AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Boligsameiet her jeg bor har nettopp hatt møte hvor ny leder som ble valgt er en person som skylder masse penger i felleskostnad. Samt at sameiet har innsendt saker på henne til inkassobyrå og de har tatt pant i eiendom og trekk i trygd. Jeg kan ikke helt se at den personen har rett til å sitte som styreleder eller som styremedlem når man har en økonomisk interesse av det jmf § 42. Ugildhet Et styremedlem må ikke delta i behandlingen eller avgjørelsen av noe spørsmål som medlemmet selv eller nærstående har en framtredende personlig eller økonomisk særinteresse i. Det samme gjelder for forretningsføreren. Noen som vet noe sikkert om dette eller kan henvise til ett lovverk. Vi er flere i sameie som ønsker denne personen ut av styret umiddelbart da vi ikke har tillitt. Personen ble valgt på bakgrunn av for få medlemmer på møtet. Møtet ble innkalt med alt for kort tid noe som ble påklaget, men ikke tatt til etterretning. Personlig så mener jeg hele møtet burde vært underkjent.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Beboerne kan kreve innkallelse til ekstra generalforsamling på bakgrunn av det du skriver. Det er visse regler som gjelder i et sameie på lik linje som i et borettslag. Sitter selv i styret i borettslag. Hvis ikke møtet er lovlig innkallet kan hele avstemningen bortfalle faktisk. Anbefaler dere sterkt og ta kontakt med http://www.huseierne.no snarets mulig å få råd om regler som gjelder. Men det er 2/3 flertall som gjelder ved avstemning uavhengig hvor mange som kommer eller leverer inn fullmakt. Man kan ikke kalle inn på 2-3 dagers varsel. Innkalling skal skje skriftelig. Høres ut som dette styre ikke skjønner lover og regler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå