Gå til innhold

Pelslue

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen anbefale noen nettbutikker for kjøp av pelslue? vil ikke risikere å få en som er fake

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan heller prøve å finne en fake, for da kan du gå overalt ;)

Når trollmor har lagt sine elleve små troll :)

Skrevet

Du kan heller prøve å finne en fake, for da kan du gå overalt ;)

Når trollmor har lagt sine elleve små troll :)

nei vil ikke ha fake.

har det virkleig blitt sånn på kg at man er troll hvis man spør etter tips om hvor man kan få kjøpt et produkt?? wow!

Skrevet

Når man spør etter noe man vet/burde vite at er totalt uglesett, så...

Når det er sagt, det finnes pels som er mer stueren enn skiten fra pelsdyrfarmer. Kanin eller lam, for eksempel.

Skrevet

Når man spør etter noe man vet/burde vite at er totalt uglesett, så...

Når det er sagt, det finnes pels som er mer stueren enn skiten fra pelsdyrfarmer. Kanin eller lam, for eksempel.

At pels fra lam / sau er mer stuerent er jeg mer enig i. Kaninpels som importeres til Norge, kommer derimot fra egne raser som avles kun for pelsen, altså dette er ikke et biprodukt fra kjøttindustrien. Det var i alle fall det som ble sagt av et intervjuobjekt på dagsrevyen forrige uke (beklager tidenes dårligste kilde-henvisning :flau: ).

Skrevet

At pels fra lam / sau er mer stuerent er jeg mer enig i. Kaninpels som importeres til Norge, kommer derimot fra egne raser som avles kun for pelsen, altså dette er ikke et biprodukt fra kjøttindustrien. Det var i alle fall det som ble sagt av et intervjuobjekt på dagsrevyen forrige uke (beklager tidenes dårligste kilde-henvisning :flau: ).

Jeg fant en bedre kilde. Jeg har svevd lykkelig i den tro at kanin brukes til kjøttproduksjon og alt er såre vel, men spesialavla kaniner hvor 60 % er pels og 40 % går til kjøttproduksjon?! Herved trekker jeg tilbake det om at kanin er mer stuerent og priser et utall guder for at jeg faktisk ikke har noe av kanin. Takk for at du gjorde oppmerksom på det!

Skrevet

Jeg lurer også på hvor man kan få kjøpt ekte pels på internett.. Noen som vet om noen bra nettbutikk hvor de selger pelsluer?

Hadde en fin pelslue av kanin i fjor, men den ga jeg bort(dum som jeg er).. Savner en pelslue i kulda :(

Og til alle dere som er i mot ekte pels kan la være å svare meg.

Skrevet

Pels lue ser tragisk ut minner meg sikkelig om de RUSSISKE damene.Ingen kler et lik.

• Liker 3
Skrevet

Pels lue ser tragisk ut minner meg sikkelig om de RUSSISKE damene.Ingen kler et lik.

Jøss. Greit at du ikke liker pelsluer, liker ikke det selv så sant de ikke er fuskpels, men det var da en svært hånlig måte å omtale russiske damer på.

Skrevet

Jøss. Greit at du ikke liker pelsluer, liker ikke det selv så sant de ikke er fuskpels, men det var da en svært hånlig måte å omtale russiske damer på.

De går jo med det hvertfall i RUSSLAND,du ser ikke en dame der uten pels kåpe og pels lue.Og jeg synes ikke noe om folk som gir faen i hvordan dyrene har det.

Skrevet

Jasså? Du tar lang fart og driter i at den stakkars fusken må dø for din skyld, bare for at du skal få deg lue? Er ikke så nøye hvordan vi behandler fusken, liksom... Jeg kjenner jeg blir kvalm :(

• Liker 1
Skrevet

Jasså? Du tar lang fart og driter i at den stakkars fusken må dø for din skyld, bare for at du skal få deg lue? Er ikke så nøye hvordan vi behandler fusken, liksom... Jeg kjenner jeg blir kvalm :(

Prøver du å være morsom, eller? :ler: Fuskepels er jo det samme som falsk, altså syntetisk, pels. Ingen må dø for den, gitt. ;) Men noe sier meg at du bare tuller med meg.

Skrevet

Prøver du å være morsom, eller? :ler: Fuskepels er jo det samme som falsk, altså syntetisk, pels. Ingen må dø for den, gitt. ;) Men noe sier meg at du bare tuller med meg.

Hehe, du gjennomskuet meg nok der, ja ;)

Skrevet

Jeg fant noen fine pelsluer på www.pelslue.no :) kjøpte meg denne . Kul ikke sant?

Skrevet

Til dere som er i mot bruk av ekte pels.

Bruker dere klær laget av skinn eller bomull? Spiser dere kylling?

20000 mennesker dør hvert år av bomullsproduksjonen. Rett og slett pga alle de farlige kjemikaliene som inngår i denne produksjonen. I tillegg er det ca 300000 barn fra 9-18år som jobber under tvang i bomullsnæringen hver dag.

Dere trur kanskje at skinnjakka du går i er laget av kuskinn som er fra en ku som skulle spises? Sannheten er at mye av skinnet i verden er fra kyr som ikke blir spist.. Rett og slett blitt avlet opp kun for skinnet.

Dette er fordi skinnet fra kuene som blir slaktet for matens skyld ofte er strekt og er av dårlig kvalitet. Grunnen er at disse kyrene blir foret opp i en rasende fart for at de skal tjene mer penger og dermed blir det dårligere kvalitet på skinnet.

Synes dere det er bedre å gå med skinnplagg eller bomullsklær, enn å bruke en pelslue?

Beklager at jeg sier det, men mange av dere er noen hersens hyklere!

• Liker 3
Skrevet

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Selv om man ikke er konsekvent på alle områder innenfor "redd verden"-konseptet, er det iallefall bedre enn å gi konsekvent faen i alt. ;)

• Liker 2
Skrevet

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Selv om man ikke er konsekvent på alle områder innenfor "redd verden"-konseptet, er det iallefall bedre enn å gi konsekvent faen i alt. ;)

Det er jeg helt enig i.

Derfor synes jeg at folk kan se seg selv i speilet før de klandrer andre.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Fin deg noe annet å ha på hode. Du lever i norge, ikke nordpolen. Pelsluer er ekstremt harry!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...