Gå til innhold

Noka dietten i 3 uker, noen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestilt noka pakken som skal holde i 3 uker. Får den vel i posten om noen dager.

Noen flere som har erfaringer med noka? Jeg har gått på den før. Den funket, men det var slitsomt.

Vet jeg har viljestyrken. Vil ned rundt ti kilo til februar. Noen flere som har tenkt å prøve? Veldig greit å ha noen ved sin side som man kan dele oppturer og nedturer med:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det fortsatt mennesker som går på limpinnen? :tristbla:

• Liker 5
Skrevet

Hvis du bruker søkefunksjonen så får du flere treff.

Utover det så synes jeg kroppen din fortjener bedre, ekstremt mye bedre, og den vil takke deg hvis du bruker viljestyrken til å legge om livsstilen (både ift trening, kosthold og kunnskap) for de neste 30 åra og ikke bare i ubetydelige tre uker.

• Liker 3
Skrevet

Ja, og det er derfor jeg vil ha en kickstart med denne kuren. Jeg setter pris på svar fra personer som har prøvd, eller tenker å prøve. Om dere bare har fomaninger om trening og kosthold kan dere ta diskusjonen en annen plass. Jeg er fullstendig klar over alt dette fra før! Dette er som sagt for å få en kickstart.

• Liker 1
Skrevet

Kickstart ja... hvorfor skal alle ha en kickstart? Alle som ikke har peiling på hva som er bra for kroppen altså. De skriver her inne om at de vil ha kickstart på nedgangen. Men det blir jo ingen kickstart, for de færreste klarer å holde ut, og spiser det opp igjen når de er ferdig, og da er motivasjonen så lav at de ikke klarer å bytte ut til et sunt kosthold likevel, og du er tilbake der du startet, men kun med litt høyere vekt.

Men som alle andre her inne så er det ingen som tar rådene fra folk som har gjort dette før.. Skal prøve selv!:)

Lykke til.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg kan gjerne henvise til store mengder litteratur og forskning som ufravikelig bekrefter at ekstremkurer og såkalte "fad diets" ikke har noen annen effekt enn en i beste fall midlertidig mindre vektnedgang. Det du ender opp med er å krype opp i vekt igjen, for så å bli desperat, og søke en ny "kjapp" metode for å miste litt vekt altfor raskt (mao jojo).

De aller fleste Nokaproduktene har et energiinnhold på ca 320-400 kcal/1250-1700 kJ per 100 gram, noe som ikke er spesielt lavt ift andre varer. En vanlig heimelaga smudie med proteinulver er sunnere, og billigere, det samme gjelder heimelaga ertesuppe med svineknoke eller byggrynsrisotto med kylling og salat. Hvis du ser på varedeklarasjonene, og næringsinnholdet på kvar enkelt vare, så er det ikke noe hokuspokus eller radikalt nyttig der.

Du tar helt sikkert dette som en eller annen form for kritikk, men det er ment som et snev av fornuft i en industri og idiotisk vestlig tankegang som ikke vil at du skal bli sunnere og friskere, bare midlertidig litt lettere. Kroppen fortjener det beste du kan gi den, kvar dag, heile livet.

Endret av bergans
  • Liker 1
Skrevet

jeg vet dette fra før. men nå har ting gått så langt så jeg må se om dette er det rette å begynne med for MEG. la til dette emne for å snakke med folk som har prøvd selv. så jeg spør igjen: noen som har prøvd noka, og kan fortelle litt om hvordan dette virker på dere?

Skrevet

jeg vet dette fra før. men nå har ting gått så langt så jeg må se om dette er det rette å begynne med for MEG. la til dette emne for å snakke med folk som har prøvd selv. så jeg spør igjen: noen som har prøvd noka, og kan fortelle litt om hvordan dette virker på dere?

Jada. Det funker svært dårlig og jeg vil fraråde deg det.

Trenger vel ikke si lykke til?

Start en SUNN livsstil du.

• Liker 1
Skrevet

Ja, og det er derfor jeg vil ha en kickstart med denne kuren. Jeg setter pris på svar fra personer som har prøvd, eller tenker å prøve. Om dere bare har fomaninger om trening og kosthold kan dere ta diskusjonen en annen plass. Jeg er fullstendig klar over alt dette fra før! Dette er som sagt for å få en kickstart.

Her kommer begrepet kickstart igjen. La meg gjette: Du ønsker å se raske resultater for å holde motivasjonen oppe? Har du hørt om fort ned = fort opp igjen?

Med et sunt og variert kosthold kombinert med regelmessig mosjon kan en middels overvektig person regne med å gå ned 0,5 kg fettvekt per uke. Det kan vel kanskje ikke kalles noen kickstart, men det er for de fleste det meste man kan gå ned per uke på en sunn og varig måte.

