Gå til innhold

Playstation3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier: kan man bruke spill kjøpt til playstation 2 på playstation 3?

Har ikke peiling på slikt og min sønn ønsker seg en ps3 i julegave og vi har mengder av spill til ps2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men det er ikke alle spill som fungerer perfekt. Her i huset har vi et par spill hvor 2-player ikke fungerer på, f.eks. Noe som er surt, siden de spillene ble kjøpt for at vi kunne spille sammen på dem. Men ellers har jeg ikke oppdaget noen problemer.

MEN! Det er ikke alle PS3 som du kan spille PS2-spill på, KUN den som har 60GB harddisk. Den finnes ikke i butikk lenger, det ligger en del ute på finn.no, men vær forberedt på at de er overpriset. Vi var kjempeheldige og fikk vår veldig billig på finn, men generelt ligger de på 4-500.

Skrevet

Vi kjøpte en til 3000,- på Elkjøp og den spiller ikke PS2-spill..

Skrevet

Jeg greier heller ikke å spille PS2-spill med PS3-maskin,

Skrevet (endret)

Som det blei nevnt over så er det kunn de aller første PS3ene, med 60 GB harddisk som kan spille ps2spill.

Hvis det står på eska til PS3en din at du kan spille ps2spill på den så har det krav på å få tilbake en del av pengene dine, hvis du ikke får spillene til å fungere.

Sony har tenkt til å gi ut en softwareoppdatering som gjør det mulig å spille noen type ps2spill på alle nye maskiner, men det er veldig få spill, og det virka som det bare var onlinespill, uten at jeg husker helt sikkert.

Endret av Yme
Skrevet (endret)

Som overskriften sier: kan man bruke spill kjøpt til playstation 2 på playstation 3?

Har ikke peiling på slikt og min sønn ønsker seg en ps3 i julegave og vi har mengder av spill til ps2

På PS3 kjøpt i dag: Nei. De eneste gamle spillene du får kjørt på PS3 i dag er de du laster ned fra Playstation Store. Utvalget er derimot snevert.

PS2-spill virket kun på 1. og 2. generasjon av PS3 (vi er nå i 4. generasjon PS3)

Endret av Max Magnus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...