Gå til innhold

Egguttak. Er veldig nervøs for det..:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet vår første forsøk og går på nesesprayen nå. Snart begynner m sprøyter.

Er veldig nervøs for selve uttaket. Eggstokkene mine ligger veldig fint an mente legen.

Er det kjempe vondt?? Kjente dere at legen stakk nålen i eggstokken??

Kan man be om å få narkose?? Hva fikk dere?? Kunne dere bestemme selv??

Vet det at alle opplever det forkjellig men det er så mange som syntes at det er helt grusom og da blir man litt nervøs....

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du får ikke narkose.

For de aller fleste så går det overraskende greit!

Jeg har eggstokker som ligger bak livmoren, og for å si det på en pen måte så var det vanskelig å få tak i eggene. Det gjorde forferdelig vondt, jeg skal ikke nekte på det. Det var den første gangen.

Den andre gangen, på et annet sykehus, så fikk jeg beroligende og petidin (morfin lignende preparat) og da gikk det bedre. Det var fortsatt vondt, men overkommelig.

Jeg har hørt om mange som har hatt egguttak og for de aller, aller fleste så går det som en drøm. Og hvis du har fått beskjed om at eggstokkene dine ligger lett til så kommer nok dette til å gå strålende.

Be om beroligende og mer smertestillende hvis det blir for ille.

Lykke til med eggsakningen!

Skrevet

Det er lenge siden, men kan ikke huske at det var vondt. Var våken, men fikk både smertestillende og beroligende.

Hvis jeg husker riktig så var vasking av skjeden det verste.

Syns det hele gikk ganske fort.

Skrevet

Jeg synes ikke det var spesielt smertefullt. Fikk smertestillende og beroligende, og så hjalp det mye at mannen var der og noen veldig snille sykepleiere :)

Synes egentlig det var vondest etterpå, da ble jeg ganske oppblåst og det var vondt å røre på seg. Dette varte ca en dag.

Skrevet

Beroligende middel høres jo bra ut. For da kan man slappe av litt mer. Mannen min skal også være med meg da. Personalet på den avdelingen er jo kjempe hjelpsomme i tillegg. Da får jeg håpe på at det går greit. Takk for dere svarte:)

Skrevet

Jeg fikk beroligende, kvalmestillende og maks dose morfin(da kroppen min må ha mye smertestillende for at det skal fungere).

Jeg kjente vaskingen(mest ekkelt) kjente stikket i skjedeveggen og kjente hver plukking av egg. Ikke direkte smertefullt, men ubehagelig og litt vondt.

Første gangen var jeg ufattelig øm og gåen i 1-2døgn etterpå, men de andre gangen var jeg ikke det. Ble innmari kvalm også, men det kom seg da jeg fikk kraftigere kvalmestillende!

Det er viktig at du slapper av på forhånd når du får alle tabletter ol. Den beroligende virker visstnok bedre dersom en slapper av(fikk jeg beskjed om).

Egguttak varirer veldig fra person til person og også etter hvilke medisiner en får. Stort sett går det veldig bra!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...