Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

For første gang tenkte jeg å ordne med et lite juleverksted for mine barn som er 5 og 7 og noen av deres venner, men jeg eier ikke et kreativt bein i kroppen når det gjelder klipp og lim.

Noen tips til hva vi kan lage? Vi skal fikse et pepperkakehus i hvertfall,men har jo kanskje lyst at de skal få lage noe småtterier.

Tips anyone? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lage lykter av syltetøyglas er jo kjempemoro. Kan male litt på dei, slenge på litt glitter og fine silkeband. Dei er det ògså greit å ha i julesnop, brente mandlar o.l.

Ellers er eg fan av å lage generelt glanspapirpynt, flettekorg og lenker. Og lage hjerter i papp eller filt som vert festa i snor :) Juleverkstad er moro! :D

Ein får jo òg kjøpt nesten ferdiglaga pynt på nille f.eks. der du berre skal klappe saman noko filt og ei trekule og vips så har du eit fint nissepar på ski :P

Jula er magisk, den kjem aldri fort nok ^^

Skrevet

Hei

For første gang tenkte jeg å ordne med et lite juleverksted for mine barn som er 5 og 7 og noen av deres venner, men jeg eier ikke et kreativt bein i kroppen når det gjelder klipp og lim.

Noen tips til hva vi kan lage? Vi skal fikse et pepperkakehus i hvertfall,men har jo kanskje lyst at de skal få lage noe småtterier.

Tips anyone? :)

Det finnes noen esker med utstyr og tips, som man får kjøpt på Nille f.eks. Og for å gjøre det billigere, når man skal lage juleverksted for flere barn, kan man jo "stjele" tipsene fra den ferdige esken - og kjøpe ekstra utstyr billigere.

(altså kjøpe en ferdigeske, og få inspirasjon - og se utifra den hva du trenger å kjøpe ekstra.

I bokhandlerene finnes også mange bøker med tips.

Trolldeig er jo også noe barn syntes er artig. Men det blir ganske dyrt med malingen.

Lykketil. Vi har hatt juleverksted for barna, og det er alltid morro.

Skrevet

Tusen takk for flotte forslag :)

Tar gjerne imot enda flere tips jeg :D

Skrevet

Man kan lage (klippe og lime/bruke klistremerker eller tegne)julekort eller til/fra-lapper

Skrevet

Da jeg var liten, var alltid de morsomste tingene på juleverksted:

- å tove epler, til å henge på juletreet! Trengs bare farga ull og varmt grønnsåpevann, og de blir kjempefine.

- Rulle lys av sånne bivoksplater (kjøpes på apoteket). De blir kjempefine, er supre til basteforeldre i julegave, og lukter helt nydelig når de tennes på.

Ellers, når det gjelder å kjøpe materiale til klippe-lime julekort og merkelapper, har jeg kjøpt sånt på plantasjen før faktisk. Veldig billig og ok!

Skrevet

Treknapper fra Panduro som ungene kan male på og så limer man på en kjøleskapsmagnet på baksiden.

Små gipsformer (støp på forhånd). Disse males og så kan man lime på en kjøleskapsmagnet.

Fargede kort og glanspapir, stoff, klistremerker, glitter og alt som ellers kan brukes. Lag egne julekort og til og fra merkelapper. Populært hos den eldre generasjonen.

Bittesmå terrakottapotter. Males og pyntes etter evne. Tre en silketråd i mellom hullet og fest en kule i enden samt en knekt fyrstikk slik at det holdes på plass. Dette blir en bjelle som kan henges opp.

Skrevet

Det er masse ting du kan kjøpe på Panduro. Dere kan lage julekort, engler, nisser osv. Når man er barn trenger det ikke å være kjempe komplisert. Det er i hvert fall min erfaring fra 6-7 år siden. Ha nok til at alle kan holde på mde noe, unger er jo kreative i seg selv. Husk litt mat (julekaker osv) og drikke, det er godt med gløgg! Dere kan også lage ting som barna kan gi til sine foreldre til jul.

et eksempel

Kjøp to små lykter eller lignende. Bland sammen non eggehvitter og smør det med en pensel utenpå lykten. Strå så på sukker. Disse lyktene blir veldig fine til å ha te-lys i. Jeg laget det til mine foreldre i fjor og det er utrolig enkelt å lage:)

Egentlig kan du bare gå på Panduro og idéene vil komme:)

Skrevet

Kjempeflott :) Tusen takk for mange gode tips. Jeg ser vi har en Panduro butikk her i byen så jeg får ta turen i helga og se hva jeg finner også der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...