Tingo Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg blir terrorisert av et firma til tross for at jeg forlengst har reservert meg mot telefonsalg. Som mange andre happy campers her til lands. Ser ingen vits i å "rapportere" dem, ettersom Forbrukerombudet allerede har sånn ca 137994 klagesaker på dem fra før. Så nå pønsker jeg på alternative skyts som en kjærkommen hobby på stille vinterkvelder. Noen som vil bidra med kreative forslag? Donald Duck-nivå intet hinder.
Zzyzx Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Finn ut av hvem som står bak firmaet, og så ringer du midt i nyhetene, middagstid, fotballkamp, eller midt på natta for den saks skyld. (Og send klage til forbrukerombudet uansett.)
Tingo Skrevet 15. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2010 Ja det blir moro: De får fortsette som før, mens jeg får på pukkelen for telefonterror. *pønske videre* ..
Elensire Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Ja det blir moro: De får fortsette som før, mens jeg får på pukkelen for telefonterror. *pønske videre* .. klag de inn til forbrukerrådet og politianmeld de for brudd på privatlivets fred. De har faktisk ikke lov til å holde på slik...kjenner hatet for telefonselgere rumler nede i dypet hehe
Lillaa Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Mange jobber på provisjon så det gjelder å holde dem lengst mulig på tråden, uten at de får solgt noe.. Gjerne si at du skal sjekke kontoen og be om privatnr. slik at du kan ringe vedkommede opp igjen.. Og så gjør du det, midt på natta, for å diskutere hva som er mest miljøvennlig i ditt tilfelle av å kjøpe el-bil og bytte ut kloakksystemet på huset...
Zzyzx Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Ja det blir moro: De får fortsette som før, mens jeg får på pukkelen for telefonterror. *pønske videre* .. Selvsagt ikke, enn så lite selvinnsikt slike mennesker har, så pleier de å skjønne det der. Du må bare ha ditt på det rene først, dvs melde det til forbrukerombudet. Eventuelt også en politianmeldelse. Neste gang de ringer så kan du si at det blir politianmeldt om de ringer én gang til. Bare ikke la det være en tom trussel.
Pusemamma Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Gjør som en bekjent av meg om ble lei telefonselgere. Når de ringte begynte han med samtaler i denne duren, nei så koselig at du ringer. Følte meg litt alene nå gitt. Hvordan har DU det osv osv. Du kan si det sånn at det ble slutt på telefonene etter hvert.
kaprifolen Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 http://agurkposten.no/hvordan-bli-kvitt-telefonselgere/ 1
Elensire Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 glemte det i går, men har en bekjent som hadde to av tidenes beste svar til telefonselgere. Et par av de lot han jatte, og kom med passende innputt der de ønsket det...etter ca 15-20 min med snakk ville selgeren få han til å bestille våset de solgte...så han svarte at jo da, han kunne godt vurdere det, hvis hun ble med på en kopp kaffe, eventuelt en date. det var jo bare rett og rimelig så godt som det virket som hun kjente han, da måtte jo han bli kjent med henne og hihi Den neste han tok var desto mer effektiv...med en gang han hørte det var en telefonselger svarte han med "er du også naken" det ble fort slutt på telefoner til han kan du si
Naxos70 Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 hehe... gode forslag det der :-) Jeg får noen sånne telefoner på jobb. Jeg har aldri tid og heller ikke økonomi til å kjøpe noe av telefonselgere. Stort sett er det a la 180.no, 1881 og gudene vet hva... det gjelder. Jeg sier med en gang at hvis de skal ha meg til å bruke penger så er jeg ikke interessert. Å neida, de skal bare vise meg hva jeg kan bruke de til, hva kunden ser etc... Jeg sier pent at dette har jeg ikke tid til. Er faktisk ganske høflig i starten. Til slutt orker jeg ikke være høflig lenger og sier "hvis du ikke gir deg straks så er jeg uhøflig og slenger på røret" (i en sint tone). Da kommer det "du får ha en fin dag videre da"... Jeg skjønner ikke at folk kan ha en så utakknemlig jobb. Men uansett så kan de lære seg å ta et nei for et NEI!!
