Gjest Krissi3 Skrevet 13. oktober 2003 #1 Skrevet 13. oktober 2003 Hei alle sammen. Skal selge leilighet. Hvordan går jeg frem. Hva gjør jeg først og noen som vet hvem megler som er best. Har ingen penger å rutte med slik at jeg må gjøre det som går an selv. Er det noen som har noen råd?
Tusenfryd Skrevet 13. oktober 2003 #2 Skrevet 13. oktober 2003 Hvilken megler som er best er vanskelig å si så lenge du ikke sier hvor i landet du er. Men jeg vil uansett anbefale deg å holde deg unna Notar. Men du bør velge en som er kjent i området ditt, eller har spesialisert seg på den type bolig du skal selge. Du bør også ta kontakt med flere meglere og be om tilbud fra alle. En seriøs megler vil hjelpe deg med prisoverslag, komme med forslag til hva du selv kan gjøre - vise leiligheten fx - og så kan du ta et valg ut fra det. Noen titusenlapper må du regne med. Jeg betalte 22' som den gang var minstepris hos Eiendomsmegler1 - da kom annonse i Aftenposten i tillegg.
Glitterchick Skrevet 13. oktober 2003 #3 Skrevet 13. oktober 2003 Husk også at det beløpet du betaler megler blir trukket fra salgssummen på leiligheten, slik at du trenger ikke ha masse penger på bok i utgangspunktet. Men dess mer du kan gjøre selv, jo mer vil du tjene på salget.
natasha Skrevet 13. oktober 2003 #4 Skrevet 13. oktober 2003 Det er iallefall viktig (som Tusenfryd sier) å innhente tilbud fra flere meglere. Provisjonen varierer veldig, og du kan forhandle deg ned til en grei pris. Dersom du holder visningene selv sparer du også endel. Vær også litt bevisst på hvordan du annonserer, kanskje det holder å legge den inn på finn eller tinde - avisannonsering er nemlig dyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå