Gå til innhold

Kattenavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har dere noe tips til noe kattenavn?? Vi skal ha en hankatt.

Både jeg og mannen min har hatt hund før men aldri katt.

Har tenkt på et navn da.. hmm. MR.BOB:)) Kanskje??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kompis av meg hadde en gang en katt som het Strofe.

Katta Strofe.

Hahaha :gjeiper:

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hei

Har dere noe tips til noe kattenavn?? Vi skal ha en hankatt.

Både jeg og mannen min har hatt hund før men aldri katt.

Har tenkt på et navn da.. hmm. MR.BOB:)) Kanskje??

Hmm

Bedre med norsk navn da siden du er i norge.

Bob er jo søtt da. Andre forslag:

Herr Pus

Hårball

alle stygge menneskenavn

Tiger

Puma

Simba

Tøffen

Rett og slett Katten

Bamse

Røvern

Du kan kalle han opp etter en kjent maler eller komponist eller forfatter whatever som du liker.

Skrevet

Popcorn :rødme:

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes Strofe er kult, har også kjent en som kalte katten sin det :) Dere kan jo også kalle ham opp etter noen dere ser opp til/liker?

Gjest Thefainter
Skrevet

Jeg syns katter skal ha vanlige navn...

Hva med Knut, Arild, Robin eller Markus? :)

Skrevet

De to jeg har nå heter Tomo(venn) og Tecci(fiende). Tatt fra japansk.

Ellers er ord som reflekterer kattens person ganske morsomt. Hadde en gang en katt som het Terror, og hun levde virkelig opp til navnet sitt. :fnise:

Gjest Raindrops
Skrevet

Turbo Tarzan synes jeg er et artig navn, forutsatt at katten er hyperaktiv.

Skrevet

Min heter Leon :rødme:

Syns det er greit med korte enkle navn som katten lett kan lære seg og kjenne igjen.

Gjest youlookslashy
Skrevet

vi har forsåvidt hatt signe og svarten vi da :)

Har hørt det er lurt og ha navn som begynner på S, pga. den ssss lyden gjør de mer oppmerksomme, ellernoe :)

Skrevet

Den ene katten min heter Angus McGyver (til daglig McGyver).Oppkalt etter 80-tallshelten i serien med samme navn. McGyver lever virkelig opp til navnet sitt.

Den andre katten heter Belle Gunnes, til daglig Belle. Hun er oppkalt etter en av USA's verste seriemorder gjennom tidene. Hun kommer til å leve opp til navnet sitt så fort hun får slippe ut, jaktinstinktet hennes er helt rått!

Alle jeg møter flirer når jeg forteller dem kattenavene. Litt artig å ha noe som ingen andre har :enig:

Skrevet

Den ene katten min heter Angus McGyver (til daglig McGyver).Oppkalt etter 80-tallshelten i serien med samme navn. McGyver lever virkelig opp til navnet sitt.

Den andre katten heter Belle Gunnes, til daglig Belle. Hun er oppkalt etter en av USA's verste seriemorder gjennom tidene. Hun kommer til å leve opp til navnet sitt så fort hun får slippe ut, jaktinstinktet hennes er helt rått!

Alle jeg møter flirer når jeg forteller dem kattenavene. Litt artig å ha noe som ingen andre har :enig:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tre hannkatter. De har alle fått navn etter sin egen personlighet/utseende/oppførsel. Mao - de var navnløse en liten stund - og så kom navnet til meg av seg selv.Det synes jeg har vær den beste måten.

Den brunmaskede siameseren fikk navnet Milos. Litt "mørkt og utenlandsk" og mykt på samme tid. Han ser jo slik ut ! Han har også kallenavnet Baby, selv om han er snart 7 år. Det fordi han alltid helst vil ligge i armkroken og bare kose.

Den røde huskatten fikk navnet Dennis. Ugangskråke de luxe!!! Han har alltid gjort ting han ikke burde. Blir også kalt Bolla - da han har veldig tykk pels som får ham til å se tykk ut.

Den sorte orientaleren/siameseren fikk egentlig navnet Simon. Men etter en stund skjønte jeg han at ikke var en Simon. Midt i middagslaginga dukker navnet SOSI opp. Jeg har jobbet med kart, og SOSI er en forkortelse for "Samordnet Opplegg for Stedfestet Informasjon". Det er et filformat brukt i kartverdenen.

Pusen er hverken samordnet (svært nærvøs og bekymret,)eller stedfestet (går rare steder og gjør som han vil - og helst unna folk).

SOSI fikk raskt kallenavn da han ble kastrert og la på seg en del - i tillegg til at han er ganske lang i kroppen. Da tulla vi mye med Sosiss (små pølser)og Svartepølse. Det ble Pølse.

Men det er klart at naboene så rart på meg en kveld, da jeg ropte på Baby,Pølsa og Bolla !

Skrevet

Men det er klart at naboene så rart på meg en kveld, da jeg ropte på Baby,Pølsa og Bolla !

:fnise:

Vår pus heter Leno, som i Röyksopp's sang "Poor Leno" ettersom vi fant ham gråtende utenfor huset der vi bodde en vinternatt. Noen eier klarte vi aldri å finne, så "stakkars Leno" ble adoptert av oss :). Den forrige katten vår het Sprocket, fordi minnet om den store klossete hunden i Fragglene.

Sambo har krevd at ny katt (hvis/når) vi får en, skal hete Cory Spazzler....ehm...Hehe, det får vi nå se på da, jeg synes et godt kattenavn skal passe litt til kattens utseende/egenskaper/personlighet!

Skrevet

Jeg har tre, sibiren Ylva, maine coonen Josefine og huspusen Luna. Hadde også en mco tidligere som het Oliver :-)

Jeg var HELT sikker på at Josefine skulle hete Olea, Ylva skulle hete Hedda og Oliver skulle hete Denver. Men når jeg så kattene så skjønte jeg at navnene ikke passet, og da ble det noen nye. Så er litt vanskelig å vite før man får katten :)

Skrevet

Morsomt med noe litt spesielt, ja! Barndomskatten min het Marve Almar Fleksnes, og han levde opp til navnet sitt!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Min heter Aidan (betyr ild, om jeg har rett?) Passer han utrolig godt :rødme:

Skrevet

Du må jo kalle katta di Sushi! Katter er jo helt rå :jepp:

Våre heter forøvrig Elvis (oppkaldt etter Presley, og er stor og rund) Og Ibsen.

Skrevet

Synes PUSUR er fint kattenavn til en gutt :catmilk:

Skrevet

OT, men som forøvrig kom opprinnelig fra Selbu. Emigrerte til Usa.

:sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...