Gjest gjest- silje Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Få deg nytt nr og ikke registrer deg. Jeg ble veldig plaga med telefonselgere før, helt til jeg bytta selskap og kunne bestille "hemmelig" telefonnr. Folk jeg kjenner bruker disse: KAN JEG FÅ DET GRATIS, med et apeaktig brøl. Jeg selger lodd for xxx, jeg kan kjøpe av deg hvis du kjøper av meg?? NEI (før selgeren har spurt) avsluttes med å legge på. (dette var min metode før) Mange seksuelle antydninger, for drøye til å gjenta her.
Sugerøret Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 (endret) http://agurkposten.no/hvordan-bli-kvitt-telefonselgere/ Jeg blir Forbanna når slike ringer og krever navn osv.Dessuten sier jeg alltid at firmaet /vedkommende vil bli anmeldt til Forbrukerombudet,noe jeg faktisk gjør.Være sinna hjelper faktisk OM du klarer å være saklig samtidig. Nå spør jeg hvor de har fått opplysningene sine fra og hvorfor de i **** ikke har sjekket at jeg faktisk har reservert meg MOT denne skiten.SÅ avslutter jeg samtalen med et godt *Klikk* helst i en setning selgeren lirker ut av seg. Lag gjerne en dårlig mailadresse som du sender skriftelig beskjed til firmaet med henvisning til lovverket Stå på krava Endret 16. november 2010 av Kårky
Periwinkle Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 Har en kompis som fikk opprigning fra samme firmaet to ganger, med noen dagers mellomrom (Forskjellige personer riktignok) Han er reservert mot telefonsalg, men tror han bare svarte nei første gang de ringte. Andre gang, etter at de hadde forklart hva det gjaldt, så sa han at han hadde blitt oppringt for et par dager siden, hadde sagt nei, og opplyste samtidig om at han var reservert mot telefonsalg, og at det da var ulovlig å ringe. Vedkommende i andre enden ignorerte at det var ulovlig, fortsatte å preike på. Kompisen min sa at det ikke var interessant og at de kunne slette han fra de listene han sto på. Da svarte vedkommende "Men det er jo gratis!" skjønte ikke helt betydningen av ordet nei. Det er mange fæle telfonselgere der ute, og også de som driver markedsføring, så det lønner seg å melde de til forbrukerombudet om de prøver seg, om du er reservert mot telefonsalg. Blir det nok klager til et firma så tar forbrukerombudet grep. Det skal sies at de har lov til å ringe om du er eksisterende kunde, selv om du er reservert mot telefonsalgt.
Tingo Skrevet 16. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 16. november 2010 nei så koselig at du ringer. Følte meg litt alene nå gitt. Hvordan har DU det osv osv. "er du også naken" Nice. Må bare skaffe meg pokerfjes først, tror neppe jeg ville klart å holde meg alvorlig. Får øve litt på neste stakkar som ringer. Mange gode forslag her, takk takk. Har forresten slått meg at mobiltelefoner har en vesentlig mangel, det lar seg liksom ikke gjøre å slenge på røret. Så nå har jeg tatt frem en gammel kjele og en hammer og neste gang oldemora fra underetasjen slår på tråden skal jeg snakke veldig lavt.
Mann34 Skrevet 16. november 2010 #15 Skrevet 16. november 2010 Jerry Seinfeld hadde også svaret klart da de ringte......Som du kan se her
Tabris Skrevet 16. november 2010 #16 Skrevet 16. november 2010 - Et øyeblikk *legge ned røret og gjøre noe annet i flere minutter* *ta opp røret igjen* - Beklager, jeg har ikke tid å prate nå. *klikk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå