Gå til innhold

Hvor mye koster et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss ( har ennå ikke satt dato ) og jeg lurer på hva det kan komme på.

Kjøpte dere ny kjole eller brukt kjole, brukte dere byfogden eller kirken, hvilken mat bestilte dere, hvor mye kostet kaken, holdt dere det hjemme eller leide dere lokale, leide dere bil, hvor mange var dere osv.....

Vi har stor familie tilsammen, så når dagen kommer så vurderer jeg å bare invitere på kaker og kaffe, fordi vi har rett og slett ikke råd til mer. Men det går vel fint det og vel?12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et bryllup koster akkurat så mye penger du vil ha det til å koste. Her kan man variere veldig, og dermed få ting kjempedyrt eller billig. Vi som ikke har en sånn kjempe konto med penger, har mått tenke litt nytt, så derfor har vi gjort følgende:

Lys og servietter, kjøpte vi for snart ett år siden, de samme med ark til sanger,sløyfebånd og små ting til bord pynt.

Vi tok litt etter litt slik at vi ikke merket så mye til det.

Mat- Vi skal ha koldtbord, og vi skal lage det selv. Koldtbord blir og veldig dyrt hvis du skal ha mange forskjellige ting på det, men det går ann å kutte ut det kjedelige, og heller klekke til med noe spennendes. Ber du sammen jentegjengen med mor, eller svigermor i spissen dagen før dagen er dette unna gjort i en fei.

Du sparer masse serveringspenger, fordi om det er lurt å ha et par til å hjelpe seg. Å du sparer masse ved å ikke bestille det fra et catering firma.

Kjole: Kjøp den enten på salg i september og januar (tror det er da de har salg)Kikk på nettet på ebay eller noe likn her er masse å spare, og disse kjolene er nye, eller kjøp den brukt.

Sko: Kan du kjøpe billig på skoringen tror jeg, eller brukt.

Slør: Hvis du skal ha( sy selv, det er billigere å ikke vanskelig.

Kaker: Få venner til å bake ei kake hver til dere.

Bryllupskake: Varierer veldig i pris, vår er tre etg, og koster 1350 kr.Du får helt sikkert billigere.

Herreklær: Lei istedenfor å kjøp, bryllupsklær til menn er dyrt å kjøpe, leie varierer veldig i pris men jeg har inntrykk at sjakett feks. koster ca 1800-2000.

Musikk: Brenn cder, å ha stereoanlegg istedenfor levendes musikk.

Blomster: Ikke vekg de dyreste til oppsatser på bordene, og gifter du deg på sommeren kan en jo bruke markblomster, som både er flott og helt gratis.

Noen tips ihvertfall, vi bruker ca 25ooo kr totalt på vårt bryllup,men det er inkludert mat til langveisfarende gjester(40 stk) på fredag, og lunsj til de på søndag, og nattmat lørdag.12

Skrevet

Bryllup er dyrt. Et godt tips er å fordele utgiftene over en lang periode. Vi har også opprettet en bryllupskonto der vi setter av penger litt etter hvert.

Vi har spart inn litt på at jeg bruker en privat frisør (er utdannet frisør men er for tiden ikke i jobb), leier kjole (halve prisen av å kjøpe)og vi lager blomsteroppsatsene selv.

Vi kjøpte invitasjonene og bordkortene for lenge siden og er jevnlig på polet og kjøper en flaske her og en flaske der.

Når det gjelder utstyr så var jeg å kjøpte meg slør på brudebutikken i går til den sum av 250,- kr. Det var en positiv overraskelse. Hadde regnet med å bruke minst 1000, - kr. på dette.

Skrevet

Vårt bryllup kostet 18 000 kr. 28 gjester, koldtbord, øl og vin til maten og etterpå + avec.

Kjolen ble kjøpt ny på Ebay.

Fotografen ble betalt av svigermor som en del av gaven.

Bil var gratis, kirken likeså. Blomstene prutet jeg på. 1300 for buketten og 3 brystbuketter.

Lys på Nille, servietter på Ikea, roseblader på Panduro. Papirduker fra Europris for 10 kroner rullen.

Det kan gjøres billig.

Vi har fått så mye skryt for at det var så godt gjennomført og ikke minst planlagt.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på det samme hvor mye det koster, vi vurder om vi skal gjøre det i Irland eller Norge, i Irland er det mer tradisjon for å ha tilstelning på hoteller og beløpene man nevner ligner på dem i Norge, men kan se ut som om man får mer for pengene der borte.

Hvis bryllups-klær koster dobbelte av å leie, får man vel mer igjen for pengene ved å kjøpe?

Noen som kunne presentere en liste med beløp for ulike ting + alternativer hadde det vært supert!

Skrevet

Eg leiger brudekjole til 4500 kr (på brudebutikken)

Hans antrekk 1600kr (på brudebutikken)

Min sønn ca 600 kr (på brudebutikken)

Slør 1400 kr (på brudebutikken)

Skor 800 kr (på brudebutikken)

Smykke & øredobber 470 kr (på brudebutikken)

Middag 3 rettes 218 kr pr person 11 000 kr

Bryllupskake 1500 kr

Drikkevarer ca 5000-7000 kr

Lokalet 500 kr

Blomsteroppsatser 200 kr pr stk = 800 kr

Brudebukett og det til min mann & forlover ca 1700 kr

Frisør ca 2000 kr

Fotograf ca 5500 kr

Overnattning 1500 kr

Bordkort 300 kr

Invitasjonskort 300 kr

Sanghefte gratis

Toastmaster og band 7000 kr

Og så kommer det noen småting som me ikke har kjøpt ennå, så vårt bryllup kommer nok på ca 50 000 kr

Kunne sikkert fått det billigere, men men det er en stor dag for oss. Mine foreldrer og hans deler festen og me betaler våres klær, fotograf, overnatting, brudebukett og frisør icon_smile.gif

Skrevet

Vårt bryllup kommer seg nok på ca. 60 000,- Vi skal ha 100 gjester, fri bar. Har kjøpt kjole (8000,-) til meg og ny dress til mannen.

Synes ikke vi har sløsa med pengene, men det blir fort dyrt alikevel...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kostnader har vært tema mange ganger her. Ta deg tid til å kikke/søke litt, så får du masse tips!

Skrevet

ca 80 gjester. Budsjettet lyder på ca 60 000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...