Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigerfar som kommer med seksuelle hentydninger (mot meg) så fort han ser en mulighet. Dessuten så prøver han ofte å klemme på meg, sette seg for tett inntil meg osv..

Han kommer ofte med slibrige bemerkninger... spør om det er i nattbordsskuffen "godsakene" er (les dildo) osv.. (dette er nivået det ligger på). Jeg blir helt svar skyldig fordi jeg er overhodet ikke vant til at noen som helst sier slike ting.. hvordan kommer han i det heletatt på å spørre om slike ting?? ...jeg synes han er så ekkel så jeg unngår han for enhver pris.

Jeg har snakket med samboer om det for en tid tilbake og han prøver så godt han kan å skåne meg for oppførselen hans, men selv om samboeren min har sagt det til han at han må skjerpe seg så virker ser det ut til at svigerfar ser på dette som en slags lek. Han klarer ikke å dy seg og respekterer ikke mine grenser.

Jeg er gravid i 5 mnd og jeg tenker med gru på at han endag skal være barnepasser for datteren vår. Jeg vil ikke at han skal tafse på ungen min!!

Hvordan skal jeg få han til å slutte uten å ødelegge familiefreden?? Jeg blir så sint fordi han gjør dette!! Ser han ikke at han bare ødelegger for andre rundt seg? Synes han at han er morsom? Er han bare en kåt gris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan reagerer du når han sier sånt?

Blir du stille, eller alvorlig, eller ler du det bort?

Jeg vet at det hjelper å vise at man blir sur og fornerma, for da blir det ikke noe morsomt lenger.

Syns det er rart at svigerfaren din ikke slutter når samboreren din har sagt ifra?

Syns det er respektløst overfor sønnen sin at han holder på sånn med deg...

Hva sier konen hans?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde sagt fra en gang at den slags kommentarer, uønsket berøring etc vil du ikke ha flere ganger, og at hvis han ikke gir seg vil du heller ikke komme på besøk/ha besøk av han og at det er han som må forklare sin kone hvorfor.

Hvis han setter seg nært deg en gang til - reis deg og gå fra stedet.

Har virkelig medfølelse med deg, det er veldig bra at samboeren din går an å snakke med om dette.

Skrevet (endret)

Du må si det rett ut tilsvigerfaren din, for tydeligvis forstår han det ikke når din samboer forteller det.

Men selv om han er slik mot voksne mennesker, noe du er, vil det ikke si at han er slik mot barn. Veldig stor forskjell på barn og voksne i slike sammenhenger, og jeg klarer ikke helt å forstå hvordan du klarer å dra en slik sammenligning. Tror du at de som er slik, automatisk tafser på små barn? Vet du da hva en pedofil egentlig er, og mener du han er en pedofil fordi han oppfører seg slik mot deg?

Men si klart i fra neste gang, at stopper han ikke så går du. Og gir han seg ikke, så går du. Han behøver tydligvis å få det i klar tale, der du forteller han at han går over din grense, og at dette ikke er morsomt, og at han ikke viser deg respekt i det hele tatt.

Endret av Piper
  • Liker 2
Skrevet

Konen hans bare himler oppgitt med øynene når han begynner med denne oppførselen. Samboeren min sier av og til at han skal gi seg.. men det hjelper ikke.

Jeg har kommet til det punktet at jeg ikke vil besøke han og heller ikke at han skal komme å besøk. Når samboer har vært borte noen ganger (og svigerfar vet det) har han ved flere anledninger skrevet mld og lurt på om han kan stikke innom. Jeg har ikke svart på noen av disse mld og har heller ikke fortalt samboer om dem. Jeg syns det er skikkelig ubehagelig.

Jeg har ikke lyst til å si til sambo at jeg ikke vil ha noenting med faren hans å gjøre.. og at jeg ikke vil at datteren vår skal være alene med han...det kommer til å såre han dypt siden det tross alt er faren hans.

Men på den andre siden: hvorfor skal jeg akseptere at han holder på på denne måten?

• Liker 1
Skrevet

Noen bare er sånn, de mener ikke noe vondt med det eller noe seksuelt heller.

Det er deres måte å tulle på og lage "løs og ledig stemming". Nordlendinger er for.eks ofte på den måten, spesielt av den eldre garde. Ingen hemninger.

Mange av de som er litt mer fra strøk hvor en må være litt mer hardføre er på denne måten og er grove i mål og oppførsel, men det betyr ikke at de vil gjøre noe galt av den grunn.

Om du ler litt flaut av det hele så oppnår forøvrig Svigerfaren din akkurat det han vil, om du blir skikkelig brydd og ikke er fra samme strøk men kanskje mer sentrale strøk da er det kanskje enda mer moro!

Vent til han går litt over en grense og bli heller fly forbanna, det er noe en forstår og respekterer slike som er på den måten.

Skrevet

Hmm.. neste gang det skjer en "episode" sier du følgende:

"Unnskyld meg, men liker du meg ikke"? (her blir han nok paff og sier "jooo...hva mener du"?)

Da sier du bare: "Hvis du faktisk liker og respekterer meg så hadde du ikke oppført deg på denne måten når du vet at jeg ikke setter pris på det".

Da blir han sannsynligvis svar skyldig. Gjør det gjerne når både konen og samboer din er tilstede.

• Liker 5
Skrevet

Noen bare er sånn, de mener ikke noe vondt med det eller noe seksuelt heller.

Det er deres måte å tulle på og lage "løs og ledig stemming". Nordlendinger er for.eks ofte på den måten, spesielt av den eldre garde. Ingen hemninger.

Mange av de som er litt mer fra strøk hvor en må være litt mer hardføre er på denne måten og er grove i mål og oppførsel, men det betyr ikke at de vil gjøre noe galt av den grunn.

Om du ler litt flaut av det hele så oppnår forøvrig Svigerfaren din akkurat det han vil, om du blir skikkelig brydd og ikke er fra samme strøk men kanskje mer sentrale strøk da er det kanskje enda mer moro!

Vent til han går litt over en grense og bli heller fly forbanna, det er noe en forstår og respekterer slike som er på den måten.

hehe, kalle - du tar kaka! :ler:

Skrevet

Hadde aldri latt ham og den kommende datteren være alene uten oppsyn. Aldri.

• Liker 1
Gjest Andrea84
Skrevet

Dette blir å strekke det litt langt synes jeg. Mannen har manglende sosial kompetanse, men dette betyr ikke at han dermed både er pedofil, og i stand til å utføre incest på barnebarnet sitt.

Prøv å snakke med han neste gang noe slikt skjer. Si vennlig at du synes det er ubehagelig å bli snakket til på den måten. Lykke til, det ordner seg nok.

Skrevet (endret)

Hva har et barn med dette å gjøre? Er man automatisk pedofil,fordi man er ekkel med svigerdatter, som er et voksent menenske?

Men men overhysteriske mennesker finnes overalt, og du er en av de, i tilfelle du ikke forsto det. Og dakommer du sikkert med at du skal heller være overhysterisk, enn at noe skal skje. Så neste gang en mann legger ann på deg, flørter med deg må du tenke at han er pedofil meden gang, for det er det dere sier

Endret av Piper
Skrevet

Hva har et barn med dette å gjøre? Er man automatisk pedofil,fordi man er ekkel med svigerdatter, som er et voksent menenske?

Men men overhysteriske mennesker finnes overalt, og du er en av de, i tilfelle du ikke forsto det. Og dakommer du sikkert med at du skal heller være overhysterisk, enn at noe skal skje. Så neste gang en mann legger ann på deg, flørter med deg må du tenke at han er pedofil meden gang, for det er det dere sier

Overgrep innad i familien skjer nok ofte av slike menn der det først begynner med ufine kommentarer eller "klegging"...

Tror nok også at enkelte menn ikke eier sosiale antenner og at det ikke er sikkert de mener så mye med det. MEN i dette tilfellet så har han jo også kontakter henne når sønnen hans har vært bort, så det er da ikke bare noe som skjer på besøk hos svigerforeldrene.

Jeg skjønner godt at man reagerer.

• Liker 2
Skrevet

Overgrep innad i familien skjer nok ofte av slike menn der det først begynner med ufine kommentarer eller "klegging"...

Tror nok også at enkelte menn ikke eier sosiale antenner og at det ikke er sikkert de mener så mye med det. MEN i dette tilfellet så har han jo også kontakter henne når sønnen hans har vært bort, så det er da ikke bare noe som skjer på besøk hos svigerforeldrene.

Jeg skjønner godt at man reagerer.

Jeg tror det heller er motsatt, at det er de man sjelden tror det er som er de verste. For de som tenner på små barn, vil ikke vise det til de andre.

Og jeg forstår også at hun reagerer, men ikke at det ufødde barnet blir dradd inn i det. For selv om han er ekkel mot henne, er det ikke dermed sagt han blir det mot barnebarnet sitt

• Liker 4
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Her i nord så tøyser vi ofte slik som beskrevet her.

Vi er veldig vant med det her oppe i nord, så jeg hadde ikke leet et øye tror jeg.

Og at du drar inn ungen din inn i dette skjønner jeg ikke?

Dette er vel hans humor og har ingenting med at han tøyser slikt med barn!!

Skjerp dere!

Hvorfor sier du det ikke bare rett ut til han at du ikke er vant med slikt humor og er ikke interessert i å høre slikt flere ganger?

Mistet munn og mæle eller?

Hørt om komunikasjon.?

Skrevet

Jeg tror det heller er motsatt, at det er de man sjelden tror det er som er de verste. For de som tenner på små barn, vil ikke vise det til de andre.

Og jeg forstår også at hun reagerer, men ikke at det ufødde barnet blir dradd inn i det. For selv om han er ekkel mot henne, er det ikke dermed sagt han blir det mot barnebarnet sitt

Han ser jo her hvor langt han kan komme..Og også her inne nekter man nærmest å tro at noe kan skje. Vær oppmerksom sier jeg bare!

Skrevet

Han ser jo her hvor langt han kan komme..Og også her inne nekter man nærmest å tro at noe kan skje. Vær oppmerksom sier jeg bare!

Skal man tenke som deg,bør man IKKE stole på noen. Vær oppmerksom på alle du kjenner, for alle du kjenner kan være overgripere. Bare sånn at du vet det, så la ikke noen være barnevakt, pass på barnet ditt 24 timer i døgnet, for du kan rett og slett ikke stole på noen. Good lucksier jeg bare, og håper virkelig at barnet ditt ikke blir som deg

Skrevet

Skal man tenke som deg,bør man IKKE stole på noen. Vær oppmerksom på alle du kjenner, for alle du kjenner kan være overgripere. Bare sånn at du vet det, så la ikke noen være barnevakt, pass på barnet ditt 24 timer i døgnet, for du kan rett og slett ikke stole på noen. Good lucksier jeg bare, og håper virkelig at barnet ditt ikke blir som deg

Ikke alle jeg kjenner oppfører seg slik som denne mannen!

Når blir du skeptisk til folk?? Stoler du på alt og alle du da...

Gjest Galithralia
Skrevet

Jeg tror faktisk at å reagere med sinne eller kanskje til og med avsky hadde hjulpet - det virker jo ikke som om han faktisk tar det til seg når samboeren din har sagt ifra.

Det spiller ingen rolle om det er slik humor man har, noen steder går grensen. Og mannen har da virkelig fått beskjed.

Skrevet

Konen hans bare himler oppgitt med øynene når han begynner med denne oppførselen. Samboeren min sier av og til at han skal gi seg.. men det hjelper ikke.

Jeg har kommet til det punktet at jeg ikke vil besøke han og heller ikke at han skal komme å besøk. Når samboer har vært borte noen ganger (og svigerfar vet det) har han ved flere anledninger skrevet mld og lurt på om han kan stikke innom. Jeg har ikke svart på noen av disse mld og har heller ikke fortalt samboer om dem. Jeg syns det er skikkelig ubehagelig.

Jeg har ikke lyst til å si til sambo at jeg ikke vil ha noenting med faren hans å gjøre.. og at jeg ikke vil at datteren vår skal være alene med han...det kommer til å såre han dypt siden det tross alt er faren hans.

Men på den andre siden: hvorfor skal jeg akseptere at han holder på på denne måten?

Er partneren din så sårbar, at han ikke godtar at du ikke vil ha noe med faren hans å gjøre? Dette er vanlig, og ikke noe jeg ville blitt sur for om dama sa det. Det er faktisk helt forståelig i din situasjon. Du kan ikke gå på akkord med dine egne følelser. Du er også viktig, og det bør sin partner forstå, uansett hvor glad han er i faren sin.

Skrevet

Her i nord så tøyser vi ofte slik som beskrevet her.

Vi er veldig vant med det her oppe i nord, så jeg hadde ikke leet et øye tror jeg.

Og at du drar inn ungen din inn i dette skjønner jeg ikke?

Dette er vel hans humor og har ingenting med at han tøyser slikt med barn!!

Skjerp dere!

Hvorfor sier du det ikke bare rett ut til han at du ikke er vant med slikt humor og er ikke interessert i å høre slikt flere ganger?

Mistet munn og mæle eller?

Hørt om komunikasjon.?

Herregud da dame.. når noen har så dårlige sosiale antenner som denne fyren tydligvis har, så sier det seg selv at det ikke er mye vits å prøve å kommunisere med han. For en ekkel gris. Jeg hadde faen meg vært trolig til å knust skallen hans med et balltre om dette hadde skjedd med damen min. Slike folk tilhører fengselet. Vi lever ikke i forhistorien lenger, i dag har vi noe som er kallt vett og forstand. :kjefte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...