Gå til innhold

Er kvinner mer alternative enn menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min erfaring er at kvinner ofte er mer alternative og tror på mer overnatulige ting enn menn. Dette føler jeg underbygges godt av hva jeg leser her i forumet. Det er bare å ta en kikk på for eksempel Natur og Vitenskap- og Religion og Livssyn-forumene. Der har jeg inntrykk av at flertallet av brukerne som taler fornuftens sak er menn. Ser man dette i forhold til at det store flertallet av brukere på KG er kvinner, så taler dette en klar sak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan sikkert stemme. De fleste mediumer er visstnok også kvinner, så jeg i en dokumentar i går. Der hadde de x antall testpersoner de jobbet med, og kun én av dem var mann.

Skrevet

Sånn rent bortsett fra det, så er neppe kvinneguiden et sted hvor du finner riktig forhold, i og med at det ER flere kvinner enn menn her. Det vil da nødvendigvis også være flere kvinner enn menn som er alternative

Hvis det er tjue menn her inne og to av dem er alternative, og det er femtenhundre kvinner og fem hundre av dem er alternative, så blir det selvfølgelig klart flere kvinner.

Skrevet

Eg trur nok kvinner er meir alternative uansett, men det kjem nok enno betre fram her inne sida det er langt på veg fleire kvinner enn menn her.

Skrevet

Som Mysan sier blir det litt feil å basere seg på kvinneguiden, men jeg har også ellers et inntrykk av at kvinner er litt mer alternative enn menn.

Det vil si: jeg har inntrykk av at det er litt forskjell på hva slags alternative ting som er populære hos kvinner og menn. Helt subjektivt selvfølgelig, men jeg synes det virker som om det er flere kvinner enn menn som er tilhengere av alternativ medisin, spåing og slikt, og omvendt for ting som romvesner, konspirasjonsteorier, og så videre.

tror jeg, da.

Skrevet

Sånn rent bortsett fra det, så er neppe kvinneguiden et sted hvor du finner riktig forhold, i og med at det ER flere kvinner enn menn her. Det vil da nødvendigvis også være flere kvinner enn menn som er alternative

Hvis det er tjue menn her inne og to av dem er alternative, og det er femtenhundre kvinner og fem hundre av dem er alternative, så blir det selvfølgelig klart flere kvinner.

Det her gir ingen mening! Hvis du leser den opprinnelige posten min så ser du at jeg argumenterer med at en veldig høy prosentandelen av motinnleggende til de alternative er skrevet av menn. Det at det er mange flere kvinner her gjør det faktisk enda verre, da mennene overgår kvinnene i prosentandel av "fornuftige" innlegg til tross for at de er kraftig underrepresentert.

Skrevet

Mulig det er flest kvinner, men det er nok flere menn enn mange tror i det alternative miljøet :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har også inntrykk av at det er flest kvinner. Kanskje menn er mer realfagsorienterte. Det å ha gode kunnskaper i fysikk og kjemi utelukker jo omtrent å være såkalt alternativ.

Skrevet

Det vil si: jeg har inntrykk av at det er litt forskjell på hva slags alternative ting som er populære hos kvinner og menn. Helt subjektivt selvfølgelig, men jeg synes det virker som om det er flere kvinner enn menn som er tilhengere av alternativ medisin, spåing og slikt, og omvendt for ting som romvesner, konspirasjonsteorier, og så videre.

tror jeg, da.

Det tror jeg du kan ha rett i...

Det her gir ingen mening! Hvis du leser den opprinnelige posten min så ser du at jeg argumenterer med at en veldig høy prosentandelen av motinnleggende til de alternative er skrevet av menn. Det at det er mange flere kvinner her gjør det faktisk enda verre, da mennene overgår kvinnene i prosentandel av "fornuftige" innlegg til tross for at de er kraftig underrepresentert.

Det kan skyldes noe så enkelt som at de fleste alternative kvinnene her inne har gitt opp å diskutere det alternative fordi trådene for det meste pulveriseres og ødelegges av den håndfullen med skeptikermenn som raider religionsforumet.

Skrevet

Kvinner er absolutt mer "alternative" enn menn. Bare ta dere en tur på en alternativmesse, f eks. Der er det minst 80 % kvinner.

Skrevet (endret)

Min erfaring er at kvinner ofte er mer alternative og tror på mer overnatulige ting enn menn. Dette føler jeg underbygges godt av hva jeg leser her i forumet. Det er bare å ta en kikk på for eksempel Natur og Vitenskap- og Religion og Livssyn-forumene. Der har jeg inntrykk av at flertallet av brukerne som taler fornuftens sak er menn. Ser man dette i forhold til at det store flertallet av brukere på KG er kvinner, så taler dette en klar sak.

Når jeg nå leser dette om igjen, så tolker jeg dette gjerne som at de fleste kvinner her inne ikke deltar i disse diskusjonene, ergo vet ikke hvilken side de er på.

NOEN kvinner taler den paranomale sidens sak, flere menn taler fornuftens sak, som du så uhildet uttrykker det, og de aller fleste taler ikke i det hele tatt.

Eller mener du at de fleste kvinner er på den paranormale siden i debatten, og av de få mennene som er så er de fleste i mot?

Jeg skal prøve å telle neste gang en tråd startes.

Endret av mysan
Skrevet

Det kan skyldes noe så enkelt som at de fleste alternative kvinnene her inne har gitt opp å diskutere det alternative fordi trådene for det meste pulveriseres og ødelegges av den håndfullen med skeptikermenn som raider religionsforumet.

Det utsagnet der gir like lite mening. La oss anta at du har rett i utsagnet ditt om at det er få kvinner som diskuterer det alternative, noe jeg tviler på, hvorfor skulle dette ha innvirkning på hvor mange menn som svarer?

Skrevet

Det utsagnet der gir like lite mening. La oss anta at du har rett i utsagnet ditt om at det er få kvinner som diskuterer det alternative, noe jeg tviler på, hvorfor skulle dette ha innvirkning på hvor mange menn som svarer?

Fordi de mennene som henger i religionsforumet stort sett er ihuga antiparanormale av legning og benytter en hver anledning til å få dette frem. Og ikke for å diskutere heller, men for å fortelle alle de paranormalt interesserte kvinnene hvor korte de er i hodene sine som ikke skjønner at alt dette merkelige de tror på bare er woo woo.

Skrevet

Sinnssykdom, irrasjonalitet, naivitet, lettlurthet, alle disse tingene er mer vanlig hos kvinner.

Dermed har de lettere for å tro på dette tøvet.

Gjest benighted
Skrevet

Var en gang i tiden ganske så alternativ av meg.

Men har mistet mer og mer troen på det meste etter som tiden har gått. Så mulig jeg er i ferd med å bli en mer stereotyp mann.

Iallefall om man med "alternativ" mener overnaturlige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...