Det kan godt hende du går ned mer enn dette per uke med Noka-dietten, men det er i så fall fordi du mister muskelmasse. Dermed får du dårligere forbrenning, siden musklene står for en veldig stor andel av energiomsetningen, og dermed mye lettere for å legge på deg igjen når du slutter med Noka-kuren.

Det fins ingen snarveier, det har vært sagt av flere enn jeg mange ganger. Hvorfor går folk da allikevel på limpinnen gang på gang på gang? Det er mange som har slanket seg feite på slike opplegg som Noka-dietten, fordi de som nevnt mister muskelmasse og legger på seg mer fett etterpå.

• Liker 1
Skrevet

noen som har postive erfaringer?

Skrevet

noen som har postive erfaringer?

Jo jeg brukte noka over en lengre periode da jeg skulle gifte meg. Er ikke tykk men ville ned litt i vekt.

Kombinerte 3 måltider noka og en middag med masse trim. Gikk ned endel.

Men så kommer det som ikke er bra med disse kurene, når du slutter på nokan, eller uansett hvilket pulver preparat du bruker, vil du gå opp igjen de kiloene du gikk ned.

Nå har jeg slanket meg 7 kilo med vanlig sunn mat og trening 4-5 dager i uka. Kan spise det jeg har lyst på og holder vekten nede.

Og jeg er millioner mer motivert for livsstilen og vektnedgangen nå enn da jeg tvang i meg dette pulverskvipet hver dag.

Trening syntes jeg var noe jeg måtte gjøre før, nå er jeg avhengig av det. Elsker å trene og se hvordan kroppen forandrer seg og at jeg blir sterkere.

• Liker 1
Skrevet

flere som har prøvd?

Skrevet

jeg er helt enig i alle som fraråder slike kurer! du kødder med forbrenningen din, og vil garantert legge på deg igjen, kanskje mer enn det du tok av..Spis mer sunt fett og grønnsaker, og kutt ned på raske karbohydrater og alle halvfabrikate matprodukter. tren regelmessig, iallefall gå turer hver dag og nyt vektnedgangen på en sunn og ikke-stressende måte! du vil føle deg mye bedre i kropp og sinn, og være lykkelig over at du valgte å droppe nokadietten!!

lykke til :)

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har ikke prøvd NOKA, men jeg har prøvd Herbalife. Jeg gikk ned 37 kilo på 4 måneder og da trente jeg to timer om dagen. Klarte å holde vekta i ett år etterpå, mens jeg fremdeles trente. Noen vil si at det var treninga som ga vekttapet, men jeg hadde trent i 8 mnd før det,uten å gå ned i vekt. Jeg ville nok ikke ha klart det igjen, det krevde utrolig mye + at nå har jeg barn, vil ikke lære dem feil, de skal ikke vokse opp med en mamma som drikker all maten sin :nei:

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Jeg gikk på noka en periode gikk ned totalt 20 kg, gjorde ikke så mye fysisk aktivetet enn å løpe etter minsten. Ble lei av noka smaken. Har ikke smakt nuddlene, men den ene suppen smakte rett å slett fysj. Bruke sjokolade shake, caramel bar og sjokolade musli. Men fant ut at nutrilett barene var mye bedre i smak og metthet. Så nå har jeg startet på ny kur, ferdig første uke.

Og en liten info til dere som er så forbanna i mot slike dietter så holdt jeg vekten min selv etter jeg stoppet opp, greit nok gikk opp 4 kg i jula som var nå pga jeg spiste og koste meg og har vært syk i et halvt år og ikke kunne gjort så mye aktivitet.

Men jeg kan godt være på diett opplegg, men velger og bruke nutrilett barer kombinert med vanlig sunn middag så kan vi motivere hverandre :) er gøy å være flere en på slike ting.

Skrevet

Hvordan har du tenkt å holde vekten vedlike når du er ferdig med kuren?

• Liker 2
Skrevet

Jeg anbefaler deg Vanilje-shaken. MMMMM, den er så fantastisk god. Jeg pleier å bruke den som en erstatning for et måltid nettopp fordi den er himmels. Kunne drukket den hele tiden, men vet det ikke er bra for kroppen =)

Skrevet

4 Kg i julen, virkelig pepsimaxpower? Vet du hvor mye som skal til for å gå opp 4 kg? Jo, 21.000 kcal i overskudd, det å prestere det iløpet av så kort tid skal mye til, jeg tror ikke at du har gått opp så mye. Det som kan ha skjedd, er at du har inntatt mye karbohydrater, som binder vann, og at mesteparten av din vekt er vannvekt, og det kan, utifra hvordan kroppen din fungerer ta litt tid før du blir kvitt det vannet igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...