Gjest idakaroline Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 (endret) Jeg har plutselig fått øynene opp for 70 og 80-talls moten! Jeg har sett på mange filmer fra denne perioden, og faller bare mer og mer for moten som var på den tiden. Jeg syns det er så mye kult der! Blir virkelig inspirert! Så da lurer jeg på - dere som var unge på 70 og 80-tallet, hva slags klær gikk dere med? Hvordan var dere på håret? Endret 15. november 2010 av idakaroline
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Høye platåsko. De har datteren min arvet og går hyppig med.
Karmosin Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Jeg var tenåring på åttitallet, og gru og grøss. Kjempestort hår, blå øyeskygge, fæle fæle klær (som stort sett er å få i butikkene nå...), helt til jeg skjønte et og annet og innførte svart som hovedfarge. Det kjempestore håret holdt imidlertid stand. 70-tallet var bedre. Søstra mi ser helt menneskelig ut på bilder, med slengbukser, tighte topper, platåsko og lang tung pannelugg til langt glatt hår. Imidlertid spenner de to tiårene over veldig mye mote - hvilke filmer har du sett som inspirerer deg? Håper du ikke nevner Breakin' nå :gjeiper:
Gjest idakaroline Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Jeg har sett Grease, Dirty Dancing og Pretty in pink Veldig inspirerende! :D
Karmosin Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Ah, det er veldig 80-tallet. Grease og Dirty Dancing er begge lagt til andre tiår, så klærne som ble populære i etterkant av filmene er enormt 80-talls lett inspirert av henholdsvis 50- og 60-tall. Jeg har kjempesans for Molly Ringwald i Pretty in Pink, selv om jeg blir helt grøssen av en del av antrekkene hennes. Hun er kjempegjennomført. Se Heathers, om du får tak i den! Det er 80-tallsmote på sitt beste/verste, det. SKULDERPUTER På det glade 80-tall hadde jeg forresten masse snorer i fake lær rundt håndleddene, i alskens farger, Akkurat som Morten Harket. *grøsse grøsse*
Gjest idakaroline Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Ja, det må jeg prøve på! Så gøy og høre om sånt! Skulle i grunn ønske at jeg levde på det tidspunktet - hadde vært så morsomt å oppleve det! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå