Gå til innhold

Underskriftskampansje mot AnonymBruker funksjonen og gjesteposting

Avskaffe AB eller ikke?  

162 stemmer

1. 1. Vil du avskaffe Anonymbruker?

• Ja
      14
    • Ja, men åpent i noen få underforum som omhandler veldig personlige saker
      52
    • Nei
      96
  2. 2. Syntes du Anomymbruker funksjonen forsurer stemningen på forumet?

• Ja
      68
    • Nei
      94
  3. 3. Tror du anonymbruker funksjonen misbrukes mer enn den brukes på en god måte?

• Ja
      69
    • Nei
      93

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Denne tråden er ment kun som en underskriftkampanje mot AnonymBruker funksjonen og gjesteposting.

Denne funksjonen og gjestepostingen bidrar ikke på noen måte til forumet, men derimot gir økt takhøyde for trakassering og useriøse svar.

Brukernavnene er alt anonyme og det bør ikke være nødvendig med enda mer anonymitet for at en skal kunne gjør "hva en vil" under dekke av å være AnonymBruker. Takhøyden på nett er alt stor når mennesker er anonyme, om en ikke kan skrive under sitt allerede anonyme nick så er det overveiende sannsynlig at du ikke burde skrive i det hele tatt.

Få en slutt på dette useriøse tullet!

/Signert Kallekrakil

Endret av kallekrakil
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg signerer absolutt ikke denne!

Det er ikke alle ting man har lyst til å ha skrive "undertegnet" med brukernavnet sitt. Jeg foretrekker ofte å svare som anonym. Ikke fordi at jeg skriver noe "farlig", men syns det er greit å kunne benytte seg av den anonyme løsningen.

Da får heller moderatorene bli flinkere til å evt luke ut upassende innlegg om dette er et stort problem.

Personlig kan jeg ikke si at jeg opplever et stort problem med anonyme brukere.

Hilsen for nå, anonym bruker.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Denne tråden er ment kun som en underskriftkampanje mot AnonymBruker funksjonen og gjesteposting.

Denne funksjonen og gjestepostingen bidrar ikke på noen måte til forumet, men derimot gir økt takhøyde for trakassering og useriøse svar.

Brukernavnene er alt anonyme og det bør ikke være nødvendig med enda mer anonymitet for at en skal kunne gjør "hva en vil" under dekke av å være AnonymBruker. Takhøyden på nett er alt stor når mennesker er anonyme, om en ikke kan skrive under sitt allerede anonyme nick så er det overveiende sannsynlig at du ikke burde skrive i det hele tatt.

Få en slutt på dette useriøse tullet!

/Signert Kallekrakil

Du vil at forumet skal dø?

Hvis du sammler nok opplysninger fra forskjellige tråder er man plutselig ikke så anonym mere. NEITAKK....LA FOLK BESTEMME SELV

Vet ikke helt hvordan du er. Men tviler på du har lyst å spørre om kjønnsykdommer og andre intime ting man ikke har lyst å bli koblet til.. "aaaaah du har jo kjønnsykdommer du ja"

Endret av mirandaa
  • Liker 1
Skrevet

Det er mange tråder jeg aldri hadde svart i om jeg ikke kunne vært anonym.

Men at folk ikke får skrive gjesteinnlegg uten og ha registrert en bruker, det synes jeg er OK. Aner ikke om det er sånn i dag eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Du vil at forumet skal dø?

Hvis du sammler nok opplysninger fra forskjellige tråder er man plutselig ikke så anonym mere. NEITAKK....LA FOLK BESTEMME SELV

Hvilket annet norsk, eller internasjonalt, forum lar en få lov til å skjule selv brukeren sin?

Om en legger ut informasjon som gjør en identifiserbar spiller det lite rolle om en er "anonymbruker" eller ei. Det kan jo kanskje også bidra til at enkelte utviser litt nettvett når de må tenke mer enn en gang før de trykker på "svar nå" siden de blir knyttet til et brukernavn.

En kan jo bare lage seg en bruker til om en trenger å ha flere alias for å skjule hvem en egentlig er.

Forumet dør ikke fordi en ikke kan være anonym dobbelt opp, men kanskje det blitt litt mer seriøse innlegg og litt flere gjennomtenkte innlegg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg signerer absolutt ikke denne!

Det er ikke alle ting man har lyst til å ha skrive "undertegnet" med brukernavnet sitt. Jeg foretrekker ofte å svare som anonym. Ikke fordi at jeg skriver noe "farlig", men syns det er greit å kunne benytte seg av den anonyme løsningen.

Da får heller moderatorene bli flinkere til å evt luke ut upassende innlegg om dette er et stort problem.

Personlig kan jeg ikke si at jeg opplever et stort problem med anonyme brukere.

Hilsen for nå, anonym bruker.

Om en ikke kan skrive det under sitt allerede anonyme brukernavn bør en spørre seg som det i det hele tatt er noe poeng i å skrive dette ned og publisere det på nettet i det hele tatt.

Skrevet

Denne diskusjonen er tatt 1000 ganger allerede, Kallekrakil, alle argumenter er gjentatt og endevendt til det kjedsommelige, og KG kommer ikke til å høre på deg.

• Liker 1
Skrevet

Det er mange tråder jeg aldri hadde svart i om jeg ikke kunne vært anonym.

Men at folk ikke får skrive gjesteinnlegg uten og ha registrert en bruker, det synes jeg er OK. Aner ikke om det er sånn i dag eller ikke.

Du er alt anonym...

Skrevet

Gjesteposting er bedre enn AnonymBruker, for da kan man i alle fall danne seg et bilde av hvem gjesten er. AnonymBruker virker som én bruker, og det er ofte vanskelig å følge tråder hvor flere poster som AB.

Skrevet

Denne diskusjonen er tatt 1000 ganger allerede, Kallekrakil, alle argumenter er gjentatt og endevendt til det kjedsommelige, og KG kommer ikke til å høre på deg.

Var egentlig ikke ute etter en diskusjon, men "underskrifter" fra de som ønsker denne funksjonen bort. Diskusjon kan en vel heller ta et annet sted, og opprop og underskrifter for å beholde funksjonen kan også få ha sin egen tråd.

Skrevet

Jeg har ikke sansen for Anonym Bruker funksjonen, jeg synes det blir enda vanskeligere å følge hvem som har sagt og svart på hva i trådene enn før.

• Liker 1
Skrevet

Hvilket annet norsk, eller internasjonalt, forum lar en få lov til å skjule selv brukeren sin?

Om en legger ut informasjon som gjør en identifiserbar spiller det lite rolle om en er "anonymbruker" eller ei. Det kan jo kanskje også bidra til at enkelte utviser litt nettvett når de må tenke mer enn en gang før de trykker på "svar nå" siden de blir knyttet til et brukernavn.

En kan jo bare lage seg en bruker til om en trenger å ha flere alias for å skjule hvem en egentlig er.

Forumet dør ikke fordi en ikke kan være anonym dobbelt opp, men kanskje det blitt litt mer seriøse innlegg og litt flere gjennomtenkte innlegg.

Nå har ikke jeg vært på alle forumene rundt i norge.Men jeg vet om mange som har gjeste funksjonen. Jo forumet kommer til å dø ut når folk ikke kan spørre om ting anonymt forde du har sterkt behov for å vite hvem som har hvilken problemer. At folk skal lage seg masse brukere blir jo bare mere rotette. Sitter å diskuterer med seg selv osv....jadda

Skrevet

Deter ok for meg å fory gjesteposting men å fjene anonym bruke vil være ødeleggende for forumet. I så fall må jeg opprette en ekstra profil for ikke å bli "avslørt" for de som kjenner meg i virkeligeten.

Skrevet

Du er alt anonym...

Nope, det er jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette vil jeg ikke støtte opp om.

Jeg mener at gjester burde kunne skrive i alle rommene, og jeg ønsker - selv om jeg til tider lar meg irritere av dem - at de som ønsker å være helt anonyme skal få lov til det.

