AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg har alltid likt å drive med rockering, så derfor bestemte jeg meg for å kjøpe en sånn "trenings-rockering" hos Clas Ohlson. Den veier vel 1,5 kg og er overhodet ikke tung, men det er det at jeg får så vondt når jeg bruker den! Etter at jeg har brukt den, begynner huden å klø fryktelig i tillegg til at jeg har vondt i magen. Er det noe jeg kan gjøre galt? Skulle jo egentlig tro at det ikke var mulig å bruke en rockering galt =/
Vrimle Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Har du brukt den lenge? Jeg var skikkelig mør, blåmerket og sår nesten en måned etter at jeg byttet til "tung" rockering. Dette er helt normalt i følge alle nettstedene jeg sjekket :-) Eneste tingen jeg synes gjør det verre er om jeg glemmer å "stramme" i magen. Tenk "core trening" når du holder på. Det hjalp i alle fall for meg :-) 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Kjøpte den for et par uker siden og har brukt den jevnlig, men ikke så lenge av gangen. Jeg får like vondt hver gang jeg bruker den. Har merka det at jeg føler det blir værre om jeg glemmer å "stramme" magen sånn som du sier. Vil så gjerne fortsette, for rockering er jo egentlig veldig gøy! Er bare så kjedelig når man får vondt av den =/
Isis_ Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Samme med meg! Får vondt, blåmerker og klør. Men det er fortsatt gøy og bra trening!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Da har jeg ihvertfall ingenting å bekymre meg for! Var litt redd for at jeg kanskje gjorde noe galt eller noe i den dur! Men siden det er flere som har det sånn, er det nok normalt Hvor lang tid tar det før det slutter å gjøre vondt?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 de første ukene skal en ikje bruk ringen mer en par tre minutter daglig. og så øke på litt etter litt. men helst ikje over 20 minutter per dag. de første ukene så kan en få veldig vondt å få masse blåmerker rundt magen men det gir seg etterhvert
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Er det noen som vet om en side der det står litt info om sånne type rockeringer?
Gjest Villrips Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Er det noen som vet om en side der det står litt info om sånne type rockeringer? http://www.rockeringer.no/Rockeringer.html
Sulosi Skrevet 15. november 2010 #9 Skrevet 15. november 2010 Jeg er ikke noe god på å linke men hvis du googler finner du masse
Diezel Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Kan man bruke rockeringen med vekter når man er gravid?
laperla Skrevet 20. november 2010 #11 Skrevet 20. november 2010 Hei:) Jeg har brukt rockering med vekter nå i et år, er kjempe fornøyd. I begynnelsen skal man begynne med en lett ring, og ikke stå mer en 5 minutter. Da slipper en unna med de verste blåmerkene. Det gjorde i allefall jeg. Nå bruker jeg 3 ringer på en gang, 2 x 5b (2,5 kg x 2) og 1 4b (1,7 kg). Når jeg gikk over til 3 ringer fra 2, fikk jeg blåmerker. Hvis jeg er er flink å bruker disse hver gang jeg trener, unngår jeg blåmerkene.
feel good Skrevet 21. november 2010 #12 Skrevet 21. november 2010 (endret) Jeg har brukt min rockring i ca. 3uker nå, og det gjør enda vondt. Hender jeg får et par blåmerker her og der også.. Men fy søren å resultater den ringen har gitt! Magen min er ikke til å kjenne igjen, nesten. Og det bare på knappe tre uker. Verdt smerten for min del iallefall. Endret 21. november 2010 av feel good
LetThemEatCake Skrevet 21. november 2010 #13 Skrevet 21. november 2010 Jag har en rockring på 1.7kg och älskar den! De första gångerna gör det väldigt ont, men sedan blir det bättre. I början ska man bara använda den ca 2 minuter åt gången för att man inte är van. Det blir ju en belastning och det är inte så konstigt att det gör ont. Försök att inte rocka så fort och hårt, försök istället att bara hålla den i rullning. Då kommer det att gå lättare snart! Jag använder min 40 minuter åt gången nu utan några problem. Som regel kan du ju ha att så fort det börjar ömma i magen så ska du sluta, annars kommer det att göra jätteont nästa gång och det blir en ond cirkel.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #14 Skrevet 22. november 2010 Jeg har nå begynt å bruke rockeringen min mye oftere i håp om å få vekk litt mage til jul Får faktisk ikke like vondt lenger heller :D TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå