Gå til innhold

Når skal men betale for oppussing (av bad)

punkyB

Anbefalte innlegg

Jeg pusser opp badet - de har holdt på en uke og det er vel ca. en uke igjen. Jeg har allerede fått 2 fakturaer - en med frist i morgen og en med frist neste mandag. Er det vanlig - dvs. lov ? Disse 2 fakturaene er hver på ca. halvparten av totalsummen (dvs. summert lik totalsummen) - det enste jeg ikke har fått faktura på er noe innredning.

Før når jeg har pusset opp bad har jeg ikke fått faktura før oppussingen er ferdig og resultatet er 'godkjent'. Er det nye lover/regler nå ?

Det er ikke slik at jeg ikke stoler på at de gjør en bra jobb - og skulle det være noe vil de garantert fikse det , men jeg er ikke interessert i å betale før jeg må .....

Jeg skal jo selvsagt kontakte firmaet og høre - men vil gjerne høre hva slags erfaringer andre har først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi renoverade i år och vi fick fakturorna när det var färdigt och vi godkänt resultatet. Men det är väl individuellt, det handlar ju trots allt om enskilda företagare och alla har ju sina egna måter att sköta jobbet på. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att något är fel. :) Men kolla upp det för säkerhets skull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan de faktisk. En bekjent av meg fiksa nylig badet og der var det sånn at hun betalte halvparten ved oppstart og resten når det var ferdig. Kanskje du bør lese kontrakten dere har inngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renoverte både kjøkken og bad i fjor, og fikk faktura på hele beløpet ca halveis i prosjektet.

Jeg ringte da, og sa at det ikke var aktuelt å betale hele beløpet, men halvparten.

Det var ok, og vi laget en avtale da på at jeg betalte 25 % når de var ferdige med "neste trinnn" og de siste 25 % når alt var ferdig og jeg hadde fått attestene og alt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket tilbudet og det står ingenting om betaling der - det skal vel være avtalt på forhånd hvis man skal betale underveis slik jeg har skjønt.

Jeg skal kontakte de og høre - jeg synes det er greit å betale en god del før jobben er ferdig men ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...