Gjest Uglefot Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Hvorfor gifta/gifter du deg? Sikkert aaaaaaldri spurt om før men det driiiiiter jeg i
Bubblerock Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 For å feire kjærligheten vår, og vise at det er oss to. Det blir et sterkere forhold enn å "bare" være samboere syns jeg 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Hvorfor gifta/gifter du deg? Sikkert aaaaaaldri spurt om før men det driiiiiter jeg i Kjærlighet, men det var vel ikke nødvendig å gifte seg helt med engang av den grunn. Var vel litt det at han var mye borte, og de økonomiske fordelene jeg fikk av å være gift med han som var mest utslagsgivende.
HopelessFear Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Det er mer lønnsomt økonomisk å være gift enn for å være samboere. Men hovedsakelig er vel for å feire kjærligheten, I guess.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Det var for skummelt å eie både verdier og gjeld, ha barn og særkullsbarn, uten å ha papirene i orden. Egentlig bare derfor (så hadde vi verdens minste og mest uformelle "bryllup" også).
Anglofil Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 * Feire vår kjærlighet, som noen har nevnt tidligere. * Gir økonomiske fordeler og trygghet. Mvh Yvonne
Barcelone Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Fordi jeg har funnet mannen i mitt liv og jeg synes det er en flott måte og hylle kjærligheten til hverandre på.
Fluffe Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Åssen økonomiske fordeler får man av å være gift?
TheaH Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Åssen økonomiske fordeler får man av å være gift? Nå har jeg bare skattemessige eksempler å vise til da... Etter skatteloven blir ektefeller lignet sammen for inntekt og formue. Dersom den ene ektefellen har høy positiv nettoformue og den andre ektefellen har negativ nettoformue vil den negative formuen i ligningen bli overført til den ektefellen som har positiv formue slik at ekteparet samlet får en lavere nettoformue, og kanskje også da slipper unna formuesskatt. Dersom den ene ektefellen har lav eller ingen inntekt, mens den andre ektefellen har normal/høy inntekt vil ektefellene bli lignet i skatteklasse 2
fruBeist Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Jeg har funnet hun jeg vil dele livet med, hun jeg er villig til å jobbe gjennom nedturer med, nyte oppturer med, og tilbringe hverdagen med. Det er lettere for oss å få barn som gift, enn som samboere. Når vi skal ha barn skal begge være like mye juridisk forelder for barna, noe som ikke er like enkelt uten å være gift. Vi må enten bruke donor eller adoptere/fosterhjem (vi har ikke bestemt oss for hvordan vi vil skaffe barn enda, må se på mulighetene)
kallekrakil Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 (endret) En får jo penger fra partneren da! Endret 16. november 2010 av kallekrakil
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 Åssen økonomiske fordeler får man av å være gift? I mitt tilfelle: (anonymbruker fra tidligere) - Felles økonomi (jeg studerte og han arbeidet og det hjalp meg veldig) - Ektefelle bidrag (yrket hans gir ektefellen så og så mye pga ugunstig arbeidstid/lange reiser i opptil et halvt år/et år om gangen) - Dekket reise for å møte min mann (Dette får en kun om en er gift, og registrert juridisk som partnere fra han arbeidssted) - Feiende flott Bryllup! - Sikkerhet i tilfelle død
Anglofil Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 En får jo penger fra partneren da! Jaha? Mvh Yvonne
kallekrakil Skrevet 16. november 2010 #14 Skrevet 16. november 2010 Jaha? Mvh Yvonne Ektefeller har forsørgerplikt ovenfor hverandre.
Anglofil Skrevet 16. november 2010 #15 Skrevet 16. november 2010 (endret) Ektefeller har forsørgerplikt ovenfor hverandre. Joda, det er forsåvidt sant. For min del er ikke dét en grunn for meg til å gifte meg, hvis jeg skal se økonomisk på det, men jeg vil nok kunne få litt lavere skatt pga kjærestens lave inntikt. Den viktigste grunnen til å gifte seg for meg, foruten da at vi gifter oss av kjærlighet og vil hylle den, er f.eks at det i min tjenestepensjonsordning er slik at man bør være gift før man har rett på etterlattepensjon (man kan være samboere, men da må vi ha vært det i minst tre år). Uansett stiller man sterkere i en slik sak, jeg ønsker ikke å ta noen sjanser, i tillegg så er det sikkerhet ift arv. Man kan lese litt mer om fordeler ved å gifte seg her. Mvh Yvonne Endret 16. november 2010 av Yvonne
kallekrakil Skrevet 16. november 2010 #16 Skrevet 16. november 2010 Joda, det er forsåvidt sant. For min del er ikke dét en grunn for meg til å gifte meg, hvis jeg skal se økonomisk på det, men jeg vil nok kunne få litt lavere skatt pga kjærestens lave inntikt. Den viktigste grunnen til å gifte seg for meg, foruten da at vi gifter oss av kjærlighet og vil hylle den, er f.eks at det i min tjenestepensjonsordning er slik at man bør være gift før man har rett på etterlattepensjon (man kan være samboere, men da må vi ha vært det i minst tre år). Uansett stiller man sterkere i en slik sak, jeg ønsker ikke å ta noen sjanser, i tillegg så er det sikkerhet ift arv. Man kan lese litt mer om fordeler ved å gifte seg her. Mvh Yvonne Nå mente jeg ikke det helt alvorlig da :gjeiper: Jeg syntes det bare var litt moro at kjærlighet havnet helt bakerst blant mange her og økonomisk sikkerhet og økonomisk gevinst var det viktigste. Leve kjærligheten sier bare jeg
FruN Skrevet 16. november 2010 #17 Skrevet 16. november 2010 Jeg vil gifte meg fordi jeg ønsker å vise både min kjære, våre venner og familie, og for resten av verden at jeg vil være med han resten av livet. At jeg tror på oss og forholdet til å vare livet ut. Har ikke tenkt på fordeler ved å være gift i det hele tatt.
Olive Skrevet 16. november 2010 #18 Skrevet 16. november 2010 Jeg giftet meg pga. juridiske fordeler i forhold til barn og felles verdier.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #19 Skrevet 16. november 2010 Jeg syntes det bare var litt moro at kjærlighet havnet helt bakerst blant mange her og økonomisk sikkerhet og økonomisk gevinst var det viktigste. Leve kjærligheten sier bare jeg Poenget er vel at for kjærligheten gjør det liten forskjell om man er gift eller ikke (forhåpentligvis), mens det vil gjøre en forskjell på formaliteter omkring det juridiske og økonomiske.
Sapree Skrevet 16. november 2010 #20 Skrevet 16. november 2010 For min del er det kjærlighet, det andre er gode bonuser:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå