Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Værjente, ikke innlogget
Skrevet

To ganger nå har jeg fått anbefalt foundation av profesjonelle (første gang i parfymeri, andre gang av hudpleieren), men begge gangene kom jeg hjem med en farge som er altfor mørk! Selv om jeg jevner ut så godt jeg kan, får jeg jo DEN fargeforskjellen på ansiktet og halsen. Jeg har veldig lys hud, og skjønner ikke hvorfor de gir meg så mørk farge? Det ser bare fælt ut! Og nå har jeg brukt masse penger på dyre produkter som jeg ikke kan bruke! :evil: Burde ikke disse såkalte profesjonelle kunne finne en farge som passer til meg?!?!?

Er det noen som kan anbefale en bra, men ikke for dyr foundation som finnes i lyse farger? (Har brukt Max Factor Facefinity med farge Porcelain før, men er ikke helt fornøyd med fargen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan i allle fall blande ut den foundation du har med en dagkrem til ønsket farge... :wink:

Ett tips: Neste gang du skal kjøpe ny - husk å prøve den i dagslys og på siden av ansiktet ditt.

Lykke til! :D

Skrevet

det er bare ikke alle produsenter som lager lys nok foundation til oss skikkelig bleike individer.

de eneste som matcher min hudfarge er den lyseste tonen til chanel (limpide)...

Skrevet

Jeg har ganske så lys hud men har alltid fått lyse nok kremer. Prøv kremen enten i ansiktet eller på innsiden av håndleddet / nederst på armen - der er hudfarven ganske lik ansiktet som regel.

Gjest Shivani
Skrevet

Slik gjorde jeg det da jeg skulle finne foundation til de jeg la make-up på/eller de bare skulle kjøpe:

Holdte de forskjellige opp mot ansiktet. Fant 2 eller 3 som så mest matchende til huden ut. Så påførte jeg en liten stripe av dem nede på kinnet til kunden. Fordelte litt utover på et lite område. Lot det "tørke". Hvis det var tilgang på dagslys, gikk jeg med kunden (ut, til vindu, etc) og så hvilken som matchet. Jeg bruker selv samme metode på meg selv når jeg skal kjøpe.

Det kan lyve skikkelig å påføre på håndleddet. Huden der er som oftest svakt blålig p.g.a. blodårene som går under huden. De fleste har hud som har svak gulteint i ansiktet (ikke engang de med blåtone i ansiktet skal ha "blålig" foundation). For det andre forandrer fargen seg når den "tørker" på huden. :wink:

Huff... Hvor dårlig jeg er å forklare... :oops:

Gjest NastyNice
Skrevet

Dette har også skjedd meg før. Første gang kjøpte jeg Chanel som var for mørk, og andre gang kjøpte jeg Lancome -som også var for mørk. Begge disse gangene kjøpte jeg etter parfymeriets "anbefaling"!

Blir ikke lurt flere ganger av disse damene, prøver selv på halsen, og GÅR UT AV BUTIKKEN FOR Å SJEKKE I DAGSLYS! Og siden jeg begynte med dette, har jeg fått riktig farge hver gang...

Anbefaler å gjøre dette uanz hva parfymeridamen sier...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk også alt for mørk foundation en gang. Chanel teint universel 30 til min lyse hud! Var helt orange! Jeg tok den med tilbake og fikk byttet den selv om dama ble litt sur. Det var jo faktisk hennes feil!

Ville bare anbefale Estèe Lauders Equalizer. Den er nok min favoritt. Av den har jeg brukt 04 på sommeren, selv om jeg er veldig lys i huden og vanligvis bruker 01 eller 02.

Den er litt dyr, 270,- tror jeg, men vel verdt pengene.

Milla

Skrevet

jeg har samme problem med å få anbefalt (og kjøper...) for mørk foundation og pudder. og så ser det jo bra ut på de som jobber i butikken med litt brun foundation selv om de er lyse i huden. men på meg ser det ikke bra ut syns jeg. kanskje de anbefaler det fordi jeg er litt rød i kinna eller noe, men huden er egentlig nesten hvit (under øynene osv), og da ser det helt grusomt ut på meg med brunaktig pudder over. så hvis flere har tips om merker som passer for sånn hud, så følger jeg spent med.

• 2 uker senere...
Gjest Værjente, ikke innlogget
Skrevet

Tusen takk for svar!

Nå har jeg endelig funnet en lys farge! Fant den på Bodyshop, og måtte nesten krangle meg til å få kjøpe den. "Er ikke den for lys til deg?" Men jeg kjøpte den, og er fornøyd med fargen.

Men er ikke så fornøyd med selve foundationen, så da er jeg jo like langt. Kjøpte den uten olje, og syns ikke den trekker inn i huden i det hele tatt. Så nå blander jeg med en av de gamle, og får en som trekker inn, men ikke er helt perfekt i fargen... Det skal ikke være lett!

Må vel bare innse at man må bruke litt penger på å få en bra foundation... Skal sjekke ut noen av deres tips så snart lommeboka tilsier det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...