Nå vet ikke jeg om ts er gammel bruker i ny drakt, men jeg syns det er rimelig dumt å komme inn i et forum for så å mer eller mindre forlange endring.

Jeg kan til dels være enig med Berentsens i at "gjest" er bedre enn "Anonym bruker", men i det store og det hele syns jeg at forslaget til ts ikke er noe annet enn dumt.

• Liker 4
Skrevet

til ts. Ta en titt på reglene

Det er ikke tillatt å bruke diskusjonsforumet til å samle inn veldedighetsgaver og/eller underskrifter.

Skrevet

Nå har ikke jeg vært på alle forumene rundt i norge.Men jeg vet om mange som har gjeste funksjonen. Jo forumet kommer til å dø ut når folk ikke kan spørre om ting anonymt forde du har sterkt behov for å vite hvem som har hvilken problemer. At folk skal lage seg masse brukere blir jo bare mere rotette. Sitter å diskuterer med seg selv osv....jadda

Jeg har ikke noe behov for å vite hvilke brukere som har hvilke problemer eller kartlegge noe som helst.

Jeg ønsker enkelt å greit at en skal måtte stå for det en skriver, og i dag må en ikke det. Mange kommentarer fra AB er ren skjær drittkasting, og ofte er det helt usaklig og mange bruker AB til å svare på helt vanlige trivielle ting som "når går neste trikk?". Det er rett og slett unødvendig!

AB-funksjonen øker også takhøyden for å skrive useriøse, sårende og stygge svar og kommentarer. Takhøyden er alt stor siden forumet er anonymt, trenger den virkelig å være større?

At en kan ha AB i seksualitet- og samlivsforumet kan jeg kanskje gå med på, men da får en fjerne gjestepostingen.

Forøvrig er det i veldig mange tråder mer eller mindre umulig å vite hvem som er hvem pga AB. Mange steder er det også tydelig at noen skriver svar som AB til seg selv, og som støtte til seg selv osv. Funksjonen er med andre ord i mine øyne hovedsaklig til for de som ønsker å misbruke den.

• Liker 2
Skrevet

Ettersom problemene med hetsende stalkere mer eller mindre forsvant da Anonym Bruker ble skapt, har dette fungert etter sin hensikt. Greit at det er nyttigst for brukere som skal skryte av sine ferskeste kjønnsykdommer, og ser litt rart ut når folk anonymiserer seg for å diskutere suppeoppskrifter. - Men den verste dritten har forsvunnet, så får vi bare godta at ulike brukere bruker forumet ulikt.

Jeg skriver heller ikke under.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med hverken Anonyme Brukere eller gjester så lenge de holder seg saklige.

Det er opp til den enkelte å vurdere hva han/hun ønsker å bruke AB-funksjonen til. Jeg ser absolutt at funksjonen har en hensikt. Vi bør for øvrig bli flinkere til å rapportere de få som bruker funksjonen til å skrive usakligheter.

Dette emnet er for øvrig drøftet til det kjedsommelige tidligere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noe behov for å vite hvilke brukere som har hvilke problemer eller kartlegge noe som helst.

Jeg ønsker enkelt å greit at en skal måtte stå for det en skriver, og i dag må en ikke det. Mange kommentarer fra AB er ren skjær drittkasting, og ofte er det helt usaklig og mange bruker AB til å svare på helt vanlige trivielle ting som "når går neste trikk?". Det er rett og slett unødvendig!

AB-funksjonen øker også takhøyden for å skrive useriøse, sårende og stygge svar og kommentarer. Takhøyden er alt stor siden forumet er anonymt, trenger den virkelig å være større?

At en kan ha AB i seksualitet- og samlivsforumet kan jeg kanskje gå med på, men da får en fjerne gjestepostingen.

Forøvrig er det i veldig mange tråder mer eller mindre umulig å vite hvem som er hvem pga AB. Mange steder er det også tydelig at noen skriver svar som AB til seg selv, og som støtte til seg selv osv. Funksjonen er med andre ord i mine øyne hovedsaklig til for de som ønsker å misbruke den.

Har opplevd mange brukere som driver drittkasting også jeg. Er ikke noe bedre det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...