*Hun og henne* Skrevet 14. november 2010 #1 Skrevet 14. november 2010 Jeg har 100 % fast stilling i det offentlige. Etter nå et års sykemelding grunnet en tøff sykdomsperiode, har jeg nå begynt å jobbe 50%, altså halvparten av min stilling. Dette fungerer til nå veldig bra. Har søkt om arbeidsavklaringspenger, men har enda ikke fått noe svar på søknaden, grunnet lang behandlingstid på NAV. Hvor mye kan jeg jobbe/hvor mange timer pr 14 dagers periode(meldekort)for å få denne stønaden? Jeg jobber turnus, men burde jeg jobbe like mange timer pr 2 uker, for å få mest mulig i arbeidsavklaringspenger? Hva lønner seg? Jeg har som mål og komme i jobb i 100 % stilling, så dette gjelder en periode til jeg har samlet krefter og er klar for full jobb Takk for svar!
Snop Skrevet 14. november 2010 #2 Skrevet 14. november 2010 Jeg har 100 % fast stilling i det offentlige. Etter nå et års sykemelding grunnet en tøff sykdomsperiode, har jeg nå begynt å jobbe 50%, altså halvparten av min stilling. Dette fungerer til nå veldig bra. Har søkt om arbeidsavklaringspenger, men har enda ikke fått noe svar på søknaden, grunnet lang behandlingstid på NAV. Hvor mye kan jeg jobbe/hvor mange timer pr 14 dagers periode(meldekort)for å få denne stønaden? Jeg jobber turnus, men burde jeg jobbe like mange timer pr 2 uker, for å få mest mulig i arbeidsavklaringspenger? Hva lønner seg? Jeg har som mål og komme i jobb i 100 % stilling, så dette gjelder en periode til jeg har samlet krefter og er klar for full jobb Takk for svar! Du kan jobbe 60% per 14 dager Dette er 22,5 timer i uka ettersom 100% er 37,5. Du kan altså jobbe opptil 45 timer på en to ukers periode. Jeg tror ikke jeg forstår helt det spørsmålet om å jobbe like mange timer per 2 uker? Mulig jeg er litt treig i knollen denne søndagen Men du får hverken mer eller mindre penger uansett hvordan du fordeler timene. Altså, jobber du de fulle 60% på 14 dager, får du utbetalt lite, og jobber du 30% de neste to ukene får du jo mer ved neste utbetaling. Men det går jo opp i opp siden du fikk mer den første gangen, og mindre den andre gangen, så det er det samme beløpet når alt kommer til alt, enten du får pengene ujevnt eller jevnt fordelt... om du skjønner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå