AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Dere som bruker har brukt diane p piller mot acne, har dere opplevd bivirkninger. Tenker på både små og store. Vurderer å begynne på de. Eller prøvde de ut. Er knusende for selvtilliten å se ut som pizzaface.
bananbåt Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 bivirkninger: JA! Depperesiv, sutrete, humørsyk.. VELDIG!!!
gullhjerte Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 (endret) Jeg brukte Diane for noen år tilbake, ikke mot acne, men mot økt hårvekst. Fikk kronisk hodepine (gikk bort etter ca 6 mnd) og jeg mistenker også at synet mitt endret seg, men det kan jeg ikke bevise - så det er bare en teori Jeg ville ikke latt noen jeg kjenner bruke Diane, men om du vil gjøre det - vær oppmerksom på alle endringer i kroppen. Jeg har heldigvis hørt om flere som har god nytte av Diane, men jeg har også hørt om et dødsfall som ble linket opp mot pillen (i Sverige).. Så vær oppmerksom http://www.dagsavisen.no/innenriks/article109921.ece Her er en link jeg fant etter et kjapt googlesøk.. Endret 14. november 2010 av gullhjerte
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Jeg gikk på de i 3 måneder. Merka ingen bivirkninger. Hadde allerede gått på yasmin i mange år, men bytta til diane for å prøve. Flytta rett etter jeg fikk resept på en pakke, og da jeg kom til min nye fastlege for å få ny resept, fikk jeg ikke det. Pga det ikke var prevansjon. Hun var veldig bestemt Hadde ikke kjæreste på den tiden, og sa det var for kviser, men var som hun ikke hørte på meg. Så jeg fikk ikke prøvd de lenge nok til å se om alle kvisene hadde forsvunnet med de. Merka ikke stor på de 3 månedene.. Litt bedre kanskje..
Gjest Bella_ Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Jeg har gått på de siden jeg var 17 og går på de forsatt.Den eneste bivirkingen på meg er at puppene har vokst noe sikkelig.Pga hormonene sefføllgelig.Jeg er fornøyd og de har hjulpet meg på kvisene.
Gjest Bella_ Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 Jeg gikk på de i 3 måneder. Merka ingen bivirkninger. Hadde allerede gått på yasmin i mange år, men bytta til diane for å prøve. Flytta rett etter jeg fikk resept på en pakke, og da jeg kom til min nye fastlege for å få ny resept, fikk jeg ikke det. Pga det ikke var prevansjon. Hun var veldig bestemt Hadde ikke kjæreste på den tiden, og sa det var for kviser, men var som hun ikke hørte på meg. Så jeg fikk ikke prøvd de lenge nok til å se om alle kvisene hadde forsvunnet med de. Merka ikke stor på de 3 månedene.. Litt bedre kanskje.. man må gå på de i minst 3 måneder so å se effekt.
desperate Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Jeg har gått på Diane i mange år nå, men jeg har alltid også gått på Tetracyclin, så jeg vet ikke hvor mye selve p-pillen har hjulpet på huden min. Men med de to "medisinene" holder jeg det tålig under kontroll hvert fall. Det eneste jeg har merket er at jeg blir mer sensitiv for sol, og man kan få permanente pigmentflekker! Så vær flink med solfaktor
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 man må gå på de i minst 3 måneder so å se effekt. Japp, var det jeg og tenkte meg.. Så var dumt jeg ikke fikk prøvd de lenger, men hun fastlegen var skikkelig sær på det Nå har jeg fått dalacin fra legen jeg prøver.. Han påsto det skulle være et mirakelmiddel så får se
Vulpes Skrevet 14. november 2010 #9 Skrevet 14. november 2010 Jeg har brukt Diane i flere år, med noen opphold. Merker ingen bivirkninger, unntatt at jeg muligens har gått opp 1-2 kg? Men det har lite å si. Men nei, merker ingenting til hodepine, pms, humørsvingninger osv. Men så har jeg ikke PMS i utgangspunktet heller.
Gjest Bella_ Skrevet 14. november 2010 #10 Skrevet 14. november 2010 Japp, var det jeg og tenkte meg.. Så var dumt jeg ikke fikk prøvd de lenger, men hun fastlegen var skikkelig sær på det Nå har jeg fått dalacin fra legen jeg prøver.. Han påsto det skulle være et mirakelmiddel så får se Ja jeg fikk delacin av legen min også hjalp ikke meg den bare alene.Mine kviser kommer innenfra så jeg må starte den veien enten er det hormoner eller gud vet hva.Diane har hvertfall fjernet problemet mitt får den dag i dag en kvise eller 2 før mens,før så hadde jeg begge kinnene fulle med akne.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #11 Skrevet 14. november 2010 Ja jeg fikk delacin av legen min også hjalp ikke meg den bare alene.Mine kviser kommer innenfra så jeg må starte den veien enten er det hormoner eller gud vet hva.Diane har hvertfall fjernet problemet mitt får den dag i dag en kvise eller 2 før mens,før så hadde jeg begge kinnene fulle med akne. Ja tror nok mine og kommer innenfra, så jeg hadde ikke spesiellt god tro på den. Men han sa jeg skulle få tetracyclin etter å ha prøvd den i 1-2 måneder om den ikke hjalp.. Ingen bedring enda hvertfall.. Tror nok det må sterkere ting til her for å få det bort
Gjest Bella_ Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 Ja tror nok mine og kommer innenfra, så jeg hadde ikke spesiellt god tro på den. Men han sa jeg skulle få tetracyclin etter å ha prøvd den i 1-2 måneder om den ikke hjalp.. Ingen bedring enda hvertfall.. Tror nok det må sterkere ting til her for å få det bort tetracyklin hjelper veldig da men det tar også tid:)Som alt annet så man må være tålmodig.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #13 Skrevet 15. november 2010 bivirkninger: JA! Depperesiv, sutrete, humørsyk.. VELDIG!!! Samme her. Har aldri hatt det verre enn da jeg gikk på Diane. Jeg kunne gråte av ingenting :(
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 bivirkninger: JA! Depperesiv, sutrete, humørsyk.. VELDIG!!! Samme her. Har aldri hatt det verre enn da jeg gikk på Diane. Jeg kunne gråte av ingenting :(
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #16 Skrevet 15. november 2010 Jeg har brukt diane i to uker, og har ikke merket noen bivirkninger foreløpig, annet enn litt større pupper og litt større matlyst. Dessverre har jeg ikke merket noen forbedring på huden heller (som er grunnen til at jeg tar diane). Har faktisk fått fler og større kviser (men tar tetralysal og bruker epiduo også, så det kan ha noe med det å gjøre). Får bare stå det ut noen måneder, og håpe at det går seg til etter hvert
Gjest Raindrops Skrevet 15. november 2010 #17 Skrevet 15. november 2010 Jeg er skikkelig usikker på om kviseproblemet mitt er stort nok til at jeg får Diane. Det føles jo forferdelig for meg, men det jo ikke sikkert legen ser slik på det:p
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #18 Skrevet 15. november 2010 Jeg er skikkelig usikker på om kviseproblemet mitt er stort nok til at jeg får Diane. Det føles jo forferdelig for meg, men det jo ikke sikkert legen ser slik på det:p Fastlegen min ville egentlig ikke gi det til meg, mente at jeg heller skulle prøve krem evt. antibiotika mot kvisene først. Jeg sa at jeg var klar over bivirkningene av diane, og siden jeg uansett går på p-piller ville jeg heller gå på diane enn antibiotika. Men nå har jeg noen ganske dype og vonde kviser på haka da, selv om de ikke var så store (har blitt mye verre nå etter at jeg har brukt diane i to uker).
Vulpes Skrevet 15. november 2010 #19 Skrevet 15. november 2010 Jeg er skikkelig usikker på om kviseproblemet mitt er stort nok til at jeg får Diane. Det føles jo forferdelig for meg, men det jo ikke sikkert legen ser slik på det:p Jeg var ikke veldig alvorlig rammet, men fikk Diane uten problemer.
Gjest Raindrops Skrevet 15. november 2010 #20 Skrevet 15. november 2010 Ja, jeg lurer på å bare hoppe i det å spørre, det verste som kan skje er jo at jeg får et nei Eventuelt kan jeg da prøve å spørre en annen lege, for det er jo forskjell på dem også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå