Gå til innhold

chinabuye.com Er dette for godt til å være sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gadgets og teknologi er jo SVINBILLIG der. Så en som linket til denne nettsiden, Og ble helt målløs når jeg troppet inn på http://www.chinabuye.com/ ! Og i tilegg er det fri frakt..Er det noe lureri her?

Angrer jo plutselig på alt av teknologi jeg har kjøpt her i Norge når prisen der er så dramatisk nedsatt i forhold til vår :O :O

Snakket med en kollega som sa at dette var reelt og at han shoppet hele tiden der. Men jeg er skeptisk fordi.

Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snikreklame?

• 2 uker senere...
Skrevet

Gadgets og teknologi er jo SVINBILLIG der. Så en som linket til denne nettsiden, Og ble helt målløs når jeg troppet inn på http://www.chinabuye.com/ ! Og i tilegg er det fri frakt..Er det noe lureri her?

Angrer jo plutselig på alt av teknologi jeg har kjøpt her i Norge når prisen der er så dramatisk nedsatt i forhold til vår :O :O

Snakket med en kollega som sa at dette var reelt og at han shoppet hele tiden der. Men jeg er skeptisk fordi.

Hva mener dere??

Jeg TROR at det er mye piratkopier der. Jeg har ikke handlet der selv, MEN: I den senere tid har jeg grunnet på om ikke tiden er moden for å skaffe meg en binær klokke. Det er etter hvert mange snasne design som ikke ser ut som de kom i en frokostblandingsboks eller vedlegg til Donald Duck & co. I den anledning har jeg surfet rundt og kikket på forskjellige design. Og jeg gjenkjenner flere modeller av LED-og binære klokker som ikke er oppført med sitt rette navn. Altså garantert kopier.

Jeg kjenner igjen Iron Samurai (ikke noen dyr klokke i utgangspkt), Barcode, Shinshoku, Pimp(sic) Infection, etc, etc. Ingen av dem har Tokyo Flash-navnene. Og selv om kopier fra et perspektiv kan være like bra og vel så det, som originalen (alt lages jo i Kina, uansett...) så får du nok sannsynligvis ikke det du tror du betaler for, på dette nettstedet.

Skrevet

Jeg TROR at det er mye piratkopier der. Jeg har ikke handlet der selv, MEN: I den senere tid har jeg grunnet på om ikke tiden er moden for å skaffe meg en binær klokke.

Det er ett viktig vendepunkt i manges liv.. ! ;)

Lurt litt på det selv, for å friske opp de gamle digitalkunnskapene. Men jeg er redd at jeg hadde slitt med å tolke klokka i "true binary", dvs der man ikke viser hvert enkelt desimalsiffer som en binær kode, men "slår sammen" to og to desimaler (f.eks timen 22 vises som 10110, ikke som 1010).

Skrevet (endret)

Det er ett viktig vendepunkt i manges liv.. ! ;)

Lurt litt på det selv, for å friske opp de gamle digitalkunnskapene. Men jeg er redd at jeg hadde slitt med å tolke klokka i "true binary", dvs der man ikke viser hvert enkelt desimalsiffer som en binær kode, men "slår sammen" to og to desimaler (f.eks timen 22 vises som 10110, ikke som 1010).

DA tror jeg kanskje at terskelen hadde blitt LITT for høy for de aller fleste. Binærklokker er vel egentlig en slags hybrid, ettersom de er merket med hva de binære sifrene betyr i 10-base. Men for all del, gi det litt tid. Om noen år kan det være en selvsagt ting å kommunisere tid på den måten. Eller ikke.

"Kvart på to" er atskillig mer kortfattet enn "0001 101101" når jeg tenker meg om. Og det hadde blitt enda verre dersom man skulle kjørt på 24 timer. De fleste klokkene jeg har sett på, gjør det enkelt ved å bruke AM/PM, og i noen tilfelle en ekstra diode som AM-indikator. Da sparer man et siffer og litt mer hoderegning. Og det er sikkert en lignende begrunnelse for å sløyfe dato og årstall. 2012 i true binary kunne blitt en ganske drøy munnfull.... Kan det stemme at det krever 12 binære sifre? Eller rekker det med 11?

Men jeg hører at folk legger seg til noen heuristikker som ganske snart gjør det like kjapt å avlese binære klokker som analoge. F.eks når det gjelder minuttene, så må man jo opp i 6 sifre for å kunne få en hel time. Men når 32 er aktivert, er klokka over halv, og når 16 er aktivert, så er den kvart-over-ish. Resten er justering.

Endret av Mann 42
Skrevet

Hadde du sett de stakkars slavene i disse bakgårdsfirmaene så hadde du rygga ut på 2 sek. Det er helt klart dårlige forhold i det meste av kinesiske fabrikkmiljø, men dette er bånnslammet garantert.

Kjøpte noe elektronikk fra dealextreme som er i samme gata og fikk printkort med fingeravtrykk (på alle de fire jeg kjøpte). Hvis disse arbeiderne overlever kreft pga arbeidsmiljø (mangel på alskens verneutstyr) så overlever alle.

Skrevet (endret)

Hva betyr "buye"? Dette høres ut som en hårete nettside...

Edit: Haha! Klassisk kinesisk side dette!

"China based online supermarket with super lowest price"

"Hugo - An important guy"

"Our price always kept in the lowest level"

- Alt fra About Us

Endret av Max Magnus
Skrevet

Siden er reell, prisene er reelle og frakt er inkludert. Jeg har sjelden hørt noe negativt om butikken. Jeg har derimot hørt mye negativt om dritten som kjøpes der, men til de prisene så er det heller ingen som forventer levetid på mer enn 47 minutter.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Siden er reell, prisene er reelle og frakt er inkludert. Jeg har sjelden hørt noe negativt om butikken. Jeg har derimot hørt mye negativt om dritten som kjøpes der, men til de prisene så er det heller ingen som forventer levetid på mer enn 47 minutter.

Hehe )

Men hva med toll? Er den høy? Er det ikke slik at om du overstiger 200,- så må du betale det??

Hva med simkort format til mobil etc...?

• 7 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
Skrevet

har ikke hatt no problemer med chinabuye. har kommet gjennom glatt:) senest forgje uke

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er skeptisk fordi.

Du er skeptisk fordi...? Resten av setningen mangler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...