AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg begynte på høyskolen i år, og har som mange fått meg et lite sjokk... Det er jo en helt annen måte å studere på enn videregående, så jeg har nok prioritert litt feil. Jeg har brukt altfor mye tid på urelevant pensum, og har nok gått altfor grundig igjennom ting. Har i tillegg barn, og det har vært mye sykdom nå i høst. Ligger derfor litt etter, og har bare som mål å stå i alle fag dette semesteret... Planen min er å bruke en dag i julen på å lage slagplan for neste semester. I jula får vi tilgang på alt pensum og alle forelesninger (hva vi skal gå igjennom ved hver forelesning), pluss alle innleveringer og eksamensdatoer. Pleier dere å lage dere en plan for semesteret? Hvordan gjør dere det? Noen gode tips? Når bør jeg være ferdig med å gå igjennom pensum for å ha nok tid til repetisjon av stoffet?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Min plan går bare i takt med forelesningsplanen, så det er ikke så mye å planlegge. Innen hver forelesning skal jeg ha lest pensum innen det temaet vi skal gjennom. Da er jeg som regel ferdig med pensum samtidig som vi er ferdige med forelesninger, og det kan være alt fra 1-3 uker før eksamen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå