Spiralis Skrevet 16. november 2010 #21 Skrevet 16. november 2010 Jeg har fulgt Harry fra starten. Har lest alle bøkene både på norsk og engelsk, har alle bøkene på lydbok og har alle filmene. Gleder meg veldig til filmen. Jeg har aldri sett filmene med en forventning om at de skal samsvare helt med bøkene, selv om de første to-tre filmene samsvarte godt med bøkene. En film er alltid en komprimert historie og en film er et annet uttrykk. Filmene av Føniksordenen og spesielt halvblodsprinsen led sterkt under at bøkene er lange og at historiene derfor ble for komprimert i filmene. Jeg er derfor glad for at dødstalismanene ble delt i to og gleder meg veldig. Bare så synd at filmene kommer med så langt mellomrom.
Tabris Skrevet 16. november 2010 #22 Skrevet 16. november 2010 Jeg synes også at de to første filmene var best når det gjaldt å holde seg til historien og få med mest mulig. Etter det mener jeg bøkene ble for lange og komplekse til at det er mulig å lage gode filmer av dem. HP hadde vært best som en mini-serie, men det er jo selvsagt ikke mulig med tanke på barneskuespillere og at de blir eldre.
Chiyo Skrevet 16. november 2010 #23 Skrevet 16. november 2010 Jeg holder på å lese den boka. Skal se den på kino med ei venninne. Håper jeg blir ferdig med boka før kinoen. Men det er jo bare halve boken som er filmatisert så slutten er ikke ødelagt av den grunn. Bra bok da.
Chiyo Skrevet 16. november 2010 #24 Skrevet 16. november 2010 (endret) AH det var som i går at foreldrene mine gav meg lov til å skulke skolen for å dra til Bergen sentrum og være den første til å kjøpe billetter til den andre filmen. OG det var jeg. Det var helt epic. Dro på premiere og kledde meg ut i trollmannskutte og alt... Jeg tror ny Harry Potter film er mest stas for barna. Skulle ønske jeg var tolv år igjen... Endret 16. november 2010 av Chiyo
Tabris Skrevet 16. november 2010 #25 Skrevet 16. november 2010 Jeg tror ny Harry Potter film er mest stas for barna. Og meg...
Chiyo Skrevet 16. november 2010 #26 Skrevet 16. november 2010 (endret) Og meg... oki... også for Tabris. Kler du deg ut btw? Pappan min sydde en kute til meg da jeg var yngre som fremdeles passer, men hadde ikke turt å gå med den på kino. Selv om jeg har veldig lyst. Endret 16. november 2010 av Chiyo
Spiralis Skrevet 17. november 2010 #27 Skrevet 17. november 2010 Varma opp med Halvblodsprinsen i går. Den var faktisk bedre enn jeg husket. Tror vel vi har blitt litt blasert og bortskjemt opp gjennom Potter serien.
Tabris Skrevet 18. november 2010 #28 Skrevet 18. november 2010 Jeg og et par venner hadde HP-maraton og så alle seks filmene den siste uka. Det er vel PoA-filmen jeg liker minst, siden jeg synes den har så blasse farger og er litt for absurd/surrealistisk for min smak (med tanke på at det er en HP-film).
superMe Skrevet 19. november 2010 #29 Skrevet 19. november 2010 Jeg så den i natt, synes den var fantastisk, men nå har jeg alltid gått fornøyd ut av kinoen hver gang jeg har sett en ny HP film, og har ikke vært en av de som klager over ulikheter med boka. Jeg ser bok og film som to forskjellige sjangre Av alle filmene som har kommet hittil tror jeg denne kommer til å være mest tilfredstillende for de som vil at filmene skal være mest mulig lik boka. Men jeg så den sammen med en som ikke hadde lest boka, men han likte den (og hadde nylig sett 6ern, og var derfor "inne" i historien). Endel anmeldelser liker ikke midten av filmen fordi de mener tiden de reiser rundt med teltet tar opp for mye tid, men jeg er ikke enig i dette. Synes det "skjedde noe" hele tiden, og den var også veldig tro mot boka
Gjest Sommertid Skrevet 19. november 2010 #30 Skrevet 19. november 2010 Jeg så den i natt, synes den var fantastisk, men nå har jeg alltid gått fornøyd ut av kinoen hver gang jeg har sett en ny HP film, og har ikke vært en av de som klager over ulikheter med boka. Jeg ser bok og film som to forskjellige sjangre Av alle filmene som har kommet hittil tror jeg denne kommer til å være mest tilfredstillende for de som vil at filmene skal være mest mulig lik boka. Men jeg så den sammen med en som ikke hadde lest boka, men han likte den (og hadde nylig sett 6ern, og var derfor "inne" i historien). Endel anmeldelser liker ikke midten av filmen fordi de mener tiden de reiser rundt med teltet tar opp for mye tid, men jeg er ikke enig i dette. Synes det "skjedde noe" hele tiden, og den var også veldig tro mot boka :rødme: Misunnelig! Skal få sett den i løpet av neste uke.
Gjest Galithralia Skrevet 19. november 2010 #31 Skrevet 19. november 2010 Så den i natt jeg og må si jeg var veldig fornøyd og glad med denne filmen. Kanksje anmelderen kjedet seg, men jeg synes det var bra at de tok med den lange tiden i teltet. Det viser jo at det faktisk er vanskelig, det er ikke lett å kjempe mot Voldemort. Likte veldig godt at den var veldig tro mot boken. Ja jeg og mine kledde oss ut, jeg hadde ikke helt kostyme, men hadde skjorte, slips, skjerf Gleder meg allerede til neste!
Tabris Skrevet 19. november 2010 #32 Skrevet 19. november 2010 Har akkurat kommet hjem fra filmen nå. Jeg synes også den var veldig bra. Veldig tro mot boken, og de fleste endringer som var gjort kan jeg forstå. Jeg mener også at telt-delen var viktig, og jeg er veldig glad de tok den tiden de gjorde. Morsom var den også, jeg lo høyt flere ganger. God humor, samtidig som den ikke føltes tilgjort eller "out of place". Må si meg meget fornøyd med denne, kanskje mer enn mange av de forrige.
superMe Skrevet 19. november 2010 #33 Skrevet 19. november 2010 Så den i natt jeg og må si jeg var veldig fornøyd og glad med denne filmen. Kanksje anmelderen kjedet seg, men jeg synes det var bra at de tok med den lange tiden i teltet. Det viser jo at det faktisk er vanskelig, det er ikke lett å kjempe mot Voldemort. Mhm, helt enig Det er jo sånn når man leser boka, telt-delen tar tid, men det er nødvendig. De starter jo så og si på bar bakke, og i tillegg bygger det veldig opp den håpløsheten alle føler.
Gjest Galithralia Skrevet 19. november 2010 #34 Skrevet 19. november 2010 Mhm, helt enig Det er jo sånn når man leser boka, telt-delen tar tid, men det er nødvendig. De starter jo så og si på bar bakke, og i tillegg bygger det veldig opp den håpløsheten alle føler. Men jeg ble skikkelig lei med da Dobby døde uff, han var så søt. Soundtracket til filmen ligger ute på youtube, anbfales!
superMe Skrevet 20. november 2010 #35 Skrevet 20. november 2010 Men jeg ble skikkelig lei med da Dobby døde uff, han var så søt. Soundtracket til filmen ligger ute på youtube, anbfales! Ja, jeg også, det var fryktelig trist Takk for tips! Har hatt skikkelig lyst til å høre på det i hele dag, men vil ikke kjøpe før Deluxe Edition kommer i desember
Gjest Galithralia Skrevet 20. november 2010 #36 Skrevet 20. november 2010 Ja, jeg også, det var fryktelig trist Takk for tips! Har hatt skikkelig lyst til å høre på det i hele dag, men vil ikke kjøpe før Deluxe Edition kommer i desember Æ skrivefeil, mente selvfølgelig meg Ja, hørte på det i hele går! Nei jeg tenker at jeg venter litt jeg og
Gjest Applestore Skrevet 20. november 2010 #37 Skrevet 20. november 2010 Jeg syns ikke den var noe å skryte av..
Gjest Galithralia Skrevet 20. november 2010 #38 Skrevet 20. november 2010 Jeg syns ikke den var noe å skryte av.. Hvorfor ikke?
Gjest Applestore Skrevet 20. november 2010 #39 Skrevet 20. november 2010 Hvorfor ikke? Nja, litt for lite handling for min del. Syns den var voldsomt langtekkelig..
Gjest Galithralia Skrevet 20. november 2010 #40 Skrevet 20. november 2010 Nja, litt for lite handling for min del. Syns den var voldsomt langtekkelig.. Har du lest boken? Jeg mener ikke det som kritikk av din mening av filmen. I boken så skjer det samme, man har flere kapitler der hvor de bare er i teltet, og vel desperasjonen vokser over at de ikke finner malacruxene eller vet hvordan de skal ødelegge dem når de først finner. Så man kan si at filmen følger bokens desperasjon veldig godt, noe jeg personlig likte, da jeg følte at den delen er viktig og har mye å si for handlingen. Men jeg kan og se den siden hvor andre mener at det skjer for lite og at den dermed blir kjedelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå