Gå til innhold

Skal skilles...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde aldri jeg skulle bli en del av statistikken. Men her sitter jeg... Vi har bestemt oss for å skilles etter 10 års samboerskap, 5,5 år i ekteskap. Vi har tre barn (4,7 og 9 år). Vi eier et hus med felles gjeld, og har felleseie. Vi er enige om å ha barna 50/50. Hvordan vil dette ende for meg, rent økonomisk..? Han tjener betydelig mer enn meg, så han kan (heldigvis for barna sin del) beholde huset. Har tusen spørsmål, og opplever et følelsmessig kaos! Håper noen kan hjelpe med fornuftige svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familiekontoret er første stoppested. Der får du svar på alt du lurer på. Og mekling. Etter mekling får du attest og separasjonsbevilgning.

Skrevet

Trodde aldri jeg skulle bli en del av statistikken. Men her sitter jeg... Vi har bestemt oss for å skilles etter 10 års samboerskap, 5,5 år i ekteskap. Vi har tre barn (4,7 og 9 år). Vi eier et hus med felles gjeld, og har felleseie. Vi er enige om å ha barna 50/50. Hvordan vil dette ende for meg, rent økonomisk..? Han tjener betydelig mer enn meg, så han kan (heldigvis for barna sin del) beholde huset. Har tusen spørsmål, og opplever et følelsmessig kaos! Håper noen kan hjelpe med fornuftige svar!

Og hva var egentlig spørsmålene?

Skrevet

Og hva var egentlig spørsmålene?

Ang huset er det jo vanskelig svare, da en ikke vet hvor mye som er nedbetalt og hvor mye som er gjeld. Er det bare gjeld på huset er jo den saken grei! Hvis ikke, må jo han kjøpe deg ut.

Om du tenker økonomisk støtte vil dere motta 1 barnetrygd hver, og ha skatteklasse 2 annethvert år. Om han tjener betydelig mer enn deg kan du også søke bidrag.

Hadde vært greit om du kom med de 1000 spm- hadde vært greiere svare deg da;)

Skrevet

Vil bare si at jeg er i samme situasjon som deg, er i gang med skilsmissen. Fryktelig tid. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...