nye hjul kr 175 SEK pr stk, ny kalesje kr 1800 SEK, nytt understell kr 2300 SEK), vi må ha ny handlekurv da denne er blitt flittig brukt :)

Søsteren min har kjøpt med classic kryptonite understellet og denne er 6 kg lettere en vår, den har også "knekk" i håndtaket og metallkurv under vogna. Jeg var i utganskpunktet litt skeptisk til dette understellet, men å ha sett det i bruk hadde jeg ikke hatt noe problem med å kjøpe det heller.

Endret av Nemii
Skrevet

Venninden min har kjøprt emmaljunga city cross, den er veldig smidig og lett :) Tror jeg vil gå for den når jeg skal kjøpe vogn om litt :)

Skrevet

jeg har city cross. Elsker den vogna er den beste jeg noen gang har trillet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...