Gå til innhold

Villdyrlegen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke se alt, men jeg ble ganske skuffet, og satt igjen med en vond følelse for dyrene. Fange dem og auksjonere dem bort?

La dem leve for seg selv, jeg blir så lei meg når jeg ser mennesker plage dem på den måten, enkelte av dem blir t.o.m så vettskremt at de dør.

(Som sagt, så jeg ikke alt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var ganske grusomt egentlig. Stressede dyr, skyting med bedøvelsespil fra helikopter, en giraff døde i prosessen. De argumenterte med at det fungerte som "forvaltning", men jeg synes det var usmakelig. Hvorfor var GGG og Silje med på dette? Greit, hun er dyrlege, men altså... Friske dyr som skal tas ut av sitt naturlige miljø ser jeg ikke noe poeng i.

Håper det blir andre tema senere. Fikk ikke noe godt inntrykk av serien iallefall.

Skrevet

Nå så ikke jeg hele jeg heller men fikk med meg når de skulle fange giraffene. Virkelig unødvendig! Hva er vitsen? Kan ikke dyra få leve i fred?! Blir så irritert og den stakkars giraffen som døde :tristbla: Huff nei det var virkelig fælt å se på. Kanskje jeg overdriver men fikk faktisk vondt av de når de fikk tau rundt seg og bind for øyene.

Skrevet

Jeg likte heller ikke å se dyra så redde og stessa.

Silje sa jo at de beholdt bestanden ved å gjøre dette, noe som kan være postivt med tanke på utdøende raser. Noen av de artene var skjeldne og de fanget et eksemplar av hvert kjønn. Da vil de jo formere seg i de områdene det er lite av dem.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg kjenner Silje godt, og jeg vet at hun absolutt ikke ville ha stresset et dyr totalt unødvendig, ei heller skade dyr unødvendig.

Man så jo bare hvordan hun reagerte når den ene sjiraffen døde.

Kanskje ikke alt kom frem i episoden? Kanskje det er de som jobber med redigeringen som ikke klarte å redigere det slik at alt kom frem?

Angående bind for øynene på dyrene så er dette faktisk veldig beroligende for dyret.

Slike dyr roer seg som oftest helt ned når de ikke kan se.

Skrevet

Sa de ikke at disse dyrene levde på eiendommer til rike mennesker! Det var det inntrukket jeg fikk. Han (hovedmannen) var en kjøper og selger av disse dyra som auksjonerte dem bort fra den ene rikmannen til den andre. Tror jeg.

Er enig i at det var en skuffende start/program. Hadde forventet meg noe annet som det første programmet som gikk i september eller var det oktober!

Skrevet

Jeg kjenner Silje godt, og jeg vet at hun absolutt ikke ville ha stresset et dyr totalt unødvendig, ei heller skade dyr unødvendig.

Kanskje ikke alt kom frem i episoden? Kanskje det er de som jobber med redigeringen som ikke klarte å redigere det slik at alt kom frem?

Angående bind for øynene på dyrene så er dette faktisk veldig beroligende for dyret.

Kjenner henne litt jeg også og vet at hun har stor omsorg for dyr.

Jeg syns kanskje det kom litt lite frem i programmet om hvorfor de gjorde dette, men det er jo ikke Silje sin skyld.

Skrevet

Jeg så jo selv hvor lei seg Silje ble og jeg mener ikke at det er hennes feil men jeg synes det bare var så unødvendig og skjønte liksom ikke helt vitsen,

Men det bind for øyene synes jeg så litt fælt ut men viste ikke at det var beroligende.

Skrevet

Jeg ble å skuffet over programmet. Hvis det fortsetter slik i neste program gidder jeg ikke å se på.

Skrevet

Selv om Silje har stor medfølelse for dyrene, var hun med på det. Noe jeg ikke helt fatter, jeg fikk hvertfall utrolig vondt inni meg av å se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...