Gjest imli Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 No er det vel snart premiere på den neste Harry Potter filmen? Kva forventningar har du? Eg tykkjer alle bøkane har vore betre enn filmane, men slik er det vel som regel når ei bok blir filmatisert. Spent på den nye. Er det slik at den er delt i to?
Gjest Sommertid Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Åh jeg gleder meg sånn! Har store forventninger siden de har delt boka opp i to filmer. De to siste filmene har blitt litt ødelakte pga for liten spilletid synes jeg. De har måtte droppe ut så alt for masse av bøkene i dem. Jeg gleeeder meg til å se den :rødme:
Gjest Mahareth Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Jeg nekter å ha høye forhåpninger. De siste filmene har vært kaotiske, har knapt klart å følge med i dem, og det til tross for at jeg har lest bøkene. Håper virkelig det hjelper at denne er delt opp i to. Men jeg skal selvfølgelig se dem
Gjest imli Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Eg tykkjer og dei siste filmane har vore vanskeleg å følgje med på - berre eit par sekund på kvar scene... Kun nr 1 og 2 som var forhaldsvis realistiske.
Chiyo Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Akk ja som alltid håper jeg og tror jeg at filmen kommer til å bli drit bra. Lurer veldig på om jeg er inn for en stor skuffelse som alltid. Men det har jo vært førpremière. Er det ikke gitt noe terningkast?
MissStiles Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Jeg holder på å lese den boka. Skal se den på kino med ei venninne. Håper jeg blir ferdig med boka før kinoen.
Kosemose Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Jeg gleder meg veldig! Jeg leste alle bøkene høyt for ungene mine, og vi har selvfølgelig sett alle filmene i etterkant. Selv om filmene ikke kan måle seg med bøkene, så er det noe vi gleder oss veldig til! Digger Harry Potter, både i bok og på film!
Lady Stardust Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Akk ja som alltid håper jeg og tror jeg at filmen kommer til å bli drit bra. Lurer veldig på om jeg er inn for en stor skuffelse som alltid. Men det har jo vært førpremière. Er det ikke gitt noe terningkast? Den fikk ganske dårlig kritikk. Husker ikke helt, men tror det var terningkast 2 eller 3 fra en part iallefall. Uff, selv om jeg gleder meg, er jeg redd for å bli skuffet.
Gjest Taxmannen Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Jeg gleder meg selv:) Husket da jeg var litt mindre.. Var så koselig og sitte på julemorgenen og se harry potter:) Spesielt de 2 første
Kitty_katt Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Gleder meg veldig til filmene, spesielt etter jeg hadde lest ferdig bøkene:D Og på traileren ser det ut som de har fått med mye viktig
Gjest imli Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Nokon som har link til klipp frå filmen og anmeldelser?
MellonCollie Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 Anmeldelse fra VG - terningkast 4. Anmeldelse fra Dagbladet - terningkast 2. Mannen og jeg skal på kino og se den på lørdag. Gleder meg uansett - har også kjøpt den Harry Potter og Halvblodsprinsen på DVD denne uka, så skal ta og friske opp med den på fredag
Gjest imli Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 (endret) Eg hugsar ikkje kva som skjedde i den bok nr? 6? 7? lenger eg Trur eg må ta ei oppfrisking eg og Endret 16. november 2010 av imli
MellonCollie Skrevet 16. november 2010 #14 Skrevet 16. november 2010 Nei, det er første del av bok 7 som kommer på kino nå Bok 6 er Halvblodsprinsen, den er på DVD.
Gjest imli Skrevet 16. november 2010 #15 Skrevet 16. november 2010 Stemmer Er så lenge mellom kvar gong at ein gløymer det. Og filmane er jo ikkje akkurat minneverdige heller... Så det er den siste som kjem no? Hugsar ikkje ein dritt av den forrige eg. Trur den var dårleg. Må skaffe den på DVD eg og...
Gjest imli Skrevet 16. november 2010 #16 Skrevet 16. november 2010 Men siste del av filmen kjem ikkje før i juli neste år! :dåne: Gjett kven som sikkert har gløymt heile fyrste del då? Er jo nesten nødd til å ha lest bøkane fyrst, eg hadde aldri greid å følgje med viss eg ikkje hadde gjort det i alle fall!
MellonCollie Skrevet 16. november 2010 #17 Skrevet 16. november 2010 Nei, det har egentlig vært ankepunktet til mannen de siste par filmene. Fryktelig rotete og "masete" er hans inntrykk. Jeg skjønner jo mer sammenhengen som har lest bøkene og har mer bakgrunnsinfo. Du får satse på at 1. del kommer på DVD før del 2 på kino, så får du kjøre oppfriskning på nytt
Gjest imli Skrevet 16. november 2010 #18 Skrevet 16. november 2010 Hehe, ja Dei to siste bøkane har eg berre lest ein gong og, driver og blandar handlinga i dei trur eg. Må nok lese dei på nytt. Men kanskje litt ambisiøst å rekke det i løpet av eit par dagar
Tabris Skrevet 16. november 2010 #19 Skrevet 16. november 2010 Jeg har premierebilletter! Jeg har for lenge siden sluttet å ha store forhåpninger til filmene, da de aldri kan leve opp til bøkene. Som andre sier går filmene alt for fort, og jeg kan ikke forstå hvordan noen som ikke har lest bøkene kan få med seg noe som helst. Filmene tar bare for seg skjelettet av historien, i et "blunk-og-du-går-glipp-av-det"-tempo. Men for meg er de bare en hyggelig bonus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå