Gå til innhold

Hvordan finne henne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan finne igjen min venninne?

Jeg hadde ei venninne på ungdomskolen, som er den beste venninnen jeg noen gang har hatt, selv om jeg enda er venninne med mange av de andre vennene jeg hadde på ungdomskolen, lurer jeg spesielt på hvordan det går med henne.

Jeg har lyst til å finne igjen denne venninnen, og jeg har lett på telefonkatalogen, på facebook, flere andre steder på nettet til og med på skattesidene men hun er ikke å finne. Når jeg møter andre fra ungdomskolen det siste året har jeg spurt om de vet hva andre som gikk på skolen gjør i dag ingen vet noe om min venninne.

Nå lurer dere sikkert på hva som gjør at jeg har lyst til å vite akkurat hvordan det går med henne og det er flere grunner til det. Hun er det mennesket som har betydd aller mest for meg noen gang. Vi hadde det begge veldig vanskelig hjemme tror jeg selv om hun aldri snakket om dette. Hun betydde fantastisk mye for meg den gangen og jeg vet ikke hvor jeg hadde vært i dag foruten henne. Det at jeg ikke klarer og finne henne noen steder gjør at jeg tenker litt mer på henne hvor er hun i verden om hun i det hele tatt eksisterer..?

Noen tips eller råd til hvordan jeg kan finne henne?

Jeg har også spurt meg selv litt om hun kanskje ikke ønsker å bli funnet av noen da jeg tror det var veldig mye mer problemer i slekta en det jeg tydelig så. Kan det kanskje være farlig for henne om jeg prøver og søke henne opp?

Blir glad for alle kommentarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun er gift og har et annet etternavn?

Skrevet

snakk med noen av de andre du gikk i klasse med, om de har noe kontakt med henne :)

Skrevet

Hva med å lete etter foreldrene? De har sikkert ikke byttet navn. Eller evnt. noen søsken.

Skrevet

Jeg husker ikke hva hennes søsken heter. Veldig irriterende at jeg har så dårlig hukommelse men hun sa veldig slik søsteren min, halvsøsteren min og var veldig opptatt av og passe på de. Og hun nevnte dem ikke med navn selv om hun hadde mange søstre det var mer eldste søster, yngste søster, en av de yngste, en av mine søsken. Så var hun veldig opptatt av at ingen måtte plage de og kjøpe fine klær til de(men ikke til seg selv). Hun var veldig snill og omsorgsfull men samtidig veldig aggressiv om det var snakk om hennes søsken da ingen måtte finne på og erte de. Jeg har stusset mer over dette i ettertid da de bare var et par år yngre en min venninne.

Jeg var bare på besøk hos henne en gang i et bursdagselskap før vi begynte på ungdomskolen da var ikke hennes foreldre hjemme. Eller rettere sagt hennes foreldre var innom men de var veldig fraværende. Jeg vet ikke hva foreldrene heter. Tror aldri hun sa det heller. Foreldrene flyttet rundt en del både moren og faren og så flyttet ungene mellom de i tilegg til at de også faktisk foreldrne flyttet tror jeg. Venninnen min pratet ikke om andre ting en slik det var her og nå så hvor hun hadde bodd eller hvor mange ganger hun hadde flyttet var ikke et tema. Men jeg fikk inntrykk av at det var slik det var husker ikke helt hvorfor.

Jeg tror ikke problemet er at hun har giftet seg, da det var det samme problemet og søke henne opp like etter hun skulle ha fylt 18. Nå år senere er det samme problemet. Jeg støtte ofte på hennes søsken like etter vi var ferdige med ungdomskolen. Da tenkte jeg bare at familien var bosatt her og at hun hadde det bra selv om jeg ikke møtte henne personlig, men nå som hun ikke er å finne og jeg helelr ikke ser noen av hennes søsken tenker jeg mer på henne og de.

Etternavnet hennes er ikke uvanelig. Har lurt litt på om jeg burde ringt ungdomskolen, kanskje hun har et navn til?

Men vet ikke helt da kvier meg for å ringe skolen men er det bare og ringe skolen og spørre, da kunne jeg jo også spurt om hva hennes søsken het?

Skrevet

Jeg hadde søkt på facebook og tatt alle med etternavnet hun hadde tidligere. Sjekket alder, bosted og søsken samt venneliste etter hennes fornavn. Da kan du ha en mulighet til å finne familien hennes. Joda, det tar tid, men kan vel være et forsøk verdt?

Skrevet

Hvis du vet adressen der hun bodde før kan du jo kanskje klare å finne foreldrenes navn i en eiendomsdatabase (vet at noen lokalaviser har det), så kan du ta kontakt med dem :)

Gjest Mahareth
Skrevet (endret)

Jeg ville gjort et nytt forsøk på facebook. Let i vennelistene til alle du kan tenke deg at kan være felles venner av dere. Mange har ikke søkbare profiler, men er synlig i venners lister likevel.

I vennelistene kan du søke på fornavn. Mindre vanlig å endre fornavn enn etternavn, om det er det hun har gjort.

Edit: la til noe.

Endret av Mahareth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...