Troilltøva Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Hei Jeg har nettopp flyttet i en ny leilighet og trenger Internett, og har derfor kjøpt et mobilt bredbånd fra next gentell, en kampanje på 125 kr i ett år og original pris når det året er gått og med bindingstid så klart. og da har jeg internett hele tiden til kun 125 kr i mnd, og fri bruk hele tiden. MEN så dukket det opp en melding på skjermen min her om dagen, at nå vil hastigheten settes ned fordi jeg hadde brukt opp et eller annet (husker ikke hva)....og det går så innmari treeeeeegt. jeg bestillte det abonnemanget rett og slett fordi jeg så en lav pris, og hva alt annet angår så har jeg NULL peiling på hva som er bra og ikke bra hastighet og hva tallene betyr osv osv... Er det noen som har peiling på sånt som kan fortelle meg hva jeg burde bestille når jeg vil ha det billigst mulig, men ok internett hastighet. Hadde satt pris på om noen anbefalte et abonnemang som er rimelig, i forhold til hastighet og bruk også Jeg er enda innenfor angrefristen så vurderer sterkt og finne noe annet!
Troilltøva Skrevet 15. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 15. november 2010 Fant en tekst med små skrift under beskrivelsen av abonnemanget mitt nå: "Alle priser er inkl mva og gjelder bruk i Norge. Inkludert bruk gjelder ikke SMS og MMS. Vanlige SMS koster 0,69 per melding. Andre teletjenester faktureres etter de opplyste takster hos leverandør av tjenestene. Etter 6 GB per måned reduseres hastigheten til 200 kbps. " hvordan vet man hvor mye GB man bruker per mnd da liksom? :klø:
aluminium Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Sånn er det desverre med mobile bredbånd. Jeg kjøpte det samme i fjor høst, riktignok NetCom, og opplevde det samme. Det jeg gjorde var at jeg klagde til NetCom om at hastigheten aldri var som den skulle, samt at modemet var for ustabilt. Saken er at modemene ikke er ment for å være i bruk lenge, så dersom du har de stående i maskinen 24/7 vil det som regel begynne tulle og falle ut. Jeg fikk opphevet bindingstiden uten noen kostnad...
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #4 Skrevet 17. november 2010 Ingen som har peiling på dette? Har samme problemet selv, skulle fått i meg mobilt bredbånd, da jeg er ofte ute å farter, men vil gjerne ha fri bruk og ikke noe som er aaalt for dyrt.. men er det slik at alle blir trege etter så så mange gb??
DenDuVeit Skrevet 17. november 2010 #5 Skrevet 17. november 2010 Jeg har både mobilt og vanlig bredbånd. Det mobile bruker jeg når jeg reiser, og trenger ikke laste ned ting o.l. når jeg bruker det mobile breibåndet. Praktisk når en reiser en del. Hastigheten er dog ikke spesielt bra på det mobile, så derfor har jeg vanlig breibånd i tillegg, slik at jeg feks kan bruke nett-tv, spotify og ellers laste ned ting. Har en veninne som hadde slikt abo med begrensninger, men hun var ikke helt oppdatert på hva det innebar. Fikk plutselig en regning på 3000 kr på en mnd etter litt aktiv bruk av spotify i en periode... Dersom du kan ha vanlig abo med breibånd installert hjemme, så anbefaler jeg det på det aller aller sterkeste!
Blogge blogg Skrevet 17. november 2010 #6 Skrevet 17. november 2010 Jeg har vært innom både telenor og ICE og har erfart at det beste mobile bredbånd var for meg helt klart ICE! De har levert meg en meget stabil linje og synes ikke jeg har hatt noe særlige problemer i det hele tatt i grunn. Håper du også finner ut av dette og får deg et godt mobilt bredbånd.
charlott Skrevet 18. november 2010 #7 Skrevet 18. november 2010 (endret) hvordan vet man hvor mye GB man bruker per mnd da liksom? :klø: 6GB, som i dette eksempelet, er ganske mye, de fleste bruker ikke så mye med mindre man f eks laster ned mange filmer pr mnd. Vil tro at NextGenTel har en teller slik at du kan følge med på ditt eget forbruk. Det er vanlig hos andre leverandører. Endret 18. november 2010 av charlott
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Mobilt bredbånd virker rimelig jalla i forhold til gammaldags adsl. Det er mer enn melkeku for de gamle teleoøperatørene, enn faktisk brukbart stabil teknologi. Skal ikke uttale meg om ICE, dog. Virker som de leverer mer standardløsninger enn de andre to (mobil ruter - trenger mao. ingen driver til pcen)
aluminium Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Mobilt bredbånd er meget bra det, til sitt bruk. Som vanlig bredbånd funker det ikke noe særlig fordi det går tregt, og det koster mer enn det gir. Trenger man nett når man er på reise derimot, er det helt ypperlig. Har man plass til SIM-kort i PCen trenger man heller ingen drivere som siste AB snakker om.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 AB som svarte over her: Joda, til sitt bruk er det jo genialt. Men jeg tror endel gambler på å kutte ut bredbåndsLINJA si, for å slippe fastavgiften (linjetillegget for de som kutter ut analog telefon). Man sparer muligens noe på det, alt etter hvor intensiv bruken er, selvsagt. Men.. det funker dårlig med mobilt bredbånd som eneste alternativ.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 AB som svarte over her: Joda, til sitt bruk er det jo genialt. Men jeg tror endel gambler på å kutte ut bredbåndsLINJA si, for å slippe fastavgiften (linjetillegget for de som kutter ut analog telefon). Man sparer muligens noe på det, alt etter hvor intensiv bruken er, selvsagt. Men.. det funker dårlig med mobilt bredbånd som eneste alternativ. Si ikke det, har f. eks mobilt bredbånd fra NetCom selv, bor i by, og får greie hastigheter og veldig stabil linje. Med det de markedsfører som "Super" 3g (hsdpa) så får man helt kurant hastighet til de vanlige tingene, og har t.o.m. streamet fra spotify uten problemer på diverse hytterturer i tettbygde strøk. Linja ble også brukt som primærløsning (dvs. uten kablet nettilgang i boligen) en lang periode grunnet leveringstid, og det gikk helt fint selv om det selvsagt er tregere enn moderne kablede nett. Jeg ble faktisk positivt overrasket når super 3g gjorde sitt inntog. "Gammel" 3g er i mine øyne dog for tregt, så man må passe på hvor man skal bruke det, i grisgrendte strøk faller man tilbake på tradisjonell 3g, edge eller i verste fall gprs eller gsm data. Men er man i relativt tettbygde strøk fungerer det helt fint. Man må også passe på hvilken pakke man får, for eksempel har mitt abo. en grense på 2gb nedlastet før hastigheten settes ned veldig, og det er gjerne derfor det ikke passer for primærløsning for storbrukere, samt selvsagt hastighet. For andre, med basale behov som å sjekke e-post iblant og lese aftenposten, så kan en 3g løsning fungere helt fint også som primærløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå