Gå til innhold

Er det lov å kjøpe mat ute, for å spise på hotellrommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et teit spørsmål, men jeg lurer nå.

Sitter på et hotellrom og har ikke spesielt lyst til å gå ut å spise alene i dag, derfor tenkte jeg å bare ta en tur ned på McDondalds å kjøpe med noe jeg kan ta med opp på hotellrommet. Men så ble jeg med ett litt usikker, er det egentlig lov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem. Jeg gjør dette ofte når jeg er på hotell, både i Norge og utlandet, da jeg ikke liker å gå på restaurant alene. Da ringer jeg ofte til steder som serverer takeaway, så leverer de i resepsjonen eller ved romdøra.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er lov, men jeg hadde gjort det. :)

Kanskje noen som jobber i hotellbransjen kan fortelle om det er lov eller ikke?

Skrevet

Det er ikke lov på alle hoteller, men generelt sett er det lov til det, spesielt hvis de ikke har egen restaurant osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det er helt sikkert lov. Kan ikke tenke meg at det skulle være "forbudt" på noe som helst vis. Man må jo ha mat. :biggrin:

Gjest Consensio
Skrevet

Har til gode å oppleve at det ikke er lov.

Har vært på noen hoteller, både her og i utlandet og kjøper ofte mat andre steder og tar med meg tilbake til hotellet, da hotellmaten ofte kan være litt vel dyrt.

Skrevet

Det er ikke lov på alle hoteller, men generelt sett er det lov til det, spesielt hvis de ikke har egen restaurant osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Nei, de har ikke egen restaurant. Jeg tror jeg tar sjansen. :)

Skrevet

Har aldri opplevd at det ikke er lov og jeg har bodd på hoteller både med og uten restaurant.

Skrevet

Jeg jobber i hotellbransjen og aldri hørt om at det ikke er lov.

Skrevet

Jeg tok med maten opp på rommet, ingen i resepsjonen sa noe. Og utifra svarene i denne tråden kan man vel konkludere med at det er uproblematisk å ta med seg mat opp på rommet.

Takk for svar alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...