Spiralis Skrevet 20. november 2010 #41 Skrevet 20. november 2010 Har du lest boken? Jeg mener ikke det som kritikk av din mening av filmen. I boken så skjer det samme, man har flere kapitler der hvor de bare er i teltet, og vel desperasjonen vokser over at de ikke finner malacruxene eller vet hvordan de skal ødelegge dem når de først finner. Så man kan si at filmen følger bokens desperasjon veldig godt, noe jeg personlig likte, da jeg følte at den delen er viktig og har mye å si for handlingen. Men jeg kan og se den siden hvor andre mener at det skjer for lite og at den dermed blir kjedelig. I boken likte jeg den perioden av boken hvor de var på vileløs reise og slet med å komme noe sted. Kjenner noen som syntes den delen av boken var kjedelig, men jeg likte hvordan fortvilelsen og håpløsheten tærte på relasjonene mellom de tre. Det kom inn et mer psykologisk element og ikke bare æksjen. Fint at de tar med denne delen i filmen syntes jeg... Skulle egentlig se filmen i dag, men må lide til i morgen.
Spiralis Skrevet 20. november 2010 #42 Skrevet 20. november 2010 Har du lest boken? Jeg mener ikke det som kritikk av din mening av filmen. I boken så skjer det samme, man har flere kapitler der hvor de bare er i teltet, og vel desperasjonen vokser over at de ikke finner malacruxene eller vet hvordan de skal ødelegge dem når de først finner. Så man kan si at filmen følger bokens desperasjon veldig godt, noe jeg personlig likte, da jeg følte at den delen er viktig og har mye å si for handlingen. Men jeg kan og se den siden hvor andre mener at det skjer for lite og at den dermed blir kjedelig. I boken likte jeg den perioden av boken hvor de var på vileløs reise og slet med å komme noe sted. Kjenner noen som syntes den delen av boken var kjedelig, men jeg likte hvordan fortvilelsen og håpløsheten tærte på relasjonene mellom de tre. Det kom inn et mer psykologisk element og ikke bare æksjen. Fint at de tar med denne delen i filmen syntes jeg... Skulle egentlig se filmen i dag, men må lide til i morgen.
Spiralis Skrevet 20. november 2010 #43 Skrevet 20. november 2010 Har du lest boken? Jeg mener ikke det som kritikk av din mening av filmen. I boken så skjer det samme, man har flere kapitler der hvor de bare er i teltet, og vel desperasjonen vokser over at de ikke finner malacruxene eller vet hvordan de skal ødelegge dem når de først finner. Så man kan si at filmen følger bokens desperasjon veldig godt, noe jeg personlig likte, da jeg følte at den delen er viktig og har mye å si for handlingen. Men jeg kan og se den siden hvor andre mener at det skjer for lite og at den dermed blir kjedelig. I boken likte jeg den perioden av boken hvor de var på vileløs reise og slet med å komme noe sted. Kjenner noen som syntes den delen av boken var kjedelig, men jeg likte hvordan fortvilelsen og håpløsheten tærte på relasjonene mellom de tre. Det kom inn et mer psykologisk element og ikke bare æksjen. Fint at de tar med denne delen i filmen syntes jeg... Skulle egentlig se filmen i dag, men må lide til i morgen.
Gjest Galithralia Skrevet 20. november 2010 #44 Skrevet 20. november 2010 I boken likte jeg den perioden av boken hvor de var på vileløs reise og slet med å komme noe sted. Kjenner noen som syntes den delen av boken var kjedelig, men jeg likte hvordan fortvilelsen og håpløsheten tærte på relasjonene mellom de tre. Det kom inn et mer psykologisk element og ikke bare æksjen. Fint at de tar med denne delen i filmen syntes jeg... Skulle egentlig se filmen i dag, men må lide til i morgen. Person,lig synes jeg den lange reisen med teltet faktisk var veldig nødvendig, 6 boken slutter jo med at de ikke har noe informasjon om hvordan de skal finne malacruxene. Hadde blitt litt merkelig hvis hun hadde hoppet rett på løsningen i den siste boken. Pluss, de viser og at vennskapet deres blir satt på prøve når de er på villspor. Er enig med deg, det påvirker psyken. Uansett om de ikke er med Voldemort, så er han med dem. Likte veldig godt hvordan de løste det i filmen, det ble langt men ikke for langt Jeg satt klar og ventet på salget det var ikke snakk om at jeg skulle vente hihi. Skal se den igjen neste uke med samboer som ikke kunne bli med på premieren. Gled deg du, den er absolutt verdt å se :D
Gjest Applestore Skrevet 20. november 2010 #45 Skrevet 20. november 2010 Har du lest boken? Jeg mener ikke det som kritikk av din mening av filmen. I boken så skjer det samme, man har flere kapitler der hvor de bare er i teltet, og vel desperasjonen vokser over at de ikke finner malacruxene eller vet hvordan de skal ødelegge dem når de først finner. Så man kan si at filmen følger bokens desperasjon veldig godt, noe jeg personlig likte, da jeg følte at den delen er viktig og har mye å si for handlingen. Men jeg kan og se den siden hvor andre mener at det skjer for lite og at den dermed blir kjedelig. Nei, og jeg har heller ikke lest noen av de andre heller... Men selv syns jeg de første var mye bedre enn denne.. Typen min har lest alle bøkene, og mener forresten det samme som meg.
Gjest Galithralia Skrevet 20. november 2010 #46 Skrevet 20. november 2010 Nei, og jeg har heller ikke lest noen av de andre heller... Men selv syns jeg de første var mye bedre enn denne.. Typen min har lest alle bøkene, og mener forresten det samme som meg. Det er vel bare ulike meninger om det, ingen big deal. De som storkoste seg gjorde det, og de som ikke likte den kjedet seg. Kommer alltid til å være sånn. Bøkene kommer i mine øyne alltid til å være best, ens egen fantasi blir sjeldent slått av filmene. Ser i hvertfall frem til siste delen
Chiyo Skrevet 20. november 2010 #47 Skrevet 20. november 2010 Åh jeg gleder meg sånn til å se filmen! Jeg skal møte en venninne i London og så skal vi se den i lag. Men vi har ikke bestemt oss når enda. Kan være vi ser den når vi kommer hjem til Norge i desember, men det er så fryktelig lenge til. Jeg håper den er så bra som dere sier. Jeg kan nesten ikke vente!
MellonCollie Skrevet 20. november 2010 #48 Skrevet 20. november 2010 Hjemme fra kino nå, og er veldig positivt overrasket! Likte filmen veldig godt, og mannen var også fornøyd - han syntes denne var bedre enn de par siste, som han (som tidligere nevnt) har sett på som litt usammenhengende og masete. Denne har action, samtidig som man får historielinjen klart frem. Og som noen nevnte tidligere i tråden har de klart å ta vare på humoren som ligger mellom linjene. Ble litt satt ut av Bill Nighy i rollen som magiministeren. Ikke av noen annen grunn enn at jeg forbinder han så sterkt med rollen han spiller i Love Actually Måtte også sjekke når del 2 har premiere, da jeg har termin med baby i månedsskifte mai / juni. Forhåpentligvis tar barnet flaske til midten av juli slik at jeg kan ta meg en kinopause på noen timer
pandabear Skrevet 21. november 2010 #49 Skrevet 21. november 2010 Hjemme fra kino nå, og er veldig positivt overrasket! Likte filmen veldig godt, og mannen var også fornøyd - han syntes denne var bedre enn de par siste, som han (som tidligere nevnt) har sett på som litt usammenhengende og masete. Denne har action, samtidig som man får historielinjen klart frem. Og som noen nevnte tidligere i tråden har de klart å ta vare på humoren som ligger mellom linjene. Ble litt satt ut av Bill Nighy i rollen som magiministeren. Ikke av noen annen grunn enn at jeg forbinder han så sterkt med rollen han spiller i Love Actually Måtte også sjekke når del 2 har premiere, da jeg har termin med baby i månedsskifte mai / juni. Forhåpentligvis tar barnet flaske til midten av juli slik at jeg kan ta meg en kinopause på noen timer Haha, samme her!
Gjest imli Skrevet 22. november 2010 #50 Skrevet 22. november 2010 (endret) Eg såg filmen i går, positivt overraska eg og! Ikkje så masete og usamanhengande som dei to siste filmane. Fekk med oss handlinga skikkeleg. Veldig bra No blei eg inspirert til å lese alle bøkane på nytt - frå fyrste til siste, over ein kort periode, det har eg aldri gjort før Må berre bestille dei 3 fyrste Endret 22. november 2010 av imli
Gjest Galithralia Skrevet 22. november 2010 #51 Skrevet 22. november 2010 hihi måtte se den en gang til idag :D Samboer kom hjem fra Oslo tur og hadde fremdeles ikke sett den, gjett hvem som var raskt ute og ville være med
Tabris Skrevet 22. november 2010 #52 Skrevet 22. november 2010 Hehe, kjenner til den. Har blitt en tradisjon nå at jeg ser den med mor også, så vi skal nok se den i helga.
Gjest Mahareth Skrevet 22. november 2010 #53 Skrevet 22. november 2010 Jeg ble også veldig positivt overrasket. Fint å faktisk kjenne igjen handlingen i filmen, det har jeg slitt litt med i noen av de andre filmene. Synes ikke telt-delen tok så lang tid egentlig, i boka var det mye mer synes jeg å huske.
Christiane_W Skrevet 22. november 2010 #54 Skrevet 22. november 2010 Åh, kanskje jeg må ta et lite Harry Potter maraton, både på film og med lesing. Kjenner jeg blir fristet av å lese denne tråden!
Tabris Skrevet 23. november 2010 #55 Skrevet 23. november 2010 Vi hadde en maraton i ca en ukes tid med filmene. Hadde tenkt å lese gjennom bøkene også, men kom ikke lenger enn GoF før filmen.
Gjest Prøvis Skrevet 23. november 2010 #56 Skrevet 23. november 2010 Det er vel bare ulike meninger om det, ingen big deal. De som storkoste seg gjorde det, og de som ikke likte den kjedet seg. Kommer alltid til å være sånn. Bøkene kommer i mine øyne alltid til å være best, ens egen fantasi blir sjeldent slått av filmene. Ser i hvertfall frem til siste delen Ja, enig. Jeg likte denne filmen bedre enn forrige film, og jeg ser fram til siste delen.
Gjest Prøvis Skrevet 23. november 2010 #57 Skrevet 23. november 2010 Eg såg filmen i går, positivt overraska eg og! Ikkje så masete og usamanhengande som dei to siste filmane. Fekk med oss handlinga skikkeleg. Veldig bra No blei eg inspirert til å lese alle bøkane på nytt - frå fyrste til siste, over ein kort periode, det har eg aldri gjort før Må berre bestille dei 3 fyrste Jeg tror den forrige boken også med fordel kunne vært oppdelt i to filmer, den ble for usammenhengende og jeg som hadde lest boken både på engelsk og norsk satt som et spørsmålstegn opptil flere ganger. Når alle filmene er sett og de to siste filmene er i hus så skal det bli maraton her i huset.
Chiyo Skrevet 23. november 2010 #58 Skrevet 23. november 2010 Vurderer å ha marthon selv. Åh jeg er så sinnsykt sjalu på dere som har sett den.. jeg vet liksom ikke når jeg får tid, men jeg vet at jeg vil gjerne bare droppe alt og løpe til nærmeste kino sal.
Gjest Galithralia Skrevet 23. november 2010 #59 Skrevet 23. november 2010 (endret) Vurderer å ha marthon selv. Åh jeg er så sinnsykt sjalu på dere som har sett den.. jeg vet liksom ikke når jeg får tid, men jeg vet at jeg vil gjerne bare droppe alt og løpe til nærmeste kino sal. Marathon må vente for min del Men skal i hvertfall lese bøkene i juleferien Nøyer meg med å høre på soundtracket og spesielt O Children - Nick Cave and the Bad Seeds :D Anbefales! Endret 23. november 2010 av Galithralia
Gjest imli Skrevet 23. november 2010 #60 Skrevet 23. november 2010 Når alle filmane har kommi ut, skal eg og eit par trofaste HP-veninner ha filmmaraton med alle filmane